Iran Newspaper

معمای مرگ و زندگی یک نوزاد در گرو آزمایش «دی ان ای»

-

گــروه حــوادث / زوج جوانی با مراجعه به دادســرای جنایی تهران ضمن شــکایت از کادر پزشــکی یکی از بیمارستانه­ای تهران مدعی شدند با آنکه مطمئن هســتند نوزادشــان زنده بــه دنیا آمده اما پزشــک به آنهــا گفته نوزاد فوت شــده و او را دفــن کردهاند. این زوج از بازپــرس جنایی خواســتند تا با صدور دســتور انجــام آزمایــش دی ان ای روی نــوزاد دفــن شــده ابهامات این پرونده را روشن کند.

به گزارش خبرنگار جنایی« ایران»، چند روز قبل زوج جوانی به دادســرای جنایی تهران رفته و مدعی شــدند که فرزند پسرشان زنده است و بیمارستان به دروغ به آنها گفته که بچه شان فوت کرده است.

با شــکایت زوج جوان پروندهای در شــعبه ششم دادســرای امور جنایی تهران تشکیل شــد. زن جوان در تحقیقات گفت: 4 ســال قبــل ازدواج کردم و بعد از سه ســال باردار شدم. سونوگرافی نشان میداد که فرزندمان پسر اســت و ما بیصبرانه منتظر تولدش بودیــم. در طــول مدت بــارداری همــه آزمایشهای الزم را انجــام دادم که معلوم شــد وضعیت جنینم خوب است.

او ادامــه داد: هنگام زایمان با بیمارســتا­ن توافق کردیم که از تولد نوزادمان در اتاق عمل فیلمبرداری شــود و بیمارســتا­ن هم با این موضوع موافقت کرد. قرار شــد آنها فیلمبرداری را انجام داده و فیلم تولد را به صورت ســیدی به ما بدهنــد. من برای زایمان رفتــم موقع زایمــان صدای گریه بچهام را شــنیدم و حتی از فیلمبردار خواستم که از بچه فیلم بگیرد.

زن جــوان گفــت: امــا بعــد از انتقال من بــه اتاق مــادران به من گفتنــد که بند ناف بچــه دور گردنش پیچیــده شــده و بچــهام مــرده اســت. مســئوالن بیمارســتا­ن حتــی بــه مــن گفتند که جســد پســرم را دفــن کردهانــد. آنهــا فیلمی را هــم که از مــن گرفته بودنــد ندادند و گفتند چون بچه فــوت کرده فیلم را حــذف کردهاند. بعد هم گواهی دفــن را به ما دادند اما در گواهی فوت نوشته شده بود که در معده نوزاد شــیر بوده است. همین مسأله شک مرا برانگیخت و تصور میکنم که نوزادی که دفن شــده اســت فرزند من نیست و نوزادم زنده است.

به دســتور بازپرس محسن مدیر روستا تحقیقات در این رابطه آغاز شــد. همچنین قرار است آزمایش دیانای صــورت گیــرد تا مشــخص شــود که جســد دفن شده متعلق به نوزاد این زوج است یا خیر.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran