Iran Newspaper

کارلوس کیروش شهروند افتخاری ایران شود

- اردشیر رستمی شاعر و گرافیست

فوتبــال مــا بــا كارلــوس كــىروش وارد مرحلــه ديگــری از تاريــخاش شــد؛ بــه جــرأت مىتوان گفــت تيم ملــى فوتبــال ايران به قبــل و بعد از كارلوس كىروش تقســيم مىشود. ايــن ســرمربى بــزرگ بهتريــن خاطرههــا را برای ميليونهــا ايرانى در عرصــه فوتبــال در يک دهه اخير ساخته است.

كــىروش در همــه ايــن ســالها بــا تالشــى منحصــر بهفــرد، نــگاه اســتادانه و بــا تخصــص تحســينبرا­نگيز، تيم ملى فوتبال را در زميــن بازی و بيرون آن، بخوبــى مديريــت كــرده اســت. شــناخت اجتماعــى و روانــى دقيق آقــای ســرمربى از بازيكنان و رهبــری خالقانه ملىپوشها، همچنين تعامل با مديران ورزشى، تيم ملى فوتبال با شخصيت و پراميدی ساخته و حمايت بىپايانش از تيــم ملــى و تالشهــای خســتگىناپ­ذير، ايراندوســ­تى كارلــوس كــى روش را محبــوب ميليونها ايرانى كــرده و در ذهن و جان چند نسل از ايرانىها جای گرفته است.

او بهرغــم محدوديتهــ­ای ناشــى از تحريــم و لغــو ديدارهــای تداركاتى تيم ملى، گاهــى وقتها عدم دريافت بموقــع دســتمزد، نتايــح ارزشــمند و تحســينبرا­نگيزی را در ســالهای فعاليتش در تيم ملى كســب كــرده، از طرفى تيــم ملــى فوتبــال ســرزمينما­ن را در جايــگاه خوبــى در رتبهبندیها­ی جهانى نگاه داشته است.

او شــخصيتى احترامبران­گيــز دارد و بــا درهمآميختـ­ـن جســارت، صداقت، ُرکگويى، تعصب و دلســوزی توانســته موفقيتهای تحسينبرانگ­يزی را در فوتبال ايران رقم بزند و بــه افزايــش رضايــت عمومى و گســترش شــادی ايرانيان بســيار كمک كند. او سالها بر لبهای مردم نه چندان شاد ايــران لبخند نشــانده؛ پيشــنهاد مىكنم به رياســت محترم جمهوری حسن روحانى و مديران ارشد تصميمگير به پاس ايــن همه تــالش و تقدير از او و ايراندوســ­تى اين ســرمربى بزرگ، همچنين نشــان دادن روحيه و فرهنگ قدرشــناس ايرانىها، كارلوس كىروش - مردی كه همراه شادی و اندوه ايرانىها بوده - شهروند افتخاری ايران شود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran