Iran Newspaper

تعویض چادرهای نماز با تخفیف در نمایشگاه قرآن

-

بخش عفاف و حجاب به حذف واسطه و دیگر فرآیندهای هزینهبر تولید تا عرضه کمک کرده است.

حمیــد قبادی دبیــر کارگروه ســاماندهی مد و لباس کشــور بــا اعام این مطلــب دربــاره بخش عفاف و حجاب بیســت و ششــمین نمایشــگاه قرآن کریم اظهار داشــت: کیفیت محصوالت ارائه شــده در نمایشگاه بینالمللی قرآن از جمله اولویتهای بخش عفاف و حجاب است.

وی گفــت: بــا توجه بــه اولویتبندی­های برخــی غرفهها از نظــر فضا به نســبت سال گذشته مساحت بیشــتری را در اختیار دارند و علت آن کیفیت باالی کار و تولیدات آنها بوده است.

بــه گفته قبادی، امســال بخش عفــاف و حجاب به چهار بخش تقســیم شــده که بخش نخســت آن به تولیدکننــ­دگان درجه یک و حرفهای کشــور و بخش دوم به گروه لباس اسامی اختصاص یافته است.

وی افــزود: بخــش ســوم بــه حوزه پوشــش ســر از جمله روســری و شــال اختصــاص یافتــه و بــا توجه بــه اینکه بیشــتر محصوالت عرضه شــده حتی از حیث پارچههای مورد اســتفاده، تولید داخلی اســت، باید گفت در ســال حمایت از کاالی ایرانی در این حوزه به خودکفایی نسبی رسیدهایم.

قبــادی افــزود: بخش چهارم نمایشــگاه بــه عرضه محصــوالت پارچه و چــادر به صورت قواره و غیردوخت مربوط میشــود که تقاضا و توجه باالی بازدیدکنند­گان، توجه بیشتر ما به این بخش را در پی داشته است.

وی تأکیــد کــرد: برپایی نمایشــگاه ســبب میشــود تــا نیازهای مــردم در جامعه شناســایی و در پی آن طراحان مد و لباس ایرانی اســامی براســاس نیازها، محصوالت جدیدی را طراحی و ارائه کنند.

دبیر کارگروه ســاماندهی مد و لباس کشــور اظهار داشــت: در این دوره از نمایشگاه به عرضه لباس نوجوانان به صورت ویژه پرداخته شده است.

وی فعالیتهــا­ی تبلیغــی و ترویجــی را از دیگر بخشهــای حوزه عفاف و حجاب در نمایشــگاه بینالمللی قرآن عنــوان کرد و افزود: نذر حجاب در دو گــروه چادر مشــکی و چادر نماز در دســتور کار قرار دارد کــه اجرای آن به صورت حرفهای و هدفمند مورد توجه است.

قبــادی گفت: خانوادهها میتوانند با مراجعه به بخش عفاف و حجاب، چادرهــای مســتعمل و مصرفشــده را ارائــه دهنــد و به قیمــت ۰5 درصد کل هزینــه، چــادر دوختــه شــده و نــو تحویــل بگیرنــد. قیمت اصلــی چادر، دو برابــر قیمــت دریافــت شــده اســت کــه دلیــل آن حــذف واســطه و دیگر فرآیندهای هزینه بر تولید تا عرضه است. وی همچنین از برگزاری کارگاهها و نشســتهای آموزشــی در ایــن بخــش خبــر داد و گفــت: در ایــام برگزاری نمایشــگاه بینالمللــ­ی قرآن ۰۲ نشســت تخصصــی نیز با حضور اســتادان دانشگاه در حوزه عفاف و حجاب برگزار شده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran