Iran Newspaper

عامل جنایت

-

گروه حوادث- معصومه مرادپور/ پســر جوان که در جریان نزاع دسته جمعی یک افغانی را به قتل رســانده بود پس از محاکمه به قصاص محکوم شــد اما درحالی که یک قدم با چوبه دار فاصله داشــت توانســت بــا جلــب رضایــت خانواده مقتول از قصاص نجات یابد.

صبح دیــروز این جــوان از زندان به شــعبه چهــارم دادگاه کیفــری انتقــال یافت تا از جنبه عمومی جرم و اعمال مــاده 612 قانــون مجــازات اســالمی محاکمه شود.

بــه گــزارش خبرنــگار حــوادث «ایران»، روز بیست وششم اسفند سال 93 در یــک نــزاع خونین کــه در یکی از بوســتان هــای ســعادت آباد آغاز شــد دو پســر ایرانی و سه پســر افغان با هم درگیر شــدند و یکی از پســران افغان با ضربه چاقو به کام مرگ فرو رفت.

متهــم بــه قتــل بــه نــام ســهراب 62ســاله دستگیر شــد و در بازجویی ها به کارآگاهــا­ن جنایی گفــت: وقتی من متوجه شــدم دوســتم توســط سه پسر افغان خفتگیری شــده اســت همراه با دوســتانم در بوستان سعادت آباد با آن سه پسر شرور درگیر شدیم و در یک لحظه دیدم چاقویی بر زمین افتاده که من هم چاقو را برداشــتم وضربهای به یکی از آن پسران افغان زدم.

این متهم پس از اعتراف به جنایتی که مرتکب شــده به اتهام مباشــرت در قتــل در دادگاه کیفــری اســتان تهــران بــه قصــاص محکوم شــد کــه بــا تأیید حکــم قصــاص در یــک قدمــی چوبــه دار قــرار گرفــت امــا در آخریــن دقایق توانســت با جلــب رضایــت اولیای دم از اعــدام نجات یابد به شــرطی که دیه کاملی به خانــواده مقتول بپردازد. این زندانی صبــح دیروز در شــعبه چهارم دادگاه کیفری به ریاست قاضی اصغر عبداللهی وبــا حضور قاضی واعظی از نظر جنبه عمومی جرم محاکمه شد و همچنین دو پسر جوان دیگر هم که در این نزاع دسته جمعی شرکت داشتند بــه اتهــام مشــارکت در نــزاع محاکمه شــدند و در پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran