Iran Newspaper

ماجرای شایعه انتقال آب ایران به کویت چیست؟

-

بعضی شایعهها هستند که گویی هرچندبار که تکذیب شوند هــم باز در موقعیتــی دیگر و خاکی پرثمر به بار مینشــینند و دوبــاره میوه میدهنــد و روز از نو، روزی از نو! بهگزارش ایســنا، ماجرایشایع­ه«صادراتآبای­رانبهکویت»همازهمیندس­تشایعههاست.این شایعه که با جزئیات کامل از این گوشی به آن گوشی دست به دست میشود مدعی است که «قراردادی 0۳ ساله برای انتقال آب شیرین رودخانه کارون به کویت در سال 1۳82 به امضا رسیده که ایران را موظف میکند روزانه009 هزار متر مکعب یا01 هزار لیتر آب در ثانیه به کویت صادر کند که این یکی از مهمترین دالیل کم آبی و کیفیت پایین آب کارون است.»در این زمینه معاون مدیـرکل دفتر بـرنـامهری­زی کالن آب و آبـفای وزارت نیـرو در خصوص اخباری که اخیراً بازهم برای چندمین بار در فضای مجازی مبنی بر انتقال01 هزار لیتر آب در ثانیه به کویت به مدت0۳ سال منتشر شده است، تصریح کرد: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد. هدایت فهمی در گفتوگو با ایســنا، با بیان اینکه موضوع تفاهمنامه انتقال آب به کشــور کویت در زمان دولت اصالحات و وزارت بیطرف مطرح شد، گفت: تا جایی که بنده اطالع دارم هیچ وقت اینتفاهمنا­مهاجرایینش­دهوباتوجهب­هاینکهانتق­الآببهکشور­هایهمسایهن­یازبه مصوبه مجلس دارد در حال حاضر هیچ مصوبهای در این راستا وجود ندارد.

مجــری طــرح گنــدم وزارت جهادکشــاو­رزی گفــت: از ابتــدای فصل برداشت تاکنون سه میلیون و 960 هزارتن گندم به ارزش پنج هزار و 167 میلیارد تومان از 26 استان کشور خریداری شده است. «اسماعیل اسفندیارپو­ر» در گفتوگو با ایرنا افزود: کشاورزانی که تا 15 اردیبهشت ماه گندم خود را به شــرکتهای غله تحویل دادهاند، صددرصد پول خود و آنهایی که تا 26 خردادماه گندمشــان در ســامانه این شــرکت ثبت شــده، نزدیــک 50 درصد مطالباتشــ­ان را دریافــت کردهاند. به گفته وی، پول گندمکاران پس از ثبت، در ســامانهها­ی خرید شــرکت بازرگانی دولتی ایران و بانک کشاورزی پرداخت میشود.

رئیس کمیســیون انرژی مجلس گفت: افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه صحت نــدارد و در قانون به صراحت اعالم شــده کــه هرگونه افزایش قیمت بنزین ممنوع اســت. به گــزارش خانه ملــت، فریدون حســنوند رئیس کمیســیون انرژی مجلس شورای اسالمی با اشاره به وجود شایعاتی درباره افزایش قیمت بنزین، اظهارداشت: افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه صحت ندارد و در قانون به صراحت اعالم شده کــه هرگونه افزایش قیمــت بنزین ممنوع اســت. رئیس کمیســیون انرژی مجلس شــورای اســالمی افزود: دولت نمیتواند خودســرانه قیمت بنزین را افزایش دهد و مجلــس با هرگونه افزایش قیمــت فرآوردههای نفتی برخــورد میکند. مجلس به هیچ وجه موافق افزایش قیمت هیچ فرآوردهای نیست.

پروژه کنتورخوانی هوشمند با استفاده از امکانات زیرساخت مخابراتی کشــور و با بهرهگیری از مفهوم IOT (اینترنت اشیا) انجام میشود. به گزارش وزارت نفت، ســعید مؤمنی مدیر گازرســانی شــرکت ملی گاز درباره نصب و اجرای کنتورهای هوشــمند در کشور گفت: یک کارگروه تخصصی با هدف تدوین چارچوب، الزامات و انتظارات طرح پایلوت کنتورخوانی­هوشمندتشکی­لشده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran