Iran Newspaper

مردم نگران تأمین دارو نباشند

-

وزیــر بهداشــت، درمــان و آمــوزش پزشــکی با تأکیــد بر اینکــه تحریمهای احتمالی امریکا در 6 ماه آینده مشکلی را برای ایران ایجاد نمیکند، گفت: دارو به اندازه کافی در کشــور موجود است و جای هیچ نگرانی نیست.

بهگــزارش ایرنا، حســن قاضیزاده هاشمی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمــع خبرنــگارا­ن در پاســخ به این ســؤال که آیا طبــق شــنیدههای­ی مبنی بــر اینکــه قــرار اســت در 6 مــاه آینــده تحریمهای امریــکا برگردد، در صورت بازگشــت ایــن تحریمهــا در زمینه دارو با مشــکل مواجــه خواهیم شــد، اظهار داشــت: بایــد آمادگــی الزم را داشــته باشــیم تــا اگــر آن شــرایط رخ داد، در بخش غــذا و دارو و تجهیزات پزشــکی مشکلی برای مردم پیش نیاید.

وی توضیح داد: دارو به اندازه کافی در کشــور موجود اســت و ما هم مرتب رصــد میکنیــم؛ در عین حــال معاون اجتماعــی وزارت بهداشــت نیــز دائماً جلســه دارد تا اگر مشکلی در یک شهر یا منطقه رخ داد، آن را حل کنیم.

وزیــر بهداشــت، در پاســخ بــه این ســؤال که آیا قرار اســت برخــی داروها از فهرســت کاالهــای اساســی خــارج شــوند، نیــز گفــت: ایــن گونــه اظهــار نظرها شایعه است، به شایعات توجه نکنید؛ ما تصمیم جدیدی را جدای از آنچه که در طول یکی دو ســال گذشته داشــتیم، نداریــم و مراقبــت میکنیم که آســیبی در این خصــوص به مردم وارد نشود.

هاشــمی افزود: اگر تالطمــی در یکی دو مــاه آینــده رخ داد، مطمئــن باشــید کــه مهمتریــن اولویــت مــا بحــث داور، تجهیزات پزشــکی و مراقبــت از افزایش قیمت و در عین حال تأمین و دسترسی دارو است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran