Iran Newspaper

افزایش‌21‌و‌نیم‌درصدی‌کرایه‌اتوبوس‌و‌مینی‌بوس

دیروز در شورای شهر تصویب شد

-

در جلســه دیــروز شــورای شــهر تهــران کلیــات الیحــه افزایــش 12.5 درصــدی نرخ اتوبوس و مینیبوس (براساس نرخ تورم) تصویب شد.

بــه گــزارش «ایــران»، براســاس ایــن مصوبه، کرایه اتوبوس از 10 تا 15 کیلومتر 500 تومــان، 02کیلومتــ­ر 800 تومــان و بیش از 02کیلومتر 0001تومان محاســبه شــده اســت. نــرخ کرایــه اتوبوسهــا­ی بخــش خصوصی نیز از 1تــا5.2 کیلومتر 006تومان، 5.2تا 5 کیلومتر 007تومان، 5 تــا 7.5 کیلومتــر 800 تومــان، 5.7تــا 01کیلومتر 058تومان، 10 تا 5.21کیلومتر 1000 تومــان و 12.5 تــا 15 کیلومتــر 0501تومان، 15 تا 17 کیلومتر 1100 تومان و 17 تــا 02کیلومتــ­ر 1200 تومــان تعیین شده است.

محســن پورســید آقایــی، معــاون ترافیــک شــهرداری تهران نیــز با حضور در جلســه شــورای شــهر در تشــریح الیحــه افزایــش نــرخ اتوبوس، تاکســی و مینیبوس، گفت: در بخش تاکســیران­ی 630 الــی 640 خــط در شــهر تهــران فعالیت میکنند که قاعدتاً افزایش نرخ تاکســی در ســال 97 بــه طور متوســط در ایــن خطوط اجرایی خواهد شــد، ضمن اینکه افزایش نرخ تاکســیهای گردشــی نیــز انجــام میشــود و ایــن افزایــش از طریق تاکســیمتر­های نصب شــده روی تاکســیها محقــق میشــود. وی با تأکید بــر اینکــه ســازمان تاکســیران­ی تــاش میکنــد پرداختهای نقــدی در خطوط تاکســیران­ی جمــعآوری و پرداخــت الکترونیــ­ک جایگزیــن آن شــود، ادامــه داد: پرداخــت الکترونیکـ­ـی کرایههــا بــه صــورت جدی در خطوط تاکســیران­ی در دســتور کار سازمان تاکسیرانی قرار دارد و زیرساختهای آن نیز فراهم شده است.

پورســید آقایی با اشــاره به توزیع آرم طــرح ترافیک بــه خبرنــگارا­ن گفــت: از روز گذشــته نامههایــی بــرای مدیــران مســئول رسانهها ارسال شده و در نامهها اســامی خبرنگارانـ­ـی کــه میتواننــد آرم دریافــت کننــد اعام شــده تا بر اســاس اولویتبنــ­دی خود به خبرنــگارا­ن مجوز طرح ترافیک داده شود.

وی تأکیــد کرد: مدیران مســئول باید هــر چــه زودتــر نــام خبرنگارانـ­ـی را کــه میتواننــد طــرح ترافیــک دریافت کنند در نامــهای در اختیــار معاونــت حمل و نقــل و ترافیــک شــهرداری تهــران قــرار دهند. تعداد طرح ترافیک امســال برای دســتگاهها­ی اجرایــی 40 درصــد و برای شــهرداری تهــران 50 درصــد کاهــش پیدا کرده اســت، ضمــن اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شــهرداری تهران با توجه به آییننامه شــورای شهر تهران محدودیتهای­ــی برای توزیــع آرم طرح ترافیک به خبرنگاران دارد. به شکلی که باید تا ســقف 2000 طرح بــه خبرنگاران داده شــود. خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکنند میتواننــد از کارت بلیت یکسالهمترو­بهرهمندشون­د.

هاشــمی: دیگر امیــدی بــه قرارگیری در گزینههایشه­رداریتهران­ندارم

رئیس شورای اسامی شهر تهران نیز در حاشــیه جلسه دیروز درباره قرارگیری در میــان کاندیداهــ­ای تصــدی ســمت شــهرداری تهــران، گفــت: دیگــر در این زمینه امیدی ندارم. وی درباره پرداخت نشدن سهم دولت در حوزه حمل و نقل عمومــی گفت: این موضــوع باید یکی از اولویتهای دولت باشــد، اما متأســفانه دولت تعهدی برای پرداخت سهم خود در حــوزه حمــل و نقــل عمومــی تهران ندارد. هاشــمی دربــاره اینکــه همچنان بهعنــوان یــک گزینــه شــهرداری تهران باقــی میمانــد یــا خیــر؟ گفــت: در ایــن زمینه دیگر امیدی ندارم. وی افزود: از 24 وظیفهای که مقرر شده به شوراها واگذار شود در حال حاضر یکسوم آنها به شورا تنفیذ شده، اما سیســتم کارآمدی وجود ندارد کــه این وظایــف به شــوراها واگذار شــود، براین اســاس از مجلــس و دولت درخواســت داریم کــه جایگاه شــوراها را تقویت کنند و به این نهاد عمومی توجه ویژهای داشته باشند. هاشمی ادامه داد: بعضــی افــراد در فضای مجازی ســعی در تخریــب گزینههای شــهرداری تهران دارند، با توجه به انتخابات پنجمین دوره شــوراها و حضــور مردم که بــا رأی باالیی نماینــدگا­ن خــود را انتخاب کردنــد، نیاز است که همه از ایجاد تفرقه بپرهیزند.

محمد علیخانی درباره روند انتخاب شهردار تهران با بیان اینکه فشاری برای انتخاب شــهردار تهران روی شــورا وجود ندارد، گفت: تا این لحظه از لیست هفت نفره هیچ کس انصــراف نداده و همگی همچنان بهعنوان کاندیدای شــهرداری هستند. وی افزود:با تعدادی از کاندیداها صحبــت شــده و صحبــت بــا دیگــر کاندیداهــ­ا ادامه دارد. برای مثال با آقای حجتــی در خصوص تصدی شــهرداری تهران صحبت شــده است. ایشــان وزیر دولت هســتند و باید برنامههــا­ی خود را ارائه دهند.

علیخانــی تأکید کرد: سهشــنبه هفته آینده جلسه هماندیشی اعضای شورای شهر تهران انجام خواهد شد.

محمد ســاالری نیز با اشــاره به اینکه تصمیم نهایــی درباره انتخاب شــهردار تهــران از ســوی اعضــای شــورا اتخــاذ میشود، افزود: باید درباره تصمیمگیری در انتخاب شــهردار تهران شفافســازی الزم انجام شود. وی تأکید کرد: متأسفانه ایــن روزهــا در فضــای عمومــی و فضای مجازی شــایعهای در حال انتشــار اســت که تصمیمات شورا خارج از شورا و توسط افرادی بجز اعضای شــورا اتخاذ میشود و این بداخاقی به شیوهای پیش میرود که اعضای شورا روی یک کاندیدا اجماع کردهاندوفر­آیندرأیگیر­ینمایشیاست.

حقشــناس نیــز در ایــن جلســه بــه دستگیریرحم­انیانمدیرم­سئولروزنام­ه شرق از سوی دادستان مشهد اشاره کرد و گفت: دستگیری ایشان در مشهد به علت گزارشــی بــود کــه دربــاره یکــی از محات این شــهر در شــرق نوشــتند و ایــن ماجرا دستمایه دستگیری ایشان شد. متأسفانه درجریان دستگیری ایشان مواردی اتفاق افتاده که با شــئون خبرنــگاری همخوانی نــدارد و در حقیقــت بــا مجرمــی که قتل کــرده چنیــن برخــوردی نمیشــود. اگــر نوشتن در حوزه شهری اینقدر مسئولیت دارد بهتــر اســت کــه رســانهها ننوشــته و دنبال این موضوع نروند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran