Iran Newspaper

انفجار مرموز شبانه، قائمشهر را لرزاند

-

فرضیه ســقوط یک ســنگ آسمانی شــهر را به لرزه انداخته است. یکشنبه شب صدای انفجار مهیبی که همراه با لرزش ساختمانها بود همچون غرش شدید رعد در سراســر قائمشــهر طنین انداخت و هزاران نفر از مردم شــهر را از خانهها بیرون کشاند. بر اثر این انفجار عجیب که ساعت 11 شب اتفاق افتاد شیشههای برخی از خانهها فرو ریخت و شــدت لرزش زمین، ســاکنان خانههای در حاشــیه محــل انفجار را به اطراف پرت کرد. برخی از ســاکنان منطقهای که انفجار در آن رخ داده بــود میگوینــد: حــدود 15 دقیقه قبــل از این انفجار شــیئی نورانی را در آســمان مشــاهده کردهاند که ناگهان نا پدید شــده و پس از آن صدای انفجار در فضای شــهر پیچیده و منجر به شکســتن شیشــههای پنجرهها و لرزش برخی از ساختمانها شده است.

در پی این حادثه نیروهای امدادی آتشنشانی و امدادگران اورژانس به محل انفجار شتافتند و در زمینی خالی و متروکه با گودالی نسبتاً بزرگ و عمیق روبهرو شدند که در اثر این انفجار ایجاد شده بود.

این گزارش حاکیاســت گودال ایجاد شــده در محل انفجار به عمق نیم متر است و احتمال سقوط شهاب سنگ در میان مردم مطرح است ولی تاکنون آثاری از شــیء آســمانی در محل حادثه یا اطراف گودال دیده نشــده اســت. سخنگوی اورژانس مازندران گفته در این حادثه یک مرد 60 ساله بهصورت سطحی زخمی شــده که بر اثر خرد شدن شیشه جراحت برداشته است. این سخنگو اعالم کرده انفجار در یک محوطه باز رخ داده و علت آن هنوز مشخص نشده است.

شــاهدان عینــی همچنین گفتهانــد که بر اثر این انفجار شیشــه یک دســتگاه خودرویی که از حوالی منطقه محل انفجار عبور میکرد، شکسته است.سخنگوی اورژانــس مازنــدران هم گفته که انفجــار در فضــای آزاد رخ داده و علت آن هنوز مشــخص نشــده اســت. مســئول روابط عمومــی آتشنشــانی قائمشــهر هم به خبرنگار ایرنا گفت مأموران آتشنشانی بالفاصله پس از شنیدن صدای انفجار در محل حضور یافتند ولی با توجه به اینکه انفجار در یک زمین خالی درمنطقه ســمنا دشــت رخ داد، تلفات یا خسارت قابل توجهی نداشــته است.به گفته وی صدای انفجار بســیار زیاد بوده و به همین دلیل ســبب نگرانی شــهروندان شده اســت. انفجــار در زمین مورد نظر گودالی ایجاد کرده اســت ولی هنوز مشــخص نیست که این انفجار ناشی از چه بوده است. انفجار شیء نامشخص حفرهای به عمق 40 ســانتی متر در وسعتی ســه متر مربعی در آسفالت محل انفجار ایجاد کرد و مهمترین گمانه زنی این اســت که شــهاب ســنگ ســبب این حادثه شــده است. اما تاکنون هیچ اثری از شیء منفجر شده مشاهده نشده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran