Iran Newspaper

مجازســـتا­ن

-

هدفمشترک:دولتروحانى برخی کاربران فضای مجازی تالشهای برخی از اصولگرایان برای ضربه زدن به دولت روحانی با استفاده از فرصت ناشی از خــروج احتمالی امریکا از برجام را مــورد توجه قرار دادند. ایــن کاربــران اقدام تعجــب برانگیز یک حــزب اصولگرای با ســابقه در حمالت شــدید علیه روحانی بهبهانه واکنش او به فیلتر تلگــرام و تالش برای تحریک هــواداران خود بهمنظور اقــدام علیه رئیس جمهوری را برجستهســا­زی کردند. برخی کاربران اینکه یک شــخصیت شناخته شــده اصولگرا موضع مخالف رئیس جمهوری با فیلتر تلگرام را مســتوجب مفسد فی االرض بداند، نشانگر رویکرد جدید اصولگرایان دانستند.

رقابتسياسى­باتحقير

استفاده یکی از فعاالن سیاسی اصولگرا از واژههای «بشقاب» و «پیــرزن» در توصیــف رقیــب، بــا واکنــش منفــی در فضای مجازی مواجه شــد. یکی از کاربران نوشت: در رقابت سیاسی نباید از الفاظ تحقیرآمیز برای توصیف رقیب استفاده شود.

افزایش دور زدن

بر پایه گزارشهای منتشر شــده در فضای مجازی، از زمان فیلترینــگ تلگرام در ایران، جســت وجوی کاربــران ایرانی برای دانلود و نصب فیلتر شکن بشدت افزایش یافته است.

عبورازهژمو­ن یکــی از کاربــران فضای مجازی نوشــت: راه مقاومت در برابر هژمون نظام ســلطه، دفــاع از حقوق شــهروندی، اعتماد به ملت، دموکراسی و آزادی بیان و اندیشه در داخل کشور است.

ورودمجلسبه­فيلتر

برخی کاربران فضای مجازی ایفای نقش مجلس در موضوع فیلترینــگ تلگرام را مطــرح و در این رابطه به ضــرورت ورود کمیسیون اصل ۰۹ مجلس به موضوع اشاره کردهاند.

دسترسىآسان­شد

برخی کاربران فضای مجازی دسترسی آسان به کانالهایی کــه پیش از فیلتر تلگرام قابل دسترســی نبود را مورد توجه قرار دادند. به نوشته آنها برخی از کانالها پیشتر فیلتر بود و کاربران تلگرام به آنها دسترسی نداشتند، اما اکنون با فیلتر شکن همه آنها در دسترس کاربران قرار گرفته است.

بازارغيرقا­نونىمستندم­نتقدان

برخی کاربران فضای مجازی با توجه به افزایش نرخ ارز در بازار غیر قانونی دولت را هدف انتقاد قرار دادند و خواســتار اتخــاذ تدابیــری بــرای جلوگیــری از این رونــد و کاهش نرخ ارز شــدند. برخــی کاربــران نیز با توجه به توزیــع دالر با نرخ ۰۰24تومان از ســوی بانک مرکزی برای متقاضیان تعریف شــده، ایــن نرخ بــازار غیر قانونــی را معیار نامناســبی برای بــرای ســنجش اقتصــاد ایران دانســتند که بیشــتر از ســوی اصولگرایان تندرو منتقدان دولت برجستهسازی شده است و آن را دستاویزی برای تخریب دولت قرار دادهاند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran