Iran Newspaper

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک ماه دیگر رونمایی میشود

پاسخ به سؤال نماینده بویین زهرا در مجلس :

-

وزیرآموزشو­پرورشبااشا­رهبهپیشرفت نظام رتبهبندی معلمان گفت: ۰۴۷ هزار معلم تحت پوشش نظام رتبهبندی قرار گرفتهاند.

محمــد بطحایــی در نشســت علنــی دیروز در پاســخ بــه ســؤال روحاهلل بابایی صالــح ، نماینده بویین زهــرا در مجلس توضیح داد: ابتدا از همکارانم در آموزش و پــرورش عذرخواهــی میکنم کــه موارد مربــوط بــه پرداخــت مطالبــات و نظــام پرداخــت در وزارت آمــوزش و پــرورش را رســانهای میکنــم. ایــن گالیــه از بنــده از ســویی مطــرح میشــود کــه چــرا تنهــا وضعیــت پرداخــت آمــوزش و پــرورش رســانهای شــده و مثــل ســایر دســتگاهها نیســت؟ بنده مجبورم به دلیل پاســخ به این سؤال این مطالب را بگویم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نظام رتبهبندی عنوان کرد: در ســال 94 مرحله اول نظــام رتبهبنــدی آغــاز شــد و در این مرحلــه ۰4۷ هزار نفر تحت پوشــش قرار گرفتند و به طور متوسط ۰43 هزار تومان بهحقوقمعلم­انافزودهشد.

وی با اشــاره به ماده 63 قانون برنامه ششــم توســعه گفــت: در ایــن قانــون نماینــدگا­ن دولــت را مکلــف کردنــد تــا طرحــی برای نظــام رتبهبنــدی معلمان آمــاده کننــد تــا طبــق ایــن طــرح نظــام پرداختهــا صــورت گیــرد در ایــن زمینه پیشنویســی آمــاده و بــه شــورای عالــی آموزش ارســال شد، آنجا ایراداتی گرفتند کــه قــرار اســت در دولــت مــورد بررســی قــرار گیرد و پس از نهایی شــدن در وزارت آموزش و پرورش برای بررسی در مجلس ارســال شــود، امیدواریم تا قبل از مهرماه تکلیفاینمو­ضوعرامشخصک­نیم.

بطحایــی در خصــوص مطالبــات معلمــان حــق التدریــس اظهار داشــت: مطالبات سال59 معلمان حق التدریس در آبان 96 تسویه شد و مطالبات سال 96 معلمان اسفندماه سال69 پرداخت شد.

وی ادامــه داد: در خصوص مطالبات معلمان حق التدریس آزاد باید گفت که هر ســه ماه یکبار مطالبات آنها پرداخت میشــد که با همت نمایندگان توانستیم مطالبــات آنهــا را ماهانــه پرداخت کنیم بنابرایــن پرداخــت حــق التدریســی­های شاغل و آزاد اندکی بهبود یافته است.

این عضــو کابینــه دولــت دوازدهم با اشــاره به ســند تحول بنیادین آمــوزش و پرورش اظهار داشــت: با توجه به اهتمام دولــت تاکنــون 6 زیرنظــام ایــن ســند به تصویب رســیده اســت. انتظار مــیرود تا یک ماه آینده زیرنظام دیگر نیز تصویب شــود تــا تکلیف آمــوزش و پــرورش برای اجرای این سند مشخص شود.

وزیــر آمــوزش و پــرورش بــا اشــاره به ایجاد ســامانهای در ایــن وزارتخانه گفت: نمایندگان میتوانند با تلفن همراه خود نحوه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پــرورش و میــزان پیشــرفت آن را دنبال کنند.

بطحایی در خصوص پرداخت اضافه کار بــه معلمــان اظهار داشــت: در ســال 95 تنهــا 4 تا ۷ ماه اضافه کار به همکاران اداری پرداخــت شــد کــه در ســال 96 پرداختی بین ۰1 تا 12 مــاه بود و در 11اداره کل 12 ماه اضافه کار پرداخت شد.

وی در ادامــه با بیان اینکه ســند تحول مهمتریــن مأموریــت وزارت آمــوزش و پرورش اســت، عنوان کرد: منظــور از این مأموریت عملیاتی کردن برنامههای این سنداست.

بطحایــی افــزود: آنچــه تاکنــون از ســند تحول داشــتیم بحثهــای مبانی و مفهومی بود و آنچه برای ما تکلیف شده اجرای برنامههای سند تحول است که در ایــن راســتا 6 زیر نظــام داریــم و تاکنون 5 زیرنظامنها­ییشدهوهنوز­زیرنظامششم دربــاره منابع انســانی نهایی نشــده و ماه آینده به اتمام میرســد که ایرادات کار در آناشارهشده­وبهبودروشه­ایمعیشت در آن زیرنظام به تأیید رسیده است.

وزیــر آمــوزش و پــرورش در ادامــه در خصوص ادامه تحصیل فرهنگیان اظهار داشــت: ایــن موضــوع مربــوط بــه همــه دســتگاهها بــوده که شــورای عالــی اداری آن را تصویب کرده اســت و ما از ســازمان اســتخدامی کشــور خواســتیم آمــوزش و پــرورش را از ایــن موضــوع اســتثنا کنــد یعنی افــراد فوق دیپلم بتواننــد به ادامه تحصیــل بپردازند. وی درباره بســتههای حمایتیکهبا­تأخیرپرداخ­تمواجهشده، عنــوان کرد: تخصیص اردیبهشــت ماه را گرفتهایم و پرداخت کردیــم و امیدواریم تخصیصهــای جدیــد کــه ۰6 میلیــارد توماناستپر­داختشودوبت­وانیمانجام وظیفــه کنیم. وزیــر آموزش و پــرورش در پایان خاطرنشان کرد: اضافه کار مشمول دیون نیســت از اینرو در ســال 96 در امور اســتانها، اضافــه کار 11 اســتان پرداخت شده است.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran