Iran Newspaper

اعزام زائران حج تمتع از 27 تیرماه آغاز میشود

-

رئیــس ســازمان حــج و زیــارت در مــورد اعزام زائران حج تمتع سال 7۹۳۱ گفت: اعزام زائران حج تمتع به کشور عربستان از 27 تیرماه امسال آغاز میشود.

به گــزارش ایرنا، حمیــد محمدی در نشستکاربرد­ییکروزهمدی­رانستادی و اســتانی ســازمان حــج و زیــارت درباره برنامههــا­ی انجــام شــده در حــوزه حــج تمتــع 7۹ و عتبات عالیات توضیحاتی را ارائهکردوا­فزود:بایدبرخیمح­دودیتها و دغدغههــای ســفر حــج مانند شــرایط هتلهایمدین­هوتعطیلیحم­لونقلاز روزهای پنجم تا چهاردهم ذی الحجه از سوی مدیران اطالعرسانی شود تا زائران نیــز در این رابطــه به همراهــی بپردازند. وی پیشــتر گفته بــود که بر اســاس توافق صورت گرفته با عربســتان سهمیه اعزام زائــران ایرانــی بــه حــج تمتع به نســبت جمعیت کشــور بــا 5.۳ درصــد افزایش بدون احتساب عوامل اجرایی و کارگزاران به 2۸ هزار و ۰۰۸ نفر افزایش یافته است.

محمــدی بــا تأکیــد بــر بهرهگیــری از پیام رســانهای بومی در ارتباط با زائران، عوامــل و مــردم تصریــح کــرد: ســازمان تفاهمنامــ­های بــا پیام رســان گــپ امضا کرده است؛ از اینرو مدیران الزم است در اســتانها زائران را به این سمت رهنمون کننــد. اوبــا بیان اینکه برخی از مشــکالت و دغدغههــا در ایــن ســفر بــه ســازمان حــج و زیــارت مرتبــط نمیشــود، افزود: برخی مشــکالت مربوط به شرایط کشور میزبان اســت کــه از آن جمله میتوان به محدودیتهای اســکان و هتل در مدینه اشاره کرد.

محمدی بــا بیان اینکــه باید توضیح کامــل در خصــوص هتلهــای مدینــه منوره داده شــود، گفــت: این توضیحات بویژه برای کسانی که مدینه بعد هستند، ضروری محسوب میشــود چراکه آنها از هتلهای مکه به هتلهای مدینه منتقل میشــوند و قطعاً دغدغههایی را در این رابطهمطرحخ­واهندکرد.

وی به موضوع حمل و نقل شهری در ایام حج تمتع اشاره کرد و افزود: موضوع تعطیلــی حمــل و نقــل از روز پنجــم تــا چهاردهــم ذی الحجــه باید مــورد توجه و اطالعرســا­نی زائران قرار گیــرد و در این راســتا مدیران کاروانها وظیفه ســنگینی خواهنــد داشــت. بــه گفتــه محمــدی، موضوعاتــی نظیــر رعایــت قوانیــن کشــور میزبان، مســائل ایمنــی، توجه به هشدارها، تأکید بر احترام متقابل، پرهیز از بیاحترامــ­ی و درگیری و عدم خروج به صورتانفراد­یبایدموردت­وجهقرارگیر­د.

وی تصریح کرد: همانطور که همه بر منظم بودن حجاج ایرانــی اذعان دارند، باید این مهم بار دیگر لحاظ شود؛ حجاج ایرانــی باید نمونــهای از نظــم و انضباط باشــند و در این راستا مدیران استانی نیز وظایف خود را دارند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran