Iran Newspaper

وزیر ارتباطات:

-

وزیـــر ارتباطـــا­ت و فنـــاوری اطاعات در ســـفر خود به اســـتان مازندران بـــا بیان اینکه در ایران بین 42 تا 45 میلیون کاربر شـــبکههای اجتماعی وجود دارد، گفت: تعداد کاربران پیامرســـا­نهای داخلی از 1.5 به 7.5 میلیون نفر افزایش داشته که نشان دهنده رشد مناسبی است. بـــه گزارش«ایران»، محمدجـــوا­د آذری جهرمی همچنین با اشـــاره به مشکات ارائه اینترنت پرســـرعت خانگی با سیم مســـی گفت: نیاز مـــردم در ایـــن زمینه تغییر کرده است. در همین راستا تا پایان ســـال جاری 2 میلیون پـــورت فیبر نوری واگـــذار میکنیم که البته تاکنون واگذاری 400 هزار پورت آن انجام شده است.

وی همچنین یادآور شد: با راهاندازی شـــبکه ملی اطاعـــات، میـــزان ترافیک داخلـــی اینترنت به 50 درصد میرســـد و خدمـــات ویدئویی نیز تا 14 برابر رشـــد داشته است.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اســـتفاده از دولت الکترونیک تا پایان برنامه ششـــم توســـعه گفت: بایـــد مراجعه مـــردم به دســـتگاهه­ا5.21 درصـــد کاهش داشـــته باشد. البته اکنون زیرساختهای دولت الکترونیک تکمیل و اپلیکیشـــ­نهای آن نیز آماده شده است.

جهرمـــی تصریح کـــرد: در این حوزه بایـــد فرآینـــد انجـــام کارها تغییـــر کند و دســـتگاهه­ا از حالـــت مســـتقل خـــارج شـــده و از طریق دولـــت الکترونیک به هـــم متصل شـــوند تـــا اهـــداف دولت الکترونیکم­حققشود.

وی همچنیـــن از اجـــرای چند پروژه در حوزه دولت الکترونیک در ســـال 7۹ خبر داد و افزود: ثبت گوشیهای تلفن همـــراه یکی از ایـــن پروژهها بـــود که به اجرا رســـید. پروژه سیماک که بخشی از آن در آینـــدهای نزدیک در مازندران به بهرهبـــرد­اری خواهد رســـید نیز دومین پروژه در حوزه دولت الکترونیک است.

آذری جهرمـــی تصریـــح کـــرد: الکترونیکـ­ــی کردن خدمات ســـامت یکی دیگر از این برنامههاست و تأمین اجتماعی در این زمینه اقدامات خوبی داشـــته اســـت که بـــا همـــکاری وزارت بهداشـــت و نیروهای مســـلح تکمیل میشود.

وزیـــر ارتباطـــا­ت دربـــاره دســـتور رئیـــس جمهـــوری در زمینـــه اعـــام دریافتکنند­گان ارز 4200 تومانی تأکید کرد: تمام اعضای کابینـــه برای اجرای دستور رئیس جمهوری تاش میکنند اما شـــاید ماحظاتی در حـــوزه اجرایی وجود داشته باشـــد که تصمیمگیری را برای مدیران کمی سخت میکند.

تشکیلزنجیر­هزیستبوم کسبوکارهای­نوپا

وی همچنین در جمع فعاالن ICT و جوانـــان اســـتان مازنـــدرا­ن، بـــر لزوم تقویت زیست بوم کسب و کارهای نوپا در این استان تأکید کرد.

آذری جهرمـــی یـــادآور شـــد: زیرســـاخت­های فنـــاوری اطاعـــات مناسبی در این اســـتان داریم و تا پایان سال 7۹ کیفیت زیرساختها بهتر هم میشود و با تشکیل زیست بوم کسب و کارهای نوپا، مشکات این کسب و کارها به حداقل میرسد.

وی کارآیی نامناســـب مراکز رشـــد و مراکـــز توانمندســ­ـازی و همچنین نبود ســـرمایه گذاری ریســـک پذیر را باعث ناقص بودن زنجیره زیســـت بوم کسب و کارهـــای نوپا بیان کـــرد و گفت: باید با تشـــکیل کارگروهی با بررسی و حل این مشـــکات، زنجیره زیســـت بوم کسب و کارهـــای نوپـــا در مازنـــدرا­ن تکمیـــل شود.

وزیـــر ارتباطات تصریح کـــرد: برای رفع مشکات مربوط به بیمه و مالیات و برخی دیگر از مسائل کسب و کارهای نوپـــا طـــرح نوآفریـــن از طـــرف وزارت ارتباطات تهیه شده که در دولت مراحل تصویب خود را طی میکند.

آذری جهرمی در پاســـخ به ســـؤالی درباره تخصیص ارز به استارتاپها نیز گفت: با تأیید سازمان فناوری اطاعات تا سقف 80 هزار یورو به استارتاپها ارز پرداختمیشو­د.

وی در پایان این جلســـه تأکید کرد: آینده اقتصاد در دنیا بر اساس خدمات قرار گرفته اســـت و خدمـــات نیز برپایه فنـــاوری اطاعـــات اســـت و فنـــاوری اطاعات نیز وابســـته به زمـــان و مکان نیست و امیدوارم اســـتارتا­پها در این اســـتان با تشکیل زیســـت بوم و امکان رشد، بتوانند بخشی از اقتصاد این حوزه در ایران و دنیا را به دست آورند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran