Iran Newspaper

مجازســـتا­ن

-

راهایننیست

اظهارنظــر يک مقام مســئول مبنی بر بســتن فيلترشــكن­ها بازتاب گستردهایدر­فضایمجازید­اشت.برخیكاربرا­ننوشتنداين­رويكرد نمیتواندمن­جربهاقبالع­مومیبهپيام­رسانهایداخ­لیشود.

کسادیکارای­نترنتی

برخی از صاحبان كســب و كارهــای اينترنتی در فضای مجازی نوشــتند كه كنــد كــردن اينترنــت روی كاركرد آنهــا تأثير منفی گذاشته است. اين افراد افزودند كه خوب است در تصميمگيری فقطبهتلگرا­موفيلترشكن­فكرنكنندوا­ندكیهمبهفك­ركسب و كارهای اينترنتی مردم باشند كه فلج شده است.

خروجکارساز­از NPT

يک كاربر فضای مجازی نوشــت كه خروج ايران از NPT زمانی مؤثــر و مفيد خواهــد بود كه عزم جــدی برای مذاكــره در ايران وجود داشته باشد. بر پايه اين ديدگاه صرف خروج از ان پی تی بدون چشمانداز مذاكره برای ايران فايده ندارد.

فیلترینگاو­لویتنباشد

برخــی كاربــران فضــای مجــازی مطــرح كردند كه بهتر اســت اولويــت مقامهــای مســئول از فيلترينــگ تلگــرام و وی پی ان به سرنوشــت برجام، مشــكالت اقتصادی، فســاد اداری، فقر و بيكاری متمركز شــود. برخی از كاربران با انتقاد از «وزير جوان» از او درباره نحوه ورودش به توئيتر سؤال كردند.

فراموشیاین­ترنتتحقیقا­ت

برخیكاربرا­نراهاندازی­شبكهایباسر­عت۰۰1گيگاب­يتبرثانيه بهمنظور تحقيق و آموزش با هزينه 12 ميليون دالر در سنگاپور را برجستهسازی كردند و نسبت به تأثير منفی فيلترينگ و كند كردن ســرعت اينترنت بر مراكز آموزشــی و تحقيقــی در ايران هشداردادند.

واقعبینباش­ید

يکكارشناسد­رپاسخبهمنت­قدانیكهمیگ­ويند«ضمانتهای الزم در برجــام بــرای نقــض عهد امريكا نيســت»، نوشــت: آيا انتظــار محاصــره اقتصــادی امريكا را داشــتيد يا میخواســتي­د شورای امنيت امريكا را به اقدام نظامی تهديد كند و .... واقعيت اين اســت كه سازوكارهای حقوقی و بينالمللی در برابر قدرت امريكاناتو­اناست.

هشدار

برخی كاربران فضای مجازی هشدار دادهاند كه رفتارهای قوا و نهادهای مختلف در درون نظام به گونهای نباشد كه منتقد به معترض و معترض به مخالف تبديل شود. بايد مراقب بود كه بهرونقاپوز­يسيونكمکنش­ود.

مرگتلخآقای­گوینده

درگذشــت ناگهانی قاســم (بهرام) افشــار موجی از واكنشهای كاربران شبكههای مجازی را به همراه داشت. پس از انتشار خبر مرگ اين گوينده قديمی اخبار تلويزيون ايران كاربران با انتشــار قســمتهايی از برنامههای خبری او و همچنين عكسهايی كه طیاينچندسا­لگذشتهازوی­منتشرشدهبو­ديادافشارر­اگرامی داشتند و از او به عنوان چهرهای مردمی و محبوب ياد كردند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran