Iran Newspaper

اکران سه فیلم تازه از امروز

-

ســه فیلم؛ یک کمــدی اجتماعی، یک فیلــم اجتماعی و اثــری در ژانر کودک از امــروز بــه چرخه اکــران اضافه میشــود. «خاله قورباغــه» بهکارگردان­ی افشــین هاشــمی، «دارکــوب» بهکارگردان­ــی بهــروز شــعیبی و «بــه وقــت خمــاری» بهکارگردان­ــی محمدحســین لطیفــی فیلمهایی هســتند که در آخریــن روزهای اولین هفته تابستان به سبد اکران سینماها افزوده میشوند.

بــه گــزارش «ایــران»، «فیلمی شــاد و موزیکال برای همه بچههــا و بعضی از بزرگترها» شــعاری است که ســازندگان «خاله قورباغه» عالوه بر کودکان، با آن بزرگســاال­ن را هم به تماشــای این فیلم دعوت کردهاند. ایــن فیلم به کارگردانی افشین هاشمی و تهیهکنندگی فرشته طائرپور از چهارشنبه این هفته بهسرگروهی سینمای آزادی جایگزین فیلم «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی میشود. در فاصله دو روز مانده به نمایش عمومی، شامگاه روز یکشنبه 3 تیرماه از این فیلم در پردیــس ســینمایی باغ کتاب رونمایی شــد که ترانه علیدوســتی و دخترش از جمله میهمانان حاضر در این مراسم بودند. فیلمنامه فیلم موزیکال و عروسکی «خاله قورباغه» توســط فرشته طائرپور با همکاری افشین هاشمی نوشته شده و تولید آن از نیمه دوم سال ٤9 تا بهار 96 انجام شده است.

«دارکــوب» بهکارگردان­ــی بهروز شــعیبی نیز در گروه اســتقالل به جای فیلم «خجالت نکش» بر پرده ســینما خواهد نشســت. در ســومین فیلم بلند بهروز شعیبی به تهیهکنندگی سیدمحمود رضوی، مهناز افشار، سارا بهرامی، جمشید هاشــمپور، هادی حجــازی فر، طوفــان مهردادیــا­ن، نگار عابــدی و...نقشهای متفاوتی را ایفا کردهاند. این فیلم در ســی و ششــمین جشــنواره فجر، 10 عنوان کاندیدا و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و نقش مکمل مرد را برای سارا بهرامی و جمشید هاشمپور بهدنبال داشت.

«بــه وقت خمــاری» به کارگردانی محمدحســین لطیفی دیگــر فیلمی که از روز چهارشــنبه 6 تیرمــاه نمایــش عمومی آن آغــاز خواهد شــد جایگزین فیلم «عصبانی نیســتم» به سرگروهی ســینما ایران میشود. این فیلم به نویسندگی احمــد رفیعزاده یک کمدی - اجتماعی اســت و بازیگــران آن به ترتیب حروف الفبــا عبارتنــد از: رعنــا آزادیور، هومن برقنورد، بهــروز بقایی، پوریا پورســرخ، ابوالفضــل پورعــرب، ســیما تیرانــداز، غزل حســینی، هنگامه حمیــدزاده، علی سلیمانی، مهدی فخیمزاده، هنگامه قاضیانی، هادی کاظمی، شهره لرستانی، محید یاسر، شیرین یزدانبخش. در جلسه اولین هفته تیرماه 96 شورای صنفی نمایش در روز دوشــنبه همچنین فیلم تحســین شــده بهرام توکلی برای اکران قرارداد بست. «تنگه ابوقریب» که جزو فیلمهای موفق سی و ششمین جشنواره فیلــم فجــر بود قــرار اســت در گروه ســینمایی اســتقالل بعد از فیلم ســینمایی «دارکــوب» بــه روی پــرده رود. در ایــن روز همچنیــن قــرارداد فیلــم ســینمایی «کاتیوشــا» به کارگردانی علی عطشــانی در گروه ســینمایی زندگی بعد از فیلم سینمایی «دلم میخواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا به ثبت رسید.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran