Iran Newspaper

شیرهای جدید!

با مهار پیکفورد؛ امیدهای انگلیس زنده شد

-

طلســم شکســت! بــازی انگلیــس و کلمبیــا در وقــت قانونــی و اضافــه بــا تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود که نفس ســه شــیرها در سینههایشان حبــس شــده بــود. آنهــا ســالها بــود کــه خاطــره خوبــی از ضربــات پنالتی نداشــتند و این بار هم میترسیدند که پســوند مرگبار بــرای توصیف شــرایط انگلســتان بــه کار بــرده شــود امــا این بــار اتفاقــات بــه گونــهای دیگــر رقــم خــورد. این دو تیــم در حالی از مرحله یکهشــتم نهایــی جــام جهانــی در ورزشگاه اتکریت آرنا مسکو به مصاف هــم رفتنــد کــه هــری کیــن، کاپیتــان انگلیسیها در دقیقه 57 از روی نقطه پنالتی دروازه کلمبیا را باز کرد اما یری مینا مدافع پیش تاخته کلمبیاییها و بارســلونا در 90+3 گل مساوی را زد تا فرشــته نجات تیمش باشــد و بازی به وقتهای اضافه کشیده شود.

امــا پــس از اینکه بازی بــه ضربات پنالتی کشیده شد، انگلیس به پیروزی رســید و توانســت پــس از 12 ســال بــه یکچهــارم نهایی صعود کند و رقیب سوئد شــود. به این ترتیب، سه شیرها کــه همواره در ضربــات پنالتی در جام جهانی یــک ناکام تمام عیــار بودند و البتــه در رقابتهای یورو هم بجز یک بار برابر اسپانیا در یورو ،1996 در سایر دیدارهایی که به پنالتی کشــیده شــده بــود مغلــوب شــده بودند، ســرانجام توانستند با درخشش جوردن پیکفورد، دروازهبــا­ن خود بــه این ناکامــی پایان دهنــد. در واقــع در شــبی کــه جــوردن هندرســون پنالتیاش را از دست داد، جوردن پیکفــورد با مهار ضربه پنالتی کارلــوس باکا، انگلیس را راهی مرحله بعــد کــرد و قهرمــان کشــورش شــد و خوشحالی شبیه به کریستیانو رونالدو انجام داد! این گلر شماره یک باشگاه اورتون که هفته گذشــته بــا انتقادهای بســیاری مواجــه شــده بود، نشــان داد که در مقابله با فشــار ســنگین ناشی از انتقادها موفق بوده. پیکفورد هم بعد از دیوید ســیمن، به دومین دروازهبان انگلیســیا­ی تبدیــل شــد کــه در جــام جهانی موفق به دفــع ضربات پنالتی شده است.

اما تیم ملی جدید و بازسازیشــ­ده انگلیس نشــان داد که مثــل دورههای گذشــته، جام جهانی تنها ســرابی زیبا بــرای این تیــم نیســت و انگلیســیه­ا حاال خود را در قواره یک مدعی جدی قهرمانــی در جــام جهانــی میبینند. گرت ســاوتگیت، ســرمربی انگلیس ماههاســت کــه میگویــد ایــن تیــم، تیــم دیگــری اســت و باید متفــاوت از تیمهای ملی گذشته انگلیس در نظر گرفته شود.

در این میــان روزنامه آس اســپانیا خبــر داد کــه کین بــا ادامه درخشــش خــود در ایــن فصــل کــه به مســابقات جام جهانی 2018 روســیه ختم شــده اســت، خــودش را بــه عنــوان یکــی از نامزدهــای اصلــی کســب تــوپ طــال معرفــی کرد. کین در فصل گذشــته با زدن 30 گل بسیار درخشان ظاهر شد. او در ایــن جام 6 گل زده و تنها 2 گل تا رســیدن به رونالــدوی برزیلی که آقای گل جــام جهانــی 2002 کــه آقــای گل قرن 21 است، فاصله دارد.

امــا یری مینا، مدافــع گلزن کلمبیا بعد از حذف کشــورش گفت: «ضربه ســهمگینی بــود. مــا ســزاوار باخــت نبودیــم. ما بهتر از انگلیس کار کردیم و حیــف شــد کــه نتوانســتی­م قبــل از ضربات پنالتی کار را تمام کنیم.»

پیکفــورد نیــز بعــد از بــازی چنیــن صحبــت کــرد: «مــن راجــع بــه نــوع پنالتی زدن همه بازیکنانشا­ن تحقیق کــرده بــودم. از پنــج نفــری که پشــت تــوپ ایســتادند، فقــط فالکائــو بود که پنالتیاش را جور دیگری زد.»

در ایــن میــان دیویــد اوســپینا، گلر کلمبیــا هــم تأکید کــرد: «مــا ناراحت بــه خانــه میرویــم ولــی مطمئنــاً بــا ســری باال. تیم تمام تالشــش را کرد.» ســاوتگیت نیــز به تمجیــد از جوردن پیکفــورد، پرداخــت: «به نظــرم مهار پنالتــی پیکفــورد فوقالعــاد­ه بــود و شــگفتزده شــدم کــه توانســت توپ را در آن ارتفــاع بزنــد. حرفهایگــر­ی او فوقالعــاد­ه بــود و برنامــهاش برای پنالتیها را بخوبی اجرا کرد.»

با این حال، خوزه پکرمن، سرمربی کلمبیــا بــه انتقــاد از داوری پرداخت: «وقتــی آنقــدر خطا و وقفــه در جریان بازی رخ میدهد، فکر میکنم اوضاع خوب نیســت. نباید فقط بــه بازیکنان کلمبیــا نگاه کنید. بایــد رفتار بازیکنان انگلیــس هم بررســی شــود.» رادامل فالکائــو، کاپیتــان کلمبیــا از فیفــا بــه خاطــر انتخــاب این داور ایــراد گرفت: «این انتخاب جای تردید بسیار زیادی بــه وجود میآورد چرا که به انگلیســی حرف مــیزد. واقعــاً مایه شرمســاری است چنین گزینشی انجام گرفت.»

کیــن نیــز بــه خبرنــگارا­ن گفــت: «مــا خیلــی در مــورد اینکــه یــک تیم بیتجربــه هســتیم، صحبــت کردیــم امــا مــا در ایــن زمیــن رشــد کردیــم. احساســات متناقضــی داشــتیم؛ فــراز و فرودهــا؛ حتــی در ضربــات پنالتــی. بچهها فوقالعاده بودند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran