Iran Newspaper

دستگیریدوم­ینمتهمپرون­دهتعرضبه دخترانایرا­نشهری

-

تحقیقــات در پرونــده ربــودن و آزار دختــران ایرانشــهر­ی با دســتگیری دومین متهــم پرونده وارد مرحله جدیدی شــد و تــاش بــرای دســتگیری دو عضــو دیگــر ایــن بانــد ادامه دارد. حجتاالســا­م علی موحدی راد، دادســتان عمومی و انقاب سیســتان و بلوچســتان با اعام خبر دســتگیری متهــم دوم این پرونده گفــت: متهم برای تکمیل تحقیقات و مشــخص شــدن نقش وی در این پرونده به ایرانشهر اعزام شــد. این فرد از متهمان اصلی پرونده نیســت و فقط ســاح در اختیار متهمان اصلی قرار داده است.دادستان عمومی و انقاب استان افزود: تاکنون سه دختر ایرانشهری بهخاطر آدم ربایی و تجاوز به عنف شکایت کردهاند یکی از دخترها مدعی شده که دی سال گذشته از سوی 4 عضو باند مورد آزار قرار گرفته و دو نفر دیگر نیز زمان این اتفاق هولناک را اردیبهشــت و خرداد امســال اعام کردهاند. موحدی ادامه داد: تاکنون دو متهم در رابطه با پرونده تجاوز در ایرانشهر دستگیر شــدند و متهمان دیگر نیز شناسایی و دستور دســتگیری آنان صادر شده است. وی تأکید کرد: بر اساس قانون هیچ مقام اجرایی به غیر از رئیس کل دادگستری و دادســتان مرکز استان حق مصاحبه در رابطه با محتویات و مفاد پروندههایی بــا موضــوع قضایــی بویــژه پروندههایـ­ـی کــه تحقیقــات اولیــه آن محرمانــه و در موضــوع منافی عفت اســت را نــدارد. دادســتان یــا رئیس دادگســتری شهرســتانه­ا نیز حتماً باید با هماهنگی رئیس کل دادگســتری و دادســتان مرکز اســتان مصاحبــه کنند. بنابراین هر مقــام اجرایی که در خصوص محتویات و مفاد پرونده قضایی مصاحبه کند کار خاف قانون انجام داده و تحت پیگرد قضایی قرار میگیرد. ■ تجاوز به 41 دختر کذب محض است

مولوی کریم زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز در گفتوگو با سایت عصر هامون، با تکذیب خبر تجاوز به 41 دختر ایرانشهری از مردم خواست به دستگاه قضایی و امنیتی اعتماد کنند. وی گفت: تجاوز به 41 دختر در ایرانشهر کذب محض اســت چرا که آنها فقط ســه نفر بودند. در این خصوص نهادها و دســتگاهها­یی مانند شــورای تأمین، دادســتانی و فرمانداری و غیره موظف به پیگیری هســتند و مردم باید منتظر اطاعرســان­ی از ســوی این مراجع باشند. متأســفانه این جریان از ســوی برخی افراد که اطاعات اندکی داشــتند اعام شده که این امر باعث بدنامی شهر ایرانشهر شده است.

مولــوی کریــم زایی با تأکید بر اینکه در این جریــان جای نگرانی برای هیچ کس وجود ندارد، افزود: بزرگ کردن این موضوع دسیســه دشمنان است این در حالی اســت که شــیعه و ســنی در استان سیستان وبلوچســتا­ن و بخصوص ایرانشهر وحدت و اتحادی فوقالعاده دارند و هیچ یک به مال و جان و آبروی دیگــری تعــرض نمیکنند؛ ایــن گونــه اتفاقــات و بزرگنماییه­ــا از تفرقههای دشمن به حساب میآید که برخی از روی نادانی به آن میپردازند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran