Iran Newspaper

فینالیست شدن کهکشانیها و رکوردشکنی رونالدو

در میان اعتراض بایرنیها به قضاوت داور ترکیهای رخ داد

- وصال روحانی روزنامهنگا­ر

رئال مادرید به لطف تساوی خانگی 2-2 سهشنبه با بایرنمونیخ و البته در ســایه برد 2-1 دیدار رفت کــه یــک هفتــه پیشتــر حاصــل آمــده بــود، برای ســومین ســال متوالــی و چهارمین بــار در 5 ســال اخیــر مجوز شــرکت در دیــدار نهایی لیــگ فوتبال قهرمانــان اروپــا را کســب کــرد و بــه ســیزدهمین قهرمانیاش نزدیکتر شــد. در دیداری که یک بار دیگــر فرصتهای متعدد از دســت رفته بایرنیها و ضعف دروازهبانش­ــان (اولریش) چشمگیر بود، کریم بنزما هر دو گل کهکشانیها را زد و برای بایرن هم جاشــوا کیمیــش در اوایل نیمــه اول و خامس رودریگس در دقیقه 62 گلزنی کردند. تعویضهای زینالدیــن زیــدان کــه باعــث ورود گــرت بیــل و کاســیمیرو به میدان شــد، بیش از آن که گل ســوم را بــرای رئــال به ارمغــان بیــاورد، راه گلزنی مجدد حریف را که مثل دیدار رفت در دقایقی یک بازی پر اشتباه را به نمایش نهاد، مسدود کرد ضمن اینکه قضاوت جونیت شاکر، داور اهل ترکیه این مسابقه و بویــژه عــدم اعالم پنالتی پس از برخــورد توپ به دســتهای مارســلو در محوطــه جریمــه رئالیها در دقایــق پایانی نیمه اول باعث اعتــراض فراوان بایرنیها و برخی اهالی دیگر فوتبال شد و در میان معترضــان، آرتورو ویدال و جروم بواتنگ بازیکنان غایب بایرن هم مشــاهده میشــدند که به ســبب محرومیتبهب­رنابئونرفت­هبودند.

از همــه جالبتر، اظهــارات خود مارســلو بود کــه گفــت: اگــر بگویم تــوپ بــه دســتانم برخورد نکــرده، دروغگویی بیش نیســتم امــا باقی ماجرا با داور اســت. بازی ســختی بود و خوشــحالم که با درخشش ناواس و بنزما باز هم فینالیست شدیم.

حاال که بارها صحبت از ناواس شد، بد نیست بدانیــد مســئول توئیــت در باشــگاه بایــرن آنقدر از نمایــش خــوب ایــن دروازهبان در این مســابقه خشــمگین شــد کــه در جریان بــازی توئیــت کرد: ناواس، دیگر بس کن! ناواس هم در واکنش توأم با شــوخی با اخبار مربوط به خرید دروازهبانی تازه توســط رئالیها گفت: رئال دروازهبان جدید مورد نظــرش را اســتخدام کــرده و او، مــن هســتم. من موهایم را کوتاه کردم و سنگربان دیگری شدم. ■ زیدانوهاین­کسچهگفتند؟

زینالدیــن زیدان ســرمربی رئــال مادرید گفت: «یادتــان باشــد که ما فقــط با شکســت دادن بایرن فینالیســت نشــدیم زیــرا در مراحــل قبلــی پــاری ســنژرمن و یوونتوس را هم حاشیهنشــی­ن کردیم. من خوشــحالم که بنزما با زدن هــر دو گل ما احیا و شادمان شد و ناواس هم توپهای خطرناک زیادی را بــرای ما مهار کرد. قبــول دارم که بایرن بهتر از ما بــازی کرد اما رؤیاهای ما بزرگتر بود. به واقع لیگ قهرمانان و فتح آن در DNA ما اســت.» همچنین یوپ هاینکس، ســرمربی بایرن هم اظهار داشــت: «مــا در هــر دو دیــدار رفت و برگشــت بهتــر از رئال بودیــم اما سلســله اتفاقاتی مانع صعودمان شــد. رئال باید از ناواس تشــکر کنــد زیرا بارها به نجاتش آمد اما ما متأسفانه گل دوم رئال را به این تیم هدیه کردیــم. همین که رئال حتی در خانهاش مجبور به دفــاع و ضدحملــه روی دروازه ما شــده بود، نشــان میدهد که ما چقدر در این دیدار خوب بودهایم.» ■ رونالدو رکورد ژاوی را هم شکست

رونالدو شــب کم ثمری را ســپری کــرد اما حتی در چنین شــبی نیز رکوردشــکن شــد و با حضور در صد و پنجاه و دومین بازیاش در لیگ قهرمانان و عبور از رکورد 151 مسابقه ژاوی هرناندز از بارسلونا، در صــدر بازیکنانی (غیر از دروازهبانا­ن) ایســتاد که بیشــترین بــازی را در تاریخ لیگ قهرمانــان انجام دادهانــد و اینــک فقــط ایکــر کاســیاس، دروازهبان پیشین رئال با انجام 167 بازی در این زمینه باالتر از »CR7« قــرار دارد. رونالدو البته با زدن 15 گل، یک بار دیگر پیشتاز گلزنان این مسابقات هم هست.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran