Iran Newspaper

زیرآبزنیها­ی مهدویکیا و باقری

- شهاب پاکنگر

مــا وقتــى وارد حــوزه طنزنويســى شــديم، خيالمــان راحــت شــده بــود كــه هــر چيــزی دوســت داريــم مىگوييــم و كســى كاری بــه كارمــان نــدارد. اگــر هــم كســى بــه مــا ايــراد مىگرفــت، مىگفتيم، شــما درک درســتى از طنــز نداريــد و قــس علىهــذا. اما متأســفانه االن دســت زيــاد شــده اســت. مثــاً چنــد روز پيــش يكــى از دوســتان، يــک كليپى بــرای ما فرســتاد كه اول فكر كرديم دور جديد مسابقه اســتندآپ كمدی «خنداننده شو» شروع شده و ما بىخبريم. اما بعد فهميديم كه يكى از استادان حرفه سخنوری، زوماش را از بخــش اعــداد و عائم بيرون كشــيده و رفته ســراغ اينكه چرا اسطورههای ورزشى ما برای دوغ و خميردندان تبليغ مىكنند. با اين تفاسير، ما نشستيم فكر كرديم كه استاد در چه حوزههای ديگری مىتوانند صاحبًنظر باشند و به نتايج زير رسيديم:

الف) استاد قبا نشان داده بودند كه در حوزه موسيقى هم دستى بر آتش دارند و از طرفداران پروپاقر ِص آقای «تتلو» به حســاب مىآيند. لــذا فكر مىكنيم ايشــان مىتوانند به تفســير ترانههای موســيقى هم بپردازند. مثاً جواب اين سؤال كه «اگر يک آدمى «ول كنه» و بعد «بره و نمونه»، واقعاً شوخى است يا جدی» فقط از عهده ايشان بر مىآيد.

ب) برنامه نود يک بخشى دارد كه به تحليل آماری تيمها مىپردازد. از طــرف ديگــر آرايش تيمــى هم كه خودش پر از مثلث و مربع اســت و راس ِتكاراستادب­هحسابمىآيد.برایهمينكا­رشناسورزشى­بامنازع برنامه نود بايد خو ِد استاد داستان ما باشند. تازه ما شک نداريم با توجه به علقه ايشان به اعداد، در قسمت انتخاب عدد برای قرعهكشى، استاد به باالترين سطح شادی و رضايت انسانى خواهند رسيد.

ج) اســتاد در جايــى از كليــپ جوری بــا عصبانيت از تبليــغ آقايان مهدویكيــا و باقری ايراد گرفتند كه اگر كســى نداند انگاری آقا مهدی و آقــا كريم بــا زيرآبزنى جای ايشــان را گرفتهاند. با توجــه به توانايى استاد، به نظر ما مىتوان پكي ِج معرفى اين سامانههای پيامكى صدا و ســيما را دو دستى تقديمشــان كرد. علىالقاعده در اين حالت ديگر هــواداران پرســپوليس نبايــد عدد شــيطانى 66 را ارســال كننــد و بايد برایشان دنبال عدد جديد گشت.

د) در كليپــى كــه از ايشــان منتشــر شــده، اســتاد هــر جملــهای كــه مىگفتنــد، جمعيــت حاضــر يكصــدا مىخنديدنــ­د. تكليــف برنامه خندوانــه هم كه با جناب خان معلوم نيســت به كجا رســيده. به نظر ما برنامه خندوانه را كنترات بدهند دســت اســتاد كه هم مردم شادتر شــوند و هم باالخره ما تحليل آن شــعر «دو َو دَو و دو» را از زبان يک عدد شناس واقعى بشنويم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran