Iran Newspaper

البرز بارانداز مواد مخدر کشور است

-

گروه حوادث: ایران واشقانی/ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: البرز به بارانداز مواد مخدر کشور تبدیل شده است.

مهــدی پازوکــی افــزود: این حساســیت دراســتان البرز باعث شــده تا اقدامات مقابلهای دســتگاهها­ی فرهنگــی، درمانی و قضایی و همچنین تــالش و مشــارکت مــردم در امــر مبــارزه بــا مــواد مخــدر و روانگردانه­ا دوچندان شود.

وی به اقدامات مقابلهای ســال گذشــته اشــاره کرد و اظهار داشــت: اســتان البرز ســال گذشــته در امر مبارزه بــا مواد مخــدر گامهای بزرگی برداشت. سال گذشته بالغ بر 7 تن و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در اســتان کشف شد که نسبت بهمدت مشــابه ســـــــــ­ــــــــــ­ال قبل با کاهش 8 درصدی روبهرو بودیم.

پازوکــی بــا بیان اینکه بیشــترین ماده مخدر مصرفــی در البرز، تریاک اســت، افزود: 80 درصد ماده مخدر مصرفی درایــــــ­ـــــــــن استان تریاک، 10 درصــد حشــیش، 4 درصــد گــراس، 2.5 درصــد هروئیــن، 1.5 درصد شیشــه و ســایر مواد مخدر نیــز 2 درصد اســت که این آمار نشــان دهنده رونــد کاهشــی مصرف مواد مخــدر صنعتی و شیشــه و افزایش تمایل به مواد مخدر سنتی در این استان است.

وی اظهــار کــرد: ســال گذشــته 36 هــزار نفــر اعــم از قاچاقچــی، مصرفکننده و توزیعکننده در این اســتان دســتگیر شــدند که نســبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد نشان میدهد.

وی با اشــاره به برگــزاری برنامههای فرهنگی و پیشــگیری در مصرف مواد مخدر، بیان داشــت: درسال گذشــته در حوزه درمان و حمایتهای اجتماعــی بــا وجود 343 مرکــز درمانی مجاز ترک مــواد مخدر و کاهش آسیبهای اجتماعی بالغ بر 90 هزار نفر در این مراکز پذیرش شدند.

تعداد پروندههای وارده در خصوص جرایم مواد مخدر، روانگردان و پیش سازها نیز در سال 96 بالغ بر 7800 پرونده بوده که نسبت بهمدت مشابه سال 95 حدود 240 درصد افزایش داشته است.

پازوکی در ادامه با بیان اینکه گمرک این اســتان در افزایش کشــفیات مواد مخدر رشــد 600 درصدی در ســال گذشــته نســبت به مدت مشــابه قبل از آن داشته، اضافه کرد: گمرک البرز موفق به کسب رتبه اول کشور در این موضوع شده است.

وی ادامــه داد: در 3 ماهــه ابتدای ســالجاری نیز بالــغ بر 4 تن و 800 کیلوگــرم مــواد مخــدر در حوزههای مختلف کشــور کشــف و ضبط شــده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran