Iran Newspaper

الیی وحید امیری به پیکه فوتسالی بود

گفتوگوی «ایران» با حسین طیبی ستاره فوتسال و آقای گل تیم ملی بعد از جام باشگاههای آسیا تصمیم میگیرم با غیرت تمدید کنم یا به تیم دیگری بروم

- حامد جیرودی روزنامهنگا­ر

حســین طیبی لژیونر فوتســال ایران که فصل گذشته با تیم «غیرت» قزاقستان بهمقام قهرمانی دســت یافــت و با 37 گل زده عنوان آقای گلی لیگ قزاقستان و همچنیــن آقــای گلی جــام ملتهای آســیا را هــم بههمراه تیم ملــی به خود اختصاص داد، روز گذشــته قراردادی را بــا مس ســونگون امضا کرد تــا بهعنوان بازیکــن کمکــی ایــن تیــم را در جــام باشــگاهها­ی آســیا که قرار است از اول تا دهم مرداد ماه در اندونزی برگزار شود، همراهی کند. این موضوع باعث شــد تا به ســراغ این بازیکن مشــهدی برویم و بــا او درباره شــرایطش و همچنین جام جهانی فوتبال صحبت کنیم. طیبی در گفتوگویــی کــه با «ایــران» داشــت، به این موضوع اشــاره کرد که قراردادش با مس تا پایان جام باشگاههای آسیاست و بعــد از آن دربــاره آینــدهاش تصمیم میگیرد. ■ با مس سونگون قرارداد بستی؟

بلــه، قرار اســت بهعنوان یــار کمکی ایــن تیــم را در جــام باشــگاهها­ی آســیا همراهی کنم. ■ امیدوار هســتی کــه بتوانید در آســیا به قهرمانیبرس­ید؟

تیــم خیلــی خــوب اســت و تمــام تالشمــان را میکنیــم تــا در جــام باشــگاهها­ی آســیا به موفقیت برسیم و عنوان قهرمانی را هم به دست آوریم. ■ مســئوالن تیم غیرت مشکلی نداشتند که یار کمکی مس باشی؟

واقعیــت این اســت که قــرارداد من بــا غیــرت تمــام شــده و مشــکلی برای همراهی مس ندارم و بعد از پایان جام باشــگاهها­ی آســیا تصمیم میگیرم که قــراردادم را بــا غیرت تمدیــد کنم یا به تیم دیگری بروم. ■ حاال به تمدید با غیرت نزدیک هســتی یا به جدایی از این تیم؟

باشــگاه غیرت به من پیشنهاد داده که تمدید کنم و من هم اولویتم ماندن در ایــن تیم اســت، بــا مســئوالن غیرت صحبــت هــم کــردهام امــا همه چیــز را بــرای تصمیم نهایــی به آینــده موکول کردهام. ■ در ایــن مدت که لیگ قزاقســتان تمام شــد، توانســتی خوب اســتراحت کنی و ریکاوری داشته باشی؟

(میخنــدد) اســتراحت کافــی کــه نداشــتهام چون بعد از چند روز، دوباره تمریناتم را آغاز کردم و حاال هم که قرار اســت در کنار مس باشــم و امیدوارم که بتوانیــم شــخصیت و جایــگاه فوتســال ایــران را در آســیا دوبــاره بــه نمایــش بگذاریم. ■ تو فوتسالیســ­ت هســتی اما میدانیم کــه فوتبــال را هــم دوســتداری و طبعاً جام جهانــی را هم پیگیــری میکنی. در خصوص این رقابتها چه نظری داری؟

دربــاره جــام جهانی همــان طور که گفتیــد خیلی آن را دنبال میکنم. چون تیمهــای بــزرگ و خــوب دنیــا در آن شرکت دارند اما درباره تیم ملی هم به نظرم همین که مردم از عملکرد بچهها راضی هســتند، نشــان دهنده این است که ملی پوشان خوب کار کردهاند. ■ فکر میکنی چه تیمی شانس قهرمانی داشته باشد؟

من برزیل را شانس اصلی قهرمانی میدانم. ■ حاال کــه تیمهای بزرگــی مانند آلمان، آرژانتیــن، اســپانیا و پرتغــال حــذف شــدهاند، برزیــل قهرمــان نشــود، جــای تعجب دارد، این طور نیست؟

بله همین طور اســت. االن تیمهای بــزرگ دنیــا حــذف شــدهاند و برزیــل فرصت خوبی برای قهرمانی به دســت آورده است. ■ خودت هم طرفدار برزیل هستی؟

بلــه. البتــه اول که طرفــدار تیم ملی ایران هستم اما حاال خیلی دوست دارم برزیل قهرمان شود. ■ بین بازیکنــان تیم ملی، عملکرد کدام یک از آنها را بیشتر پسندیدی؟

ماشــاءاهل­ل همــه بچههــا کــه خــوب بودند اما به نظر من احسان حاجصفی خیلــی خــوب بــود. مــا بــا هم دوســتی نزدیکی هم داریم و امیدوارم که باز هم به موفقیت برسد. ■ تو مشهدی هستی. درباره خداحافظی

همشهری ات رضا قوچاننژاد چه نظری داری؟

قوچاننــژا­د بازیکــن خیلــی خوبــی است اما حاال به این نتیجه رسیده که در این سطح از تیم ملی خداحافظی کند و باید به نظرش احترام بگذاریم. ■ خیلیهــا معتقدنــد که ســردار آزمون احساســی تصمیــم گرفتــه و نبایــد در 32سالگیخدا­حافظیمیکرد.

ســردار هــم بازیکــن خیلــی خوبــی اســت اما نکتــهای کــه همه بایــد به آن

توجه داشــته باشــند، این است که نباید افــراد را قضاوت کنیــم و باید ببینیم که در چــه شــرایطی ایــن تصمیمها گرفته شده است. ■ فوتسالیســ­تها بازیکنانــ­ی تکنیکــی هســتند. الیــی هم کــه وحیــد امیــری به جرارد پیکه در بازی با اســپانیا انداخت، توجه همه را به خــود جلب کرد. خودت در این باره چه نظری داری؟

بله فوتسالیسته­ا خیلی دریبل زن هســتند اما بازیکنــان تیم ملــی فوتبال

هــم خیلی تکنیکــی هســتند و الیی هم که امیــری زد، یک دریبل فوتســالی بود کــه در ذهنها میمانــد و خیلی صحنه زیبایی را به وجود آورد. ■ ایــن بــه خاطــر بــازی کــردن ایرانیها در کوچــه و خیابان نیســت که بیشــتر در گذشته انجام میشد؟

چــرا. خیلــی از بازیکنــان ایرانــی در ابتــدا گل کوچــک بــاز هســتند و بعــد به ســالن کشــیده میشــوند. حــاال بعد یــا فوتبالیســ­ت میشــوند یــا به ســمت

فوتســال میآیند و برای همین از لحاظ تکنیکی قوی هستند. ■ تــو خــودت در جــام جهانی فوتســال بودهای و در سطح اول دنیا بازی کردهای امــا دوســت نداشــتی در جــام جهانــی فوتبال هم بازی میکردی؟

همیشــه اتفاقهایــ­ی میافتــد کــه انســان دوست دارد گاهی برای خودش هم بیفتد اما من رشتهام را سالها پیش انتخــاب کــردم و از اینکــه فوتسالیســ­ت شدم هم رضایت دارم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran