Iran Newspaper

موفقیتهای ورزشی موجب تقویت غرور، انسجام ملی و نشاط اجتماعی است

-

رئیــس جمهوری با اشــاره به نشــاط معنــوی، روزهداری و عبــادات مــردم در مــاه مبارک رمضــان تأکید کــرد: مردم عــالوه بر تزکیه و صیقل روح، ارتباط بیشــتر بــا پروردگار و کمــک بــه نیازمنــدا­ن؛ در روز قدس نیز با حضور گســترده و پرشــور، بــه وظیفــه دینی، سیاســی و انقالبــی خود عمل کردند.

بــه گــزارش پایــگاه اطالعرســا­نی ریاســت جمهــوری، حســن روحانی روز گذشته در جلســه شورای عالی انقالب فرهنگــی، موفقیتهای ورزشــی را موجــب تقویت غرور و انسجام ملی و نشاط اجتماعی دانست و افزود: همزمانی پیــروزی تیــم ملــی فوتبــال در اولیــن بــازی جــام جهانی روســیه، نشــاط ملی و شــادی مردم در عید ســعید فطر را مضاعــف کرد. لذا بایــد از هموطنان وطن دوســت و زنان و مــردان ایرانی که به شــکلهای گوناگون موجب تشــویق ورزشکاران عزیز بودند، تشکر و تقدیر نمود.

رئیس شــورای عالی انقالب فرهنگی ادامه داد: ورزش نمــادی مؤثر از یکپارچگی ملی اســت. مردم ایران نشــان دادهاند عاشــق کشــور خود هستند و از هر فرد و حرکتی که باعــث موفقیت و اعتالی نام ایــران در عرصه بینالمللی شود، تجلیل میکنند.

روحانــی در بخــش دیگــری از ســخنان خود بــا تحلیل شــرایط بینالمللــ­ی و اقدامات بدخواهــان برای تضعیف اعتمــاد مردم بــه مســئوالن و امید آنهــا به آینــده، افزود: مردم و مســئوالن در 40 ســال گذشــته و در شرایطی بسیار ســختتر کنار هم ایســتادها­ند و امروز نیز هــر چه متحدتر باشیم راحتتر از مشکالت عبور میکنیم.

رئیــس شــورای عالــی امنیــت ملــی بــا اشــاره بــه ظرفیتهــای عظیم اقتصادی کشــور و هماهنگی و تالش مســئوالن دولت و ســایر قوا در ایــن عرصه، تأکیــد کرد که عــالوه بر اقدامــات اقتصادی، ضروری اســت که اقدامات فرهنگــی و پیوســتهای رســانهای نیز برای اطالعرســا­نی صحیح به جامعه مورد توجه قرار گیرد.

روحانــی ضمــن آرزوی رحمــت واســعه بــرای حجتاالســا­لم والمســلمی­ن دکتــر احمــدی و تقدیــر از خدمات آن مرحوم به عنوان باســابقهت­رین عضو شــورای عالی انقــالب فرهنگی، افزود: ایشــان همواره شــخصیتی علمــی، انقالبــی و فرهنگــی مــورد احتــرام جامعــه بــود. نقش ارزشــمندی در حوزه و دانشــگاه داشــت، شــاگردان برجســتهای تربیــت کــرد و در مؤسســه ســمت نیــز منشــأ خدمات ماندگار علمی و آموزشی بود.

رئیس شــورای عالی انقالب فرهنگی همچنین با اشاره به تغییر رؤســای کمیســیونه­ای مجلس شورای اسالمی، از زحمــات اعضــای قبلــی تقدیر و به اعضای جدید شــورا خیر مقدم گفت.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran