Iran Newspaper

چگونه امنیت جی میل را افزایش دهیم

-

متخصصــان فعــال در حــوزه امنیــت ســایبری گــوگل در راســتای افزایش ضریــب امنیت اطالعات کاربران در پســت الکترونیکی «جی میل»، نکاتی را پیشنهاد کردند که با بهکار بستن آنها میتوان تا حد بسیار زیادی از نفوذ هکرها، مجرمــان ســایبری و افــراد ناشــناس به حســاب کاربری و اطالعات شــخصی جلوگیری کرد. امروزه به دلیل داغ شــدن بحث امنیت ســایبری حســابهای کاربری در اپلیکشــن ها و ســرویسهای مختلف اینترنتــی و آنالین ، ضرورت آگاهی از راههای افزایش امنیت ســایبری و توجه به این امر را دو چندان کرده اســت.در همین راســتا متخصصان گوگل راه کارهایی را برای افزایش ضریب امنیت سایبری در پست الکترونیکی «جی میل» پیشنهاد دادند:

-1 کاربــران بایــد از نرمافزارها­ی آنتیویروس قدرتمند و بهروز اســتفاده کننــد. باید از بخش بررســی امنیــت ‪)Security Checkup(‬ حســاب کاربری خود کمک بگیرند.

2-کاربــران حســاب کاربــری پســت الکترونیــ­ک (جیمیــل) بــه صفحه «حســاب من» یا ‪My Account‬ رفته و در بخش بررســی امنیت Security( ،)Checkup بــا کلیک روی گزینه شــروع ‪،)Get Started(‬ به منظور بررســی کیفیــت و ضریــب امنیتی حســاب کاربری خود، دســتورالع­ملهای نوشــته شده در این قسمت را مشاهده کرده و مطابق آن به پیش روند.

-3 کاربــران باید قســمت ‪account recovery‬ حســاب خود را بررســی و بــهروز کننــد. از سیســتم پیشــرفته ورود دو مرحلهای بهره بگیرند. بســیاری از اپلیکیشــن­ها و ســرویسهای اینترنتــی همچون پســت الکترونیک گوگل (جیمیل) از سیســتم پیشــرفته ورود دو مرحلــهای ‪step verificati­on(-2(‬ برای افزایش امنیت و جلوگیری از نفوذ افراد غریبه و ناشناس به اطالعات شــخصی کاربران بهره میبرند. کاربران در قسمت تنظیمات جیمیل قادر خواهند بود این امکان را فعالسازی کنند.

-4 کاربــران بایــد بهطــور مرتــب مرورگرهــا­ی اینترنتــی خــود را به روزرسانی کرده و از یک گذرواژه قوی و امن استفاده کنند. از سوی دیگر باید گذرواژه حســابهای کاربری اینترنتی خــود را مرتباً تغییر دهند و در نهایــت در صورت اســتفاده از رایانههــا­ی عمومی، حتماً از حســاب خود خارج شوند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran