Iran Newspaper

اظهار نظر معاون مطبوعاتی درباره وضعیت کاغذ و بستن رسانهها

-

معــاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشــاد اســالمی تأکید کــرد: راهــکار افزایــش شــمارگان مطبوعــات و کاربــران رسانهها، بستن رسانهای دیگر نیست. محمد ســلطانیفر در جمع خبرنگاران و در حاشــیه بازدید از ســیویکمین نمایشــگاه بینالمللی کتــاب تهران، درباره فیلترینگ تلگــرام و تأثیر این امر بر افزایش تعداد مخاطبان رســانههای سنتی، اظهار داشت: راه افزایش شمارگان مطبوعــات و افزایــش تعــداد مخاطبان رســانهها، بســته شــدن دیگر رســانهها نیست. اگر میخواستیم این کار را انجام دهیم، تعداد مجوزها را کم میکردیم.

معاون مطبوعاتی همچنین درباره خرید کاغذ با ارز مبادلهای اظهار داشت: دربــاره ارز مبادلــهای، دولــت در 33بنــدی کــه اعــالم کــرده، یکــی از بندهایش تخصیــص کاغــذ اســت و آن را بــه تمامــی شــرکتهای فــروش کاغــذ اعــالم کــرده اســت و چنانچــه آنها کاغذشــان را بــا ارز ۴200 تومــان وارد کننــد باید زیر فاکتورهایش­ــان آن را بنویســند تا دولت مابهالتفاو­ت ارزش آن را پرداخت کند و شرکتها و فروشندگان کاغذ این مابهالتفاو­ت را به خریداران کاغذ برگردانند.

سلطانیفر افزود: ما با هماهنگی که با سندیکای کاغذ داشتیم و موافقتنامه­ای که مورد امضا قرار گرفت، قرار شد فعالً تثبیت قیمت کاغذ را داشته باشیم تا از ایــن تب و تابهای پیش آمده دور باشــیم. امروز قیمت کاغــذ روی ۴200 تومان است و کمبودی برای کاغذ نداریم. این به خاطر دو دلیل است؛ یکی ارز مبادلهای و مابهالتفاو­ت آن و دیگری تخصیص یورو دولتی است که این باعث شده قیمت کاغذ 100 تا 200 تومان پایین بیاید. با توجه به این دو اتفاق، کاغذ با قیمت 3۵00 تومان به دست خریداران کاغذ میرسد؛ البته این زمانی اتفاق میافتد که دولت این مبالغ را پرداخــت کند. معاون مطبوعاتی همچنین درباره مجوز خبرگزاری همشهری نیز اظهار کرد: مجوز این خبرگزاری از قبل صادر شده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran