Iran Newspaper

ادغام دو دانشگاه فنی وحرفه ای وعلمی کاربردی امسال انجام نمی شود

وزیر علوم:

-

وزیــر علــوم گفــت: هــدف وزارت علــوم دربــاره مراکــز علمــی کاربــردی تنهــا ســازمانده­ی ایــن مراکز و بازگشــت آنها به مأموریــت اصلی خــود یعنی مهارت آموزیاست،بنابرایننگ­رانتعطیلیا­ین مراکزنباشی­د.

منصور غالمی، وزیر علوم، تحقیقات و فنــاوری در حاشــیه اجــالس سراســری رؤسایدانشک­دهوآموزشکد­ههایسراسر کشوردانشگا­هفنیوحرفها­یدرخصوص ادغام دانشگاه فنی و حرفهای و دانشگاه جامــع علمی کاربردی گفت: در شــرایط فعلــی ایــن دو دانشــگاه بــه عنــوان دو دانشــگاه مســتقل فعالیت میکنند؛ اما به لحاظ اهداف مشــترکی کــه در مهارت آموزی دارند، دانشــگاه عملــی کاربردی بیشــتر بــه نهادهــا و بخــش خصوصی و سازمانهای فعال در زمینههای اشتغال در ســطح جامعه متکی است. تالش ما این اســت که دو دانشگاه فنی و حرفهای و علمــی کاربــردی را از نظــر اهــداف و امــور اجرایی به یکدیگــر نزدیکتر کنیم تــا از امکانــات و ظرفیتهــای یکدیگــر اســتفاده کنند و اثرگذاری بیشتری داشته باشــند. وی گفــت: اگــر در برنامهریزی­ها و سیاســتگذا­ریهای خود بــه این نتیجه برسیم که از نظر کارشناسی به طور کامل یــا بخشهایــی از این دو دانشــگاه فنی و حرفــهای و علمــی کاربــردی بــه یکدیگر بیشــتر نزدیک هســتند، برای ادغــام آن اقــدام خواهیم کــرد، اما در حــال حاضر هیچ برنامهای برای ادغام دو دانشگاه در سال جاری نداریم.

غالمی در پاسخ به این سؤال که مراکز علمــی کاربــردی حــذف خواهند شــد یا نه، اظهــار کرد: هیچ برنامــهای در وزارت علوم بــرای حذف مراکز علمی کاربردی وجود ندارد، بلکه ســازمانده­ی خوبی در ایــن مراکز انجام میشــود و برخی مراکز علمــی کاربــردی کــه از مأموریــت خــود یعنی مهارتآموزی خارج شــده بودند و حتی اقدام به آموزش در ســطح دکتری نیزکردهبود­ند،اینمأموریت­آنهااصالح شد و ســازمانده­ی اساسی صورت گرفته اســت. وزیــر علوم افــزود: ما در دانشــگاه علمی کاربــردی باید به مباحث علمی، فنــی و فناوریهــا­ی جدیــد وارد شــویم و ایــن مأموریــت را بایــد به کســانی کــه در صحنهعملودر­محیطهایکار­فعالیت میکنند،انتقالدهیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran