Iran Newspaper

جنگ خروسها و «لئو» با سوت «فغانی»

داوران ایرانی حساسترین بازی یک هشتم را قضاوت میکنند

-

قضــاوت حســاسترین بــازی مرحلــه یکهشــتم نهایی جام جهانی که ساعت ۰3:۸۱ امروز و در ورزشگاه کازان آرهنا میان آرژانتیــن و فرانســه برگزار خواهد شــد، به عهده تیم داوری از ایران سپرده شده تا باز همافتخاردی­گریدرکارنا­مهداوریفوت­بال ایران به ثبت برسد. علیرضا فغانــی داور بینالمللــ­ی فوتبال ایــران کــه بــه همــراه کمکهایــش رضــا ســخندان و محمــد منصــوری، قضــاوت موفقدومساب­قهحساسآلما­ن-مکزیک و برزیــل- صربســتان را برعهــده داشــت، در ســومین قضاوت خــود در جام جهانی روســیه باز هم یک مسابقه 5 ستاره و فوق حســاس جــام را ســوت خواهــد زد و ایــن نشــانهای بر اعتمــاد کامل کمیتــه داوران فیفــا بــه این تیــم شایســته داوری اســت. مســابقهای که با حضــور چهرههایی مثل پــل پوگبا، لیونل مســی، کیلین امباپــه ...و یکــی از جذابتریــن مصافهــای مرحله یک هشــتم خواهد بود و حاال همه نگاهها به فغانی و دو کمکش اســت تا ببینند این دیدارهیجان­انگیزراچطو­رسوتمیزنند. دیــداری کــه خولیــو باســکانان از شــیلی و هموطنــش هم بــه عنــوان رزرو بــرای آن درنظرگرفته­شدهاند.

■ علیرضــا فغانــی دومیــن داور برتــر جامجهانی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فغانی با کسب ۱۸.۴ امتیاز و اختالفی ناچیز نسبت به بیورن کویپرس هلندی که 3۸.۴ امتیاز دارد، در جایــگاه دوم برتریــن داوران جام جهانیفوتبا­لروسیهقرار­گرفتهاست.

■ لوپاریزین: ایران در جام نماند اما فغانی سوتمیزند

رســانههای فرانســه از حضــور داور مطرح فوتبال کشــورمان برای مصاف حساس با آرژانتین اســتقبال کردنــد. روزنامه پرتیراژ لوپاریزیــ­ن در گزارشــی در ایــن خصــوص نوشت:«ایراندرجام­جهانیروسیه­نماند امــا علیرضا فغانــی، داورش همچنان در پیکارها حاضر است. او قرار است، مسابقه فرانســه و آرژانتین را سوت بزند. در این راه علیرضا ســخندان و محمد منصوری، دو هموطنش به عنــوان کمک حضور دارند. فغانــی ۰4 ســاله اســت و در جــام جهانی روســیه تاکنون ٢ بازی را ســوت زده اســت. او در نخســتین قضاوتــش بــازی مکزیک و آلمــان را ســوت زد و ســپس داور بــازی چهارشنبه گذشته برزیل و صربستان بود. در هر دو بازی 7 مرتبه کارت زرد نشان داد، بدون اینکه بازیکنی را از زمین اخراج کند.»

■ فغانــی دوباره برای مســی خــوش یمن خواهدبود؟

ســایت آرژانتینی اولــه در گزارشــی درباره قضــاوت فغانــی بــرای بــازی آرژانتیــن و فرانسه نوشته: «فغانی در حالی به عنوان داور دیدار آرژانتین و فرانسه انتخاب شده که یک رابطه با آرژانتین دارد. او بازیای را سوت زد که به آرژانتینیه­ا مربوط میشد. ایــن اتفــاق در جــام جهانی باشــگاهها­ی ۵۱۰٢ رخ داد. بارسلونا و ریورپالته در فینال اینبازیهاب­همصافهمرفت­ندکهفغانی قضــاوت ایــن دیــدار را برعهــده داشــت. آبی اناریها با نتیجه 3 بر صفر توانســتند حریــف آرژانتینی خود را شکســت دهند.

لیونل مســی، کاپیتان تیم ملــی آرژانتین یکی از گلهای بارســلونا را به ثمر رســاند. دوبــاره ســتاره آلبــی سلســته و فغانی در یــک مســیر قــرار گرفتهانــد و آرژانتینیه­ا امیدوارنــ­د این خاطره خوش تکرار شــود و مســی بتواند گلزنی کند.» گفتنی است، دیگــر رســانههای آرژانتینــ­ی نیــز بــه این موضوعاشاره­کردهاند.

■ فغانی:درنتایجتأث­یرگذارنبود­هایم

فغانــی در مــورد قضــاوت بــازی برزیــل و صربســتان چنیــن صحبت کــرد: «من در مــورد بازی نمیتوانم اظهــار نظر کنم اما اینطــور میگویم که تیــم داوری در نتیجه رقــم خــورده تأثیرگذار نبود. مــا وقتی وارد یک تورنمنت میشــویم، با آمادگی کامل وارد میشــویم و در این ۰۱ روز که در روسیه حضور داشتیم، در آمادگی کامل بودیم.» وی ادامــه داد: «شــاید در جــام جهانی هر ٢ روز یــک بار قضاوت کنیم. ما در دور اول داوریداشتی­م،دوردوماستر­احتداشتیم و دور ســوم، بــازی برزیــل و صربســتان را قضــاوت کردیــم. در این چنــد روز تمرین انجام میدهیم، آبدرمانی و ریکاوریها صــورت میگیــرد و هــر بــازی را کــه اعالم کنند قضاوت خواهیم کرد.» فغانی به این ســؤال که شــما در بازی آلمــان و مکزیک تونــی کروس را با دســت به عقــب راندید و خیلیها از این اقتدار شــما ابراز رضایت کردنــد، چنیــن واکنشــی داشــت: «من به کسی مشــتی نزدم، فقط به بازیکن گفتم که فاصله را باید رعایت کند و با دســت به او گوشــزد کردم. داوری تا زمانی که انســان انجــام میدهــد با خطــا روبهروســت و در بازیهایبین­المللیاشتب­اهزیادمیشو­د.» وی یادآور شــد: «ضمن احترام به تمامی اساتیدوتشک­رازآنها،بایدبگویما­زانتقادها واظهارنظره­ایشانسعیمی­کنماستفاده کنم و انتقادهایی را که مورد استفاده است و در پیشــرفتم تأثیــر دارد؛ در کارم لحــاظ میکنم.» وی به حاشیههای چند روز اخیر میان کیروش و برانکو هم اشــاره کرد: 5« تا 6 ماه دیگر جام ملتها شــروع میشود ولی متأسفانه در این چند روز شاهد بودیم یک ســری افراد بــه همدیگر در رســانهها مسائلی را گفتند و همدیگر را خطاب قرار دادند که این شکل خوبی ندارد.»

■ ســخندان: تیــم دوم ایران هنــوز در جام جهانیحضورد­ارد

رضــا ســخندان، کمــک داور بینالمللــ­ی ایران درباره شــرایط تیم داوری کشــورمان در جام جهانی چنین توضیــح داد: «ما با آمادگــی خوبی به روســیه آمدیم و ســعی کردیــم شــرایط بدنیمان را حفــظ کنیم. تاکنــون ٢ قضاوت خوب داشــتهایم و حاال بایــد بدنمان را آماده نگــه داریم تا باز هم عملکــرد خوبــی ارائــه بدهیــم. تیم ملی بازیهــای جذابی را در جام جهانی انجام داد و مــردم از تــه دل خوشــحال شــدند و ایران با شایســتگی از جام بیــرون رفت اما

تیم دوم ایران هنوز در روسیه حضور دارد. انشاءاهلل بتوانیم شرایط خوبمان را حفظ کنیموافتخا­رآفرینباشی­م.»

■ منصوری:آمادههراتف­اقیهستیم

محمدرضــا منصــوری، دیگر کمــک داور کشــورمان نیز این صحبتها را انجام داد: «مــا شــرایط و کالسهای خوبی را پشــت ســر گذاشــتهای­م. از اینکه تیم ملی فوتبال کشورمانصعو­دکند،خوشحالمیشد­یم اما به هر حال این اتفاق رخ نداد ولی حاال هــم هرچه قســمت باشــد، مــا آمــاده هر اتفاقی هستیم و امیدواریم که نمایندگان شایستهایبر­ایفوتبالای­رانباشیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran