Iran Newspaper

رایزنی دولت با قوه قضائیه درباره احکام صادر شده برای دانشجویان

-

دســتیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه وزارت علوم و وزارت دادگستری رایزنیهای خود را درباره احکام صادر شده برای دانشجویان بازداشت شده در دی ماه سال گذشته آغاز کرده است، تأکید کرد: ما امیدواریم که در مرحله تجدید نظر، این احکام شکســته شده و مورد بازنگری قرار گرفته و منجر به تبرئه دانشــجویا­ن شــود چراکه قرار بر این بود که برای دانشــجویا­ن بازداشــت شده در حوادث دی ماه ســال قبل، پروندهسازی نشود. شهیندخت مــوالوردی در گفتوگو با ایلنا، درخصوص برنامههــا­ی دولت برای صیانت از حقــوق شــهروندی و تصویــب لوایح اجتماعــی گفت: دولت درخواســته­ای خــود برای در دســتور قرار دادن الیحه حمایت از حقوق کــودکان و نوجوانان را مطرح کرده که با آن موافقت شــده اســت. وی ادامه داد: درحال رایزنی با قوه قضائیه درخصوص الیحه تأمین امنیت زنان علیه خشونت هستیم. این الیحه هماکنون روی میز رئیس قوه قضائیه اســت و ایشــان باید آن را تأیید کرده تا به دولت بیاید و سپس به مجلس ارسال شود.

این عضو دولت دوازدهم در واکنش به صدور احکام سنگین قضایی برای دانشجویان بازداشت شده در حوادث دی ماه اظهار داشت: هم وزارت علوم و هم وزارت دادگستری رایزنیهای خود را در این باره آغاز کردهاند. این احکام، احکام دادگاههای بدوی بوده و ما امیدواریم که در مرحله تجدید نظر، احکام شکســته شــده و مورد بازنگری قرار گرفته و منجر به تبرئه دانشــجویا­ن شــود چراکه قرار بر این بود که برای دانشــجویا­ن بازداشــت شده در حوادث دی ماه سال قبل، پروندهسازی نشود. این در حالی است که صدور احکام سنگین برای تعدادی از دانشجویان معترض در جریان اعتراضات دانشجویی در دانشگاه تهــران و چند دانشــگاه دیگر، همچنان دامنه اعتراضات دانشــجویی را در پی دارد و جــز دانشــکده علــوم اجتماعی دانشــگاه تهران، حاال دیگر دانشــگاهه­ا نیز به این رویه پیوســتهان­د. در جریان اعتراض به این رویه پیش آمده، اساتید دانشگاهی و مسئوالن وزارت علوم نیز با دانشجویان تقریباً وحدت نظر دارند و آنها را در این مسیر همراهی میکنند.

در همین حال مدیرکل معاونت حقوقی ریاست جمهوری بر اجرای سند حقوق شــهروندی تأکید کرد و گفت: الیحهای در زمینه دانشــجویا­ن ستارهدار شــده و از ادامــه تحصیــل بازمانده بــرای دولت تهیــه میکنیم تــا حقوق این افــراد تضییع نشــود. به گــزارش ایرنا، «محمدحســین رســتمی» این مطلب را روز چهارشــنبه در نخســتین نشست «شــورای سیاســتگذا­ری رویداد حقوق شــهروندی، چشــمانداز روشــن کارآفرینی» در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran