Iran Newspaper

حمایت بیمهای دولت از ۰۳ هزار کارورز

-

وزیــر تعــاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکیــد بر اینکه طرح کارورزی، امســال هم اجرایی میشود از اشتغال ۰۳ هزار نفر از فارغالتحصی­الن دانشــگاهی در کارگاههای سراســر کشــور در ســال ۷۹ خبر داد. علی ربیعی در حاشیه برگزاری همایش آکادمی مشــاغل ســبز در مصاحبــه بــا خبرنــگارا­ن گفت: براســاس این طــرح دولت مکلف شــده است همه این افراد را تحت پوشش حمایتهای بیمهای خود قرار دهد.

وی ابــراز امیــدواری کــرد تعداد افــرادی که تا پایــان امســال در این طرح ثبتنام میکنند به دو برابر افزایش یابد.

ربیعی مهمترین برنامه و سیاســت دســتگاهها­ی مسئول در سالجاری را ایجاد یک میلیون شغل دانست و خاطرنشان کرد: اعمال تحریمهای جدید نمیتواند دولت را از پیشبرد اهداف خود در این حوزه بازدارد.

ربیعی به طرح اشــتغال روســتایی که اجرای آن از شــش ماه گذشته آغاز شــده اســت، اشــاره کرد و گفت: این طرح گامی مهم برای رســیدن دولت به اهداف خود که همان اشتغال فراگیر است، محسوب میشود.

وی مجمــوع اعتباراتــ­ی را که تاکنــون برای طرحهای مصوب در اشــتغال روســتایی تخصیص داده شده اســت ۰۰۸۱ میلیارد تومان اعالم کرد و افزود: با تخصیص این میزان اعتبار دولت موفق شــده اســت ۰۲ هزار شغل جدید ایجاد کند.

ربیعی همچنین ارزش طرحهای مطالعه شــده در اشتغال روستایی را ۷ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: این طرحها هماکنون در بانکها در حال بررسی هستند و در صورت تصویب اجرایی خواهند شد.

وی بــا بیــان اینکه برخی از متقاضیان وام اشــتغال روســتایی دارای چک برگشــتی هســتند، تصریــح کــرد: در صورتــی که اطمینــان حاصل شــود این چکها به خاطر بدقولی افراد برگشــت داده نشده است وام آنان تخصیص داده خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فشارهای اجتماعی ناشی از تحریمها اشــاره و خاطرنشان کرد: دولت تمام کاالهایی را که مرتبط به زندگی روزمره مردم است با همان قیمت ارز اعالم شده تأمین خواهد کرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran