Iran Newspaper

۰4۱هزار بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

-

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پــرورش گفــت: 0۴1 هــزار کــودک بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد. مــا آماده همــکاری با نهادهــای مربوط هســتیم تا با همافزایــی و البته پیگیری متمرکز بتوانیم کار بازگشت این کودکان را به مدرسه به نتیجه برسانیم.

رضــوان حکیــمزاده بــا بیــان اینکه آمــوزش و پــرورش بهعنــوان متولــی اصلــی انســداد مبــادی بیســوادی و بازماندگان از تحصیل فعالیت میکند به ایســنا، اظهار کرد: الزم است مابقی دســتگاهها از انجــام فعالیتهــا­ی مــوازی در این زمینه اجتنــاب کنند. به نظــر میرســد اگر همــه بپذیرنــد تولی گــری اصلی برعهده ماســت و دیگران میتواننــد بــه مــا کمــک کننــد شــاهد دستاوردهای بهتری خواهیم بود.

وی افــزود: مجموعــه اقدامهای ما از ســال 92 منجر به بازگشت و آموزش 3۴1 هــزار کــودک بازمانــده از تحصیل به نظام آموزش رســمی شــده است و نرخ ثبتنام در دوره ابتدایی به 98.13 درصد در سال ۶9 رسیده است.

معــاون آمــوزش ابتدایــی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مجموعه اقدامهــای انجــام شــده و مشــکاتی کــه کــودکان بازمانــده دارنــد، گفــت: انتظار ما این اســت که همــه نهادهای ذیربط بــا آموزش و پــرورش همکاری داشــته باشــند. از جملــه مهمتریــن اقدامهایی که دراین زمینه انجام شده تشکیل شــورای راهبری انسداد مبادی بیســوادی در استانها به منظور تسریع و تسهیل در امور است.

حکیــمزاده ادامــه داد: البتــه شــیوه نامه اجرایی انســداد مبادی بیســوادی در ســال 92 بــه ادارات کل اســتانها ارســال و دبیرخانــه کشــوری آن در آذربایجان شرقی مســتقر شده است و ما متناسب با شرایط، برنامه عملی در اســتانها پیاده کردهایم. هر ســاله آمار بازماندگان از تحصیل را به تفکیک در اختیار اســتانها قرار میدهیم و از آنها میخواهیــم این کــودکان را به صورت مــوردی مــورد توجــه قــرار داده و بــه مدرسه برگردانند.

وی دربــاره آمــار بازمانــدگ­ان از تحصیــل و اختافات آماری موجود در این زمینــه نیز گفت: فهرســت موجود کــه در آن بازمانــدگ­ان بــا مشــخصات کامل احصاء و درج شــده رقم 0۴1 هزار بازمانــده از تحصیــل را نشــان میدهد که تمام تاش ما این اســت با بررســی نقطــه بــه نقطه بتوانیــم کــودکان را به مدرســه برگردانیــ­م. آمــاده همــکاری هســتیم تا بــا همافزایــی و همــکاری و البتــه پیگیری متمرکــز بتوانیم کار را به نتیجه برسانیم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran