Iran Newspaper

داعش‌ساخته‌امریکا،‌اسرائیل‌و‌آل‌سعود‌است اقرار متهم حمله به مجلس:

- خبـــــر

دیــروز ششــمین جلســه رســیدگی بــه اتهامــات عوامــل گروهــک تروریســتی داعش در حمله به مجلس شــورای اســالمی و حــرم مطهــر امــام راحــل بــه ریاســت قاضی صلواتی برگزار شد. در ابتدای این جلسه متهم ردیف پنجم به بیان دفاعیات خود پرداخت. وی مدعی بود که با داعش بیعتی نداشــته و تبلیغی هم برای این گروه انجام نداده است. با این حال وی اقرار کرد که با «س. ص» تروریست انتحاری از ســال 91 آشــنا بوده است. این متهم اما در ادامه تأیید کرد که «س. ص» را بهعنوان امیر گروهک تروریستی داعش پذیرفته و حتی قصد پیوستن به داعش را داشته. وی همچنین گفت در چند نوبت «س. ص» را برای برخی دیدارها به شهرها و استانهای دیگر میبرده است.

در ادامــه نماینــده دادســتان در جایــگاه حاضــر شــد و توضیحــات خــود را ارائه کرد و گفت: متهم «س. ع» چهار ســال اســت که با عناصر تند و تکفیری فعالیت دارد و ضمن پیوستن به داعش اقدام به فعالیت و جذب و نیروگیری کرده اســت. معاون دادســتان بــه اهم اظهارات متهــم پرداخت و گفت: طبق اظهارات وی به پذیرفتن گروهک داعش از ســال 19، شــرکت در جلسات برای جذب افراد این گروهک، بررسی و پاسخگویی به تناقضات گروه، بیعت کردن بــا «س. ص»، اعتراف به قصد رفتن به ســوریه و عراق در آینده، انتقال «س. ص» برای مالقات «چ» عامل انتحاری مجلس در اردیبهشت ۶9 برای جذب نیــرو، انتقــال «س. ص» بــه روانســر در ســال ۶9 در چهــار نوبــت و مالقات با «س. ک»، اعتــراف به مشــکوک بــودن رفتــار «س.ص» و «س. ک» واطالع از عملیات تروریســتی در تهران به واســطه گفتههای «س. ص» اعتراف کرده است.در ادامه جلسه دادگاه متهم مدعی شد که از طریق رسانهها از عملیات تروریســتی تهــران اطالع یافتــه و دربــاره این عملیــات گفت: داعش ســاخته امریکا، اســرائیل و آل سعود است میبینم این فکر باطل و لعین است. وقتی میبینم داعش ســاخته این چند کشــور اســت، اعالم برائــت میکنم و حرفی ندارم. در ادامه متهم ردیف پنجم «س. ع» رو به خانواده شــهدا کرد و گفت: مــن را شــریک غم خود بدانیــد. این متهــم در دفاعیات آخر خــود هم گفت: درخواســت عفــو و بخشــش دارم، ناخواســته وارد ایــن موضوع شــدم نامهای زدهام که در نگهبانی دادگاه است خواهشاً به آن رسیدگی شود. محاکمه متهم ششم

پــس از پایــان محاکمــه متهــم ردیف پنجــم پرونــده حمله تروریســتی به مجلس شــورای اســالمی و حــرم مطهر امــام راحل، قاضی صلواتــی از متهم ردیف ششم پرونده خواست برای ارائه دفاعیات در جایگاه حاضر شود. متهم ردیف ششــم پرونده «الف. الف» متأهل و ســابقه کیفری نــدارد. اتهامات این فــرد به گفته قاضــی صلواتی معاونت در افســاد فیاالرض مســتوجب اعدام و خریــد و نگهداری چندین ســالح اســت. وی در توضیحات خــود اقرار کرد که ســال گذشــته و از طریق عوامل داعش چهار اســلحه کالش، یک صندوق، 21 خشــاب، چهار نارنجک و تعدادی فشنگ برای پنهان کردن به او تحویل شده بود. وی مدعی بود که در جریان عملیات تروریستی سال گذشته که در انتقال تروریستها دست داشت، بازیچه «الف. ص» شده و از او سوء استفاده کردند. به گفته وی، عوامل داعش نزدیک ۶ فروردین ماه سال ۶9 اسلحهها را آوردند و در یکم اردیبهشت آنها را بردند. وی دلیل شراکت خود در انتقال تروریستها را قــرار گرفتــن در معذوریت اعالم کرد و گفت کــه بابت این کار عذاب وجدان دارد. این متهم در ادامه درباره اینکه چرا بعد از عملیات تروریســتی از کشــور خارج نشــده، گفت: بنده خودم میدانســتم که دستگیر میشوم و اگر دستگیر نمیشــدم، میخواســتم خودم را یکشــنبه معرفــی کنم. اعتراف کــردم که به دنبال آنها رفتم و اشتباه کردم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran