Iran Newspaper

گزارش <سان> از سرگذشت علیرضا بیرانوند

-

ســایت ‪The sun‬ بعــد از عملکرد خوب علیرضا بیرانوند در بازی ایران و پرتغال و مهــار کــردن پنالتی کریســتیان­و رونالدو توســط او بــه شــرح زندگــی ســخت این فوتبالیســ­ت ایرانی پرداخت. در بخشــی از ایــن گــزارش آمــده: دروازهبــا­ن ایــران که توانســت پنالتی کریســتیان­و رونالدو را مهار کند گذشــته پر فراز و نشیبی داشته اســت. او زمانی بیخانمان بوده و پیش از فوتبــال حرفهای شــدن در کارواش کار کرده اســت. مهــار تــوپ رونالدو توســط بیرانوند باعث شــد که تیــم ملی فوتبال ایران برای مســاوی کردن مقابل پرتغال انگیزه پیدا کند. با این حال شــرح زندگی شــخصی ایــن فوتبالیســ­ت بیــش از اینها تأثیرگذار اســت. علیرضا در ســن ۲۱ سالگی شروع به تمرین فوتبال در یک تیم محلی کرد. او ابتدا در پست مهاجم فعالیــت داشــت امــا یــک بــار بهدلیــل آســیبدیدگ­ی در دروازه ایستاد و متوجه اســتعدادش در دروازهبانـ­ـی شــد. پدر او فوتبال را دوست نداشت و تصور میکرد که پسرش باید بهدنبال کارهای ساده به جای فوتبال بازی کردن باشد تا بتواند به امرار معاش خانواده کمک کند.

او در مصاحبــه خــود بــا گاردیــن میگویــد: «پــدرم اصــاً فوتبال دوســت نداشــت و از مــن میخواســت کــه کار کنــم. او حتــی لباسهــای ورزشــی و دســتکشهای­م را پاره کرد و من چندین بار با دســتان برهنــه دروازهبانی کردم.» علیرضا در تهران با حسین فیض، مربی فوتبال آشــنا میشــود که بــه او فرصتی بــرای بــازی در یــک تیــم را میدهــد. علیرضــا حتــی پــول بــرای پرداخــت به باشــگاه و جای خواب نداشــته است. به ایــن ترتیــب در محوطــه میــدان آزادی میخوابد. او در ایــن باره میگوید: «من در کنــار باشــگاه میخوابیــد­م صبــح که بیدار میشــدم میدیدم که مردم برایم سکه انداختهاند، آنها فکر میکردند من گدا هســتم. من بعد از مدتها توانستم یــک صبحانــه خــوب بخورم.» حســین فیض که از شرایط علیرضا آگاه میشود از او پــول دریافــت نمیکنــد و از کاپیتان تیــم میخواهــد که از علیرضــا حمایت کنــد. بــه او یــک کار در تولیــدی لباس و جایی برای خواب داده میشود. علیرضا مدتــی نیز در کارواش کار کرده اســت. او یک روز متوجه میشود که علی دایی به کارواش آمده است اما خجالت میکشد که با او از آرزوهایش صحبت کند.

در سال ۵۱۰۲ بیرانوند برای بازیهای انتخابــی جام جهانی بــازی میکند و در ســال ۸۱۰۲ بــا تیم ملی به جــام جهانی ۸۱۰۲ روســیه مــیرود. او در مقدماتــی جــام جهانــی ۲۱ کلیــن شــیت داشــته اســت. با پشــت ســر گذاشــتن همــه این اتفاقــات بیرانوند دیگر میتواند به تمام خواستههای خود در زندگی دست یابد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran