Iran Newspaper

بارش باران در 4۱ استان

-

ســازمان هواشناسی با صدور اطالعیهای از ورود ســامانه بارشــی بــه کشــور از عصردیــروز (دوشــنبه) خبــر داد و اعالم کرد: طی امروز (سهشــنبه) بــاران و رگبار ۴1استانراد­ربرمیگیرد.براساستحلی­ل آخریننقشهه­ایهواشناسی،اینسامانه بارشیامروز(سهشنبه)سببرگباربا­ران، رعــد وبــرق و وزش باد شــدید موقت در شمال غرب، غرب، جنوب غرب بتدریج نواحــی مرکــزی، دامنههــای زاگــرس مرکزی و اســتانهای واقــع در دامنههای البــرز مرکزی خواهد شــد. شــدت بارش در ایــن روز در برخــی نقــاط آذربایجــا­ن غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کردســتان، کرمانشــاه، همــدان، مرکزی، لرســتان، ایالم، شمال خوزستان، قزوین و شمال استانهای تهران، سمنان و البرز است.همچنینامرو­ز(سهشنبه)بهسبب وزش باد شــدید روی عــراق، پدیده باد و گردوخــاک در برخی نقــاط جنوب غرب کشورهمپیشب­ینیمیشود.

وضعیتناسال­مهوای5 شهرکردستان «محمــد حقمــرادی»، مدیــر روابــط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان هم از آلودگی 4 برابر حد مجاز هوای 5 شــهر این اســتان در روز گذشــته خبر داد و گفت: هوای شهرهای سنندج، مریوان، کامیاران، قروه و ســروآباد در این مدت در وضعیت ناسالم قرار داشت.

عملیــات امــداد و نجــات در۵۱ اســتان گرفتارسیل همچنین طی چند روز گذشــته نیروهای امــداد و نجــات کشــور در ۵1 اســتان آذربایجــا­ن شــرقی و غربــی، اردبیــل، اصفهان، البرز، تهران، خراســان جنوبی، زنجــان، فــارس، قزوین، قم، کردســتان، مازنــدران، همــدان و یــزد بــه کمــک افــراد گرفتــار ســیل رفتنــد و به یکهــزار و ۰۳۷ نفــر از هموطنــان در برخــی از این مناطقامداد­رسانیکردند. «مرتضیسلیمی»،رئیسسازمان­امداد و نجات کشــور بــا اعالم اینکه ۹۲ شــهر و روســتا در این اســتانها تحت تأثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشــتند، افــزود: ۰۴ نفر هم اســکان اضطراری یافتند. سلیمی از تخلیه آب منازل۶81 واحد مسکونی خبر داد و گفت: ۷۴دستگاه خودرو نیز از مسیر سیالب رهاسازی شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran