Iran Newspaper

...و‌فینالی‌که‌برگزار‌م ‌یشود!

خونه به خونه سرانجام راضی شد مقابل استقالل بازی کند

- حامد جیرودی روزنامهنگا­ر

فینال جام حذفی! فینالی مانند همه فینالها در دنیا که از اهمیت بســیار زیادی برخوردار اســت و یک بازی جذاب در فوتبال باشــگاهی هر کشوری به شــمار مــیرود. اما این فینــال در فوتبال ایران، هر ســال با حاشــیههای­ی عجیب و از پیش تعیین نشدهای برگزار میشود. مثل حاشیه این فصل که خونه به خونه به عنوان یکی از فینالیستها­ی این دوره، حاضــر به انجــام بازی نمیشــد و برگزاری فینــال در هالــهای از ابهــام فــرو رفتــه بــود اما در نهایت تیم بابلی حاضر به رفتن به خرمشهر شد تا از ساعت 19:15 امروز به مصاف استقالل برود.

خونه به خونه در شرایطی به دیدار نهایی جام حذفی رسید که راهآهن، مشکیپوشان، گسترش فوالد و اســتقالل خوزســتان را شکســت داد تا به عنوان یک تیم شگفتیساز به فینال راه پیدا کند. امــا پــس از اینکه خونــه به خونــه در هفته پایانی لیــگ دســته اول و در رقابت پایاپای با نســاجی، نتوانســت بــه لیگ برتر صعــود کنــد، مالک این باشــگاه خصوصی اعالم کرد که تیمش به خاطر رعایت نشــدن عدالت در فوتبــال ایران در فینال جام حذفی شــرکت نمیکند. در این میان بحث محرومیت احتمالی و ســنگین خونــه به خونه و ســقوط این تیم به لیگ دســته دوم و جایگزینی استقالل خوزستان به جای این تیم در فینال هم مطرح شد اما پس از حرف و حدیثهای بسیاری که بر سر برگزار شدن یا نشدن فینال جام حذفی به راه افتاد و تماسهای زیادی از سوی مسئوالن فوتبالــی و حتی غیر فوتبالی با حســنزاده گرفته شــد، مالک خونه به خونه اعــالم کرد که تیمش در مســابقه فینــال حاضر میشــود. در این میان باشگاه خونه به خونه بیانیهای هم صادر و اعالم کرد که مدارک پرونده تبانی را جمعآوری کرده و آماده ارائه آن به کمیته اخالق فدراسیون است و مردم بابل منتظر جشن صعود باشند!

در آن ســو اســتقالل در حالی در این مســابقه حاضر میشــود که انگیزه زیادی بــرای فتح جام دارد تا فصل را با یک قهرمانی به پایان برســاند. آبیپوشــان برای رســیدن بــه فینال مســیر تقریباً همواری در پیش داشتند. استقالل در ابتدا گلگهر را شکست داد و پس از آن هم نساجی، ایرانجوان و صنعــت نفت آبــادان را از پیش رو برداشــت تا فینالیســت شود. حاال وینفرد شفر با تبدیل کردن اســتقالل به تیمی که در قواره یک قهرمان شده، میخواهــد فصــل درخشــان خــود و تیمــش را با کسب جام قهرمانی حذفی تکمیل کند.

اســتقالل در ایــن مســابقه میــالد زکیپــور و داریوش شجاعیان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و خونه به خونه هم روحاهلل باقری، بهترین گلزنــش و مهــدی خیــری یکــی از هافبکهــای اصلی خــود را ندارد. ضمن اینکه ناصر ســاالری، حمید دیوســاالر، ســجاد آشــوری و مهدی حنفی مصدومــان ایــن تیم هســتند کــه احتماالً بــه این بازی نمیرســند عجیبتر اینکه شاگردان دراگان اســکوچیچ بعد از بازی یکشنبهشــا­ن مقابل برق نویــن شــیراز، 3 روز هم تمرین نداشــتهان­د. با این حــال، ممکن اســت این تیــم که در لحظــه آخر و فقط به خاطر گل زده کمتر به لیگ برتر نرسیده، با انگیزه باال مقابل استقالل قرار بگیرد و برای آبیها دردسرساز شوند، بنابراین استقاللیها نباید خود را از پیــش برنده بدانند کــه در این صورت ممکن اســت باز هم اسیر شگفتی شــوند و در یک قدمی

فتح جام باقی بمانند!

البته نکتهای که وجود دارد، این اســت که جو ورزشــگاه نفت و گاز خرمشهر به احتمال زیاد به

سود آبیها خواهد بود و آنها امیدوارند با حضور بازیکنانی مانند امید ابراهیمی، ســرور جپاروف، مامه بابا تیام، فرشــید اســماعیلی و وریا غفوری

پیروز شــوند و دست پر به خانه بازگردند. هرچند که در ســاعات پایانی پنجشــنبه شــب مشــخص خواهد شد کدام تیم سرود قهرمانی سر میدهد!

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran