Iran Newspaper

سارقان مسلح منکر قتل افسر پلیس شدند

-

گــروه حــوادث/ دو ســارق مســلح کــه متهم هســتند قبــل از اجــرای نقشــه ســرقت از یــک طالفروشــی در جریان عملیــات تعقیب و گریز با مأموران، یک افســر پلیس آگاهی را با شلیک گلوله به شــهادت رســاندهان­د صبح دیروز برای ســومین بــار در دادگاه کیفــری کــرج محاکمــه شــدند.در حالی کــه متهمان منکــر ارتکاب قتل بودند وکیل نیروی انتظامی اعالم کرد شاهدانی دارد کــه نشــان می دهد ایــن دو نفر قاتل افســر پلیــس هســتند.بنابراین جلســه دادگاه بــرای احضــار شــاهدان بزودی تشــکیل خواهد شــد تا درباره صحنه کشته شــدن افسر پلیس شهادت بدهند.

به گزارش خبرنگار حــوادث «ایران»، این دو متهم که پس از دستگیری در لرستان یک بار در دادگاه انقالب اســتان البرز محاکمه شــدند، این بار در شــعبه یکم دادگاه کیفری این اســتان پای میز محاکمه ایســتادند درحالــی که اتهام قتل را قبول نداشتند.ظهر روز بیستم اردیبهشت سال 94 مأموران آگاهی اســتان البرز به یک دســتگاه خــودرو با چهار سرنشــین ظنین شــده و دســتور ایســت دادنــد، اما آنهــا بــدون توجه بــه فرمان ایســت پلیس فــرار کردنــد. مأمــوران بالفاصله پس از تماس با مرکز متوجه شدند که خودروی مــورد نظــر مســروقه اســت و بههمیــن خاطــر عملیات تعقیــب را آغاز کردنــد، اما پساز طی مســافتی در منطقه مشکیندشت، ستوان جواد مرادی افسر پلیس آگاهی در درگیری با سارقان بهشــهادت رســید.در پی شــهادت ســتوان یکم مرادی، عملیات پلیسی برای شناسایی سارقان مســلح ادامه یافت و از آنجا که این افراد به طور مستمر برای فرار از دست پلیس مخفیگاه خود را تغییــر میدادند، بنابراین مأموران مکانهای مختلفــی را بــرای دســتگیری آنــان تحــت نظر گرفتند تا اینکه در شهر خرم آباد استان لرستان بــه محاصــره پلیــس درآمدنــد. ایــن تبهــکاران پیش از دســتگیری و در محاصــره پلیس، اقدام بــه مصرف قــرص کرده بودنــد که دوتــن از این افراد شــرور بهکام مرگ فرو رفتند و دو نفر دیگر در بیمارســتا­ن بستری شدند.پس از معاینه این افــراد در اورژانــس مشــخص شــد کــه همگی با خوردن قرص دست به خودکشی زده بودند.

ســردار قنبری فرمانده پلیس استان لرستان دربــاره تبهکاریهای اعضای این باند گفته بود: روز 7 اســفندماه ســال 93 در محلــه اســدآبادی خرمآبــاد، مردی بهنام محمد ولیپور ســپهوند توسط گروهی شرور با اصابت گلوله به قتل رسید و قاتل که جرایم زیادی مرتکب شده بود متواری شــد.مدتی قبــل از وقــوع ایــن حادثه در اســتان لرســتان قرار شــد یــک زندانــی را از بازداشــتگ­اه بــرای تحقیق به دادگاه انتقــال بدهند که پلیس مطلع شد قاتل فراری به همراه اعضای باندش قصد دارند مرد زندانی را فراری دهند.

پلیــس با اطالع از این نقشــه، مــرد زندانی را به دادگاه منتقل نکــرد و وی در زندان نگهداری شــد امــا مأموران برای دســتگیری اعضــای باند جنایتــکار چنیــن وانمــود کردند که ایــن زندانی را بــه دادگاه میبرنــد. ایــن افراد شــرور که مدام مخفیگاه هایشــان را تغییــر میدادند، در همان شب هنگام خارج شدن از مخفیگاه با پلیس راه درگیر شدند و سردسته آنان زخمی شد اما پس از متواری شــدن اعضای باند مشــخص شد این فرد از لرستان فرار کرده و در محلی واقع در کرج مخفی شده است.

ســرانجام این مرد با همدســتی نوچههایش در کرج برای سرقت از یک طالفروشی خودرویی را دزدیدند ولی تا پیش از اجرای نقشه سرقت با مأموران درگیر شــدند که افســر پلیس را به قتل رساندند.

به گفته فرمانده پلیس لرستان این تبهکاران به هفت فقره تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت در شــهرهای خرمآباد، بروجرد و دورود اعتراف کردند که سردسته باند معروف به علی کلهشیر یکی از جانباختگان بوده است.

پــساز دســتگیری دو عضو باند هــر دو برای بازجویــی بــه اداره آگاهــی اســتان البــرز منتقــل شــدند و در مقابــل کارآگاهــا­ن بــه جنایتــی کــه مرتکب شده بودند اعتراف کردند.

در نخســتین گام ایــن دو در دادگاه انقــالب اســتان البرز محاکمه شــدند و متهــم ردیف اول بــه اعدام و متهم ردیف دوم به 52ســال حبس محکوم شــد امــا قضــات دیوانعالی تشــخیص دادنــد که ایــن دو متهــم بایــد در دادگاه کیفری یک استان محاکمه شــوند بنابراین باردیگر این دو نفــر از زنــدان بــه شــعبه یکــم دادگاه کیفری اســتان البرز که به ریاســت قاضی هدایت رنجبر و با حضور قاضی یزدانپور تشــکیل جلســه داده بــود فرســتاده شــدند تا محاکمــه شــوند.در این دادگاه خانــواده افســر شــهید جــواد مــرادی از قضــات خواســتار قصاص هر دو متهم شــدند و ســپس متهم ردیف اول که دارای سوابق کیفری اســت در حالی که قتل ستوان یکم جواد مرادی را منکر میشــد، گفــت: علی سردســته باند بود که بهســمت پلیــس شــلیک کرد.متهــم درباره روز حادثــه به قضــات گفت: ما باهــم درحوالی مشکین دشت داخل خودرو بودیم که به خاطر ســرقت از طالفروشــی با علی جروبحث کردیم کــه ناگهــان علی-سردســته بانــد که خودکشــی کرده - اســلحهاش را بهســوی ما نشانه رفت در همین موقع بود که گشت پلیس ما را دید و علی دســتور داد راننده که دوســتم بــود حرکت کند و بعد به ســمت افســر پلیس و مأمــور همراهش شــلیک کرد. من اتهام قتــل را قبول ندارم چون اسلحه دست علی بود و حاال او هم مرده است. در ادامه رســیدگی به این پرونده قاضی رنجبر از متهم دوم خواست وارد صحن دادگاه شود؛ این متهــم که 12ســال دارد مانند همدســتش منکر جنایت شــد و گفــت: من اصالً نمیدانســت­م که علی مــا را برای ســرقت از طال فروشــی میبرد. قــرار بود باهم برویم ســروقت کســی که به علی بدهــکار بــود تــا پولــش را بگیــرد. همیــن کــه به مشکین دشت رســیدیم علی نقشهاش را گفت چون من نپذیرفتم سرهمین ماجرا باهم درگیر شــدیم، او از من و دوســتم خواســت در نزدیکی طالفروشی و سرخیابان کشیک بدهیم .... وقتی علی عصبانی شد از زیر صندلی اسلحه کالش را برداشت همین موقع پلیس ما را دید و بهسمت ما آمد و دستور ایست داد اما علی گفت حرکت کــن، من هم با خودروی پراید شــروع به حرکت کــردم علی هــم شیشــه خــودرو را پایین کشــید و بهســمت پلیــس شــلیک کــرد و ســتوان جواد مرادی با شلیک گلوله علی کشته شد.

در پایــان جلســه دادگاه قرار شــد چنــد تن از شهروندان که در صحنه تیراندازی شاهد واقعه بودنــد در جلســه بعــدی همــراه وکالی نیــروی انتظامی حاضر شوند و به شرح ماجرا بپردازند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran