Iran Newspaper

مرگدونفردر­آتشسوزیکار­خانهرنگ

-

آتشســوزی گســترده در کارخانــه تولیــد رنــگ و مــواد شــیمیایی جــاده مخصوص کرج دو کشته و 46 مصدوم برجا گذاشت.

بهگــزارش خبرنــگار حوادث «ایــران»، خبر این حریق ســاعت 2 و 56 دقیقــه عصــر دوشــنبه به آتشنشــانی اعــالم شــد و بالفاصلــه چند تیم عملیاتی به کیلومتر 18 جاده کرج اعزام شدند.

جالل ملکی، سخنگوی آتشنشانی تهران گفت: با توجه به گستردگی آتشســوزی و دود حاصل از حریق که از فواصــــــ­ـــل دور قابل رؤیت بود، 7 ایستگاه آتشنشــانی بههمراه چندین دستگاه تانکر آب و فوماتیک به محل حادثه اعزام شــدند. بررسیهای مقدماتی نشــان میداد مرکز این حریق سوله کارخانهای به وسعت حدود 2000 مترمربع بود که در آن مواد شیمیایی نگهداری میشد. بهدلیل گستردگی حریق 33 دستگاه خودرو و یک کامیونت گرفتار آتش شدند و 500 بشکه مواد قابل اشتعال نیز کامل سوختند. بهدلیل سرایت آتش به ساختمان مجاور که یک کارخانه کاغذ بود این ساختمان نیز به طور کامل از بین رفته بود. عملیات مهار آتش در ســاعت01 شب به پایان رسید. زیر این کارخانه نیز مخازن مواد شیمیایی وجود داشت که در این آتشسوزی آسیب ندیدهاند.»

وی افــزود: «جســد یکــی از کشــتهها ســاعت 7 شــب و یک جســد نیز صبــح سهشــنبه پیــدا شــد کــه براســاس تحقیقات یــک کارگــر و یکــی از مهندسان(ســرکارگر) کشته شــدهاند. علت حادثه مشخص نیست اما به احتمال فراوان در زمان این حادثه کارگران در حال ساخت رنگ بودهاند که بهدلیل گرمای هوا و انباشت گاز شیمیایی گرفتار حریق شدهاند. 10 نفر از کارگران توانســتند فــرار کنند اما 2 نفر از آنها حبس شــده و جان خود را از دســت دادند.»در پــی این حریق مهیب، بازپرس ســجاد منافی آذر، از شعبه سوم دادسرای جنایی تهران در محل حضور یافت و پس از بررسی محــل دســتور انجام آزمایــش دی انای بــرای تعیین هویــت قربانیان را صــادر کرد همچنین، ارائه نظریه آتشنشــانی در خصوص علت حادثه، ایمنســازی محل و تخریب ساختمان مشــرف به جاده-که در اثر حادثه کج شدهاند- نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran