Iran Newspaper

طیبی: مهمترین جایزه ماندگاری نامم است

گفتوگوی «ایران» با لژیونر و آقای گل فوتسال میدانم جهانبخش چه کار سختی انجام داده تا آقای گل شود

- حامد جیرودی روزنامهنگا­ر

افتخــار پشــت افتخــار. حســین طیبــی لژیونــر ایرانــی غیرت قزاقســتان که پس از افتخــارات فردی و باشــگاهی در ســال 201۷ بــه عنــوان پنجمین فوتسالیســ­ت برتــر جهــان معرفــی شــده بــود، در ســال 201۸ و شــروع ســال ۷9 هــم بــه افتخارآفری­نی خود ادامه میدهد. طیبی که در ایــن فصل از مســابقات لیگ برتر فوتســال قزاقســتان بــه مقــام قهرمانی دســت یافت، با به ثمر رساندن ۷3 گل، عنوان آقای گلی این مســابقات را نیز به خــود اختصاص داد تا پــس از آقای گلی جــام حذفــی قزاقســتان، ارمینکــو کاپ روســیه و جام ملتهای آسیا، چهارمین عنــوان آقای گلــی خود را به دســت آورد تــا همچنان نــام خــود را به عنــوان یکی از بهتریــن بازیکنــان فوتســال جهــان به ثبت برســاند. ایــن بازیکن مشــهدی در گفتوگویی که با «ایران» داشت، درباره آقــای گلــی علیرضــا جهانبخــش هــم صحبــت کرده و تأکید دارد که میداند او چه ســختیهایی برای آقای گلی کشیده است. ■ دربــاره قهرمانــی اخیــرت با«غیــرت» صحبتمیکنی؟

درباره قهرمانی غیرت باید بگویم که تیم ما همیشه شرایط خاص خودش را دارد و همیشــه برای قهرمانی میجنگد و همیشــه هم خودش را برای قهرمانی میبنــدد و مدعــی قهرمانــی در لیــگ قزاقســتان به شــمار میرود. خدا را شکر امســال هم قهرمان شدیم. البته امسال کارمان خیلی ســختتر شــده بود. چون پلیآف به بازیهایمان اضافه شده بود. نحــوه بــازی در پلــیآف هــم نســبت به پلیآفهــای دیگر خیلی ســختتر بود. خود من در روســیه بازی کردهام. آنجا 5 بازی پلیآف داشت اما اینجا ۷ بازی بود و هر تیمی که 4 بازی را میبرد، به مرحله بعد میرفت. پلیآف هم در دو مرحله برگزار میشــد و به همین خاطر بازیها هــم فشــرده شــده بــود. امســال دو تیم دیگر هم به لیگ قزاقســتان اضافه شده بودند که خیلی تیمهــای خوبی بودند و بازیکنــان برزیلی زیادی داشــتند. یکی از ایــن تیمها در برخی از مقاطع لیگ ما را اذیت هم میکرد. ضمن اینکه ســهمیه لیــگ قزاقســتان هــم بــرای شــرکت در لیگ قهرمانان اروپا، 2 تیم شده بود و به همین خاطر بازیها حساس شده بود. ■ آقای گلی لیــگ قزاقســتان را هم که به دست آوردی.

بله همین طور است و بابت این آقای گلی خدا را شــکر میکنم. این چهارمین آقای گلی من در یک فصل ورزشــی بود و خیلــی هم شــیرین بود. بــا اینکه من 2 بازی آخر فینــال را به دلیل مصدومیت از دســت داده بــودم و نتوانســتم بــازی کنــم، باز هم تعداد گلهایــم جوری بود که به من نرســیدند. شما جدول گلزنان را هــم که نــگاه کنید، میبینیــد که تا نفر پنجــم بازیکنان برزیلی هســتند. حتی 2 نفر از رقیبانم در تیم خودمان بودند. به هــر حال، لطف خدا شــامل حالم شــد و فصل ورزشــیام با این آقــای گلی کامل شد. چون سختی زیادی در این یک سال از نظر بازی کشیدم. هم بازیهای لیگ، هــم بازیهای اروپا و هــم بازیهای تیم ملی خیلی فشــرده بود و من قبلش هم اســتراحت نداشــتم و برای تیم ویتنامی در جام باشگاههای آسیا بازی کرده بودم و فکــر میکنــم بــا ایــن اتفاقی کــه افتاد، خستگی از تنم درآمد. ■ کسب4عنوانآ­قایگلیدر4ت­ورنمنت مختلفبسیار­دشواراست.اینموفقیت را چطور به دست آوردی؟

خدا را شکر میکنم. وقتی بحث آقای گلی میشــود، باید به این موضوع توجه داشت که همه نفرات در آن تیم زحمت میکشــند. من هم خیلی خوشحالم که این اتفاق برایم افتاد و تشــکر میکنم از تک تک نفرات که در کسب این عنوانها من را یاری کردند. هم بازیکنان تیم ملی و هم در تیم باشــگاهیا­م. آقای گلی اول من جام حذفی قزاقستان بود. بعد جام ملتهــای آســیا، بعــد از آن جام معتبر اریمنکــو روســیه و بعد هم لیــگ. از این شرایط بسیار خوشحالم. همیشه تالش میکنــم کــه شــرایط خوبــی در فوتســال داشــته باشــم. وقتی میبینم که تالشم ثمره میدهد، خیلی خوشحال میشوم و انگیزهام 2 برابر میشــود و امیدوارم که سالهای آینده باز هم اتفاقهای بهتری برایمبیفتد. ■ بــرای آقــای گلــی جایــزه ویــژهای هــم دریافتکردی؟

برای آقای گلی همان تندیسی است کــه به مــا میدهند و برایمــان میماند و خیلی هم برای شــخص خودم با ارزش است. ضمن اینکه یک سری تقدیرهای دیگــر هم از طرف باشــگاه شــدم ولی در کل مهمتریــن جایــزه بــه نظــر مــن این اســت که اســم شــما میمانــد و ماندگار میشود. ■ راســتی دربــاره آقــای گلــی علیرضــا جهانبخــش در لیــگ هلنــد چــه نظــری داری؟

از این اتفاق خیلی خوشــحال شدم و این عنوان مهم را به علیرضا جهانبخش تبریــک میگویــم. او خیلــی کار بزرگــی انجــام داده و مــن میدانم کــه او چه کار ســختی انجام داده تا آقای گل شــود. به نظــرم کســب ایــن عنــوان اصــالً اتفاقی نیســت. من میدانم کــه او چقدر تالش کرده اســت و به نظرم یک افتخار بزرگ برای ایران است. ضمن اینکه این افتخار بــرای خودش هم هســت و مــا ایرانیها هــم بــه علیرضــا جهانبخــش افتخــار میکنیم. ■ شرایط، تیم ملی فوتســال در سال۷۹ را چطورمیبینی؟

تیم ملی شــرایط خوبی دارد. ســالی کــه گذشــت، ســال پرفروغــی بــرای تیم ملــی بــود. مــا در 3 تورنمنــت قهرمــان شــدیم. بازیهای داخل ســالن آســیا در ترکمنســتا­ن، تورنمنت اصفهــان و بعد همجامملتها­یآسیاکهباق­هرمانیدر این رقابتها، سال عالیمان تکمیل شد و امیدوارم این موفقیتها ادامه داشــته باشد. به شــرطی که امکاناتمان بیشتر شــود و اگر بخواهیم شرایط جام جهانی گذشته را داشته باشیم و آن را تکرار کنیم یا حتی بهتر شویم، باید امکانات بهتری داشــته باشــیم و نــگاه مســئوالنم­ان به فوتسال هم به اندازه افتخاراتش باشد تا شأن و شخصیت بچهها حفظ شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran