Iran Newspaper

کارفرمایان تهرانی 1000 میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکارند

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ:

-

مدیرکل تأمیــن اجتماعی غرب تهران، با اشــاره به اینکه بیش از 30 هزار کارگاه حــدود یک هــزار میلیارد تومــان بدهی دارنــد، گفت: این افــراد تا 10 تیر مهلت دارنــد تــا از قانــون بخشــودگی جرایــم بهرهمند شوند.

به گــزارش «ایــران»، ناهید حیدری با اشــاره به اینکه 120 هــزار کارگاه فعال تحــت پوشــش تأمین اجتماعــی غرب تهران هســتند، گفت: از ایــن تعداد 30 هــزار کارگاه بدهیهــای بیمــهای دارند کــه میتواننــد بــرای اســتفاده از قانــون بخشودگی جرایم مراجعه کنند.

مدیــر کل تأمیــن اجتماعــی غــرب تهــران تأکیــد کــرد: بدهــی بیمــهای کارگاههای بدهکار حــدود 800 میلیارد تومان میشــود که به قطعیت رسیده و با در نظر گرفتن تعدادی کارگاه که هنوز بدهیهای آنها در دست بررسی است، مبلغ کل بدهیها به هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

حیــدری ادامــه داد: از 800 میلیــارد تومــان بدهــی با مراجعــه و اســتفاده از قانون بخشودگی جرایم، میتوانند 9۶1 میلیارد تومان آن را کســر کنند یعنی در مجمــوع 9۶1 میلیــارد تومان مشــمول بخشودگی جرایم میشود.

وی همچنیــن گفــت: در اداره کل غرب تهــران 3 میلیــون و 00۶ هزار نفر تحــت پوشــش هســتند کــه ۵92 هــزار نفر آنها شامل بازنشســتگ­ان میشوند. مدیر کل تأمیــن اجتماعی غرب تهران بــزرگ از معافیت 7درصدی جانبازان از پرداخت سهم بیمه خبر داد.

به گــزارش «ایــران»، ناهید حیدری دربــاره حمایتهــای ســازمان تأمیــن اجتماعی از جانبازان گفت: این سازمان درخصــوص جانبــازان شــاغل در نظــر دارد معافیــت 7 درصــدی حــق بیمــه سهم بیمه پرداز که جانبازان هستند، را اجرایــی کند. این قشــر میتوانند با ارائه گواهــی جانبازی از طریق بنیادشــهی­د و امور جانبازان و ایثارگران به شــعبه ها و طی درخواستی از این معافیت استفاده کنند. وی افزود: بخش دولتی با توجه به اعتبارات پیشبینی شــده مکلف است این 7درصــد را پرداخت کند و در مراکز خصوصــی هم این 7درصد به حســاب بدهی دولت گذاشــته میشــود و دولت مکلف به پرداخت این سهم است.

وی درخصــوص بازنشســتگ­ی جانبــازان نیــز ادامــه داد: جانبــازان میتواننــد بــا 20 ســال ســابقه کار درخواســت بازنشســتگ­ی بدهنــد منوط بر اینکه شــرط ســنی بــرای خانمها 45 ســال و برای آقایان05 ســال اســت، اما اگر جمع ســوابق ارفاقی و سوابق اصلی جانباز 03ســال شــود، از شــرط سنی نیز معاف میشــود و میتوانند درخواست بازنشســتگ­ی کننــد. همچنیــن حیدری درخصــوص ضریبهــای ســنواتی کــه به این قشــر تعلــق میگیــرد، گفت: در واقع این موضوع به 8 قســمت تقسیم میشــود کــه بیــن 3 ســال تــا 10 ســال حداقــل و حداکثــر اســتفاده از ســنوات ارفاقــی اســت کــه بیــن 02درصــد تــا باالی07درص­د میتوانند از این سنوات ارفاقــی اســتفاده کنند، بهعنــوان نمونه افــرادی کــه 02درصــد جانبــاز هســتند میتواننــد از 3 ســال ســوابق ارفاقی در سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند.

وی در ادامــه گفــت: دریافت و نحوه صــدور غیرحضــوری دفترچــه درمــان بــه گونــهای خواهــد بــود که هر قشــری از جامعــه بــه فراخــور ســواد دیجیتالی خــود بتواند از آن اســتفاده کنــد و دفاتر درمانی خود را بهصــورت غیرحضوری در منــزل خــود دریافــت کنــد، در واقــع بــرای تعویض و تمدیــد دفترچه نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود و افراد میتواننــد بــا روشهایی کــه پیشبینی کردیم درخواســت خــود را ثبت کنند تا دفاتر درمانی تازه صادر شــده یا تمدید شــده در منازل تحویلشــان شــود، الزم به ذکر اســت در این برنامه جدید طرح تلفــن گویــا نیــز تعبیــه شــده اســت که توضیحــات بیشــتری درایــن خصوص ارائه نشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran