Iran Newspaper

قیمتقبوربه­شتزهرا اعالمشد (س)

-

در جلســه دیروز شــورای اســالمی شــهر تهران بهای خدمات سازمان بهشــت زهــرا(س) مــورد بحــث و بررســی قــرار گرفــت و نهایتــاً در بخشهای مختلف بهای خدمات این سازمان با رأی اکثریت اعضای شورا افزایش پیدا کرد.

بهگزارش ایســنا، بر اســاس این الیحه عنوان شــد که در ســالهای اخیر ســازمان بهشــت زهرا(س) روزانــه بین 150 تــا 200 نفر متوفی و ساالنه بیش از 50 هزار نفر از متوفیان شهر تهران را پذیرش کرده است که از این تعداد بیش از 35 هزار نفر در سازمان بهشت زهرا(س) دفن شــدهاند. همچنین در ســال 1396 بیــش از 22 هزار نفر از شــهروندان تهرانی از سیســتم قبرهای رایگان اســتفاده کردهاند و خدمترســان­ی بهصورت مستمر و بدون وقفه در این سازمان انجام شده است. عالوه بر این نرخ خدمات قابل ارائه ســازمان از ســال 90 تا به امروز افزایشی نداشته است.

بر اســاس نرخهای پیشــنهادی شــهرداری بهدلیل آنکه 95 درصد ظرفیــت قبــور فاز 2 بهشــت زهــرا(س) به اتمــام رســیده، هزینه قبور باقیمانــد­ه فــاز 2 از قطعــات 200 تا 258 بــه قیمت 9 میلیــون تومان تعیین و درخواست جایگزینی با نرخ گذشته این قطعات در این الیحه مطرح شد. در این الیحه پیشنهاد شده نحوه قیمت در فاز سوم بهشت زهــرا(س) یعنی قطعــات 300 تا 325 که تکمیل و تجهیز شــده تا پر شــدن ظرفیت 70 درصدی طبقه زیریــن و طبقات فوقانی آن به ازای هر قطعه یک میلیون ریال و پس از آن یعنی ظرفیت 70 تا 80 درصد ایــن نــرخ 20 میلیون ریــال و در مرحله بعــد یعنی ظرفیــت 80 تا 90 درصد 30 میلیون ریال و 90 تا 100 درصد 45 میلیون ریال تعیین شود.

بنابراین بر اســاس ایــن الیحه تدفین در ســایر آرامســتان­ها مانند مســاجد، امــام زادهها، بقــاع متبرکه ممنوع اســت و در صــورت دفن مجــاز بابت هر متوفی حداکثر پنج درصد مبلغ دریافتی یا معادل 15 میلیون ریال در وجه سازمان بهشت زهرا واریز شود. در بخش دیگری از این الیحه پیشنهاد شده هزینه افزایش هر طبقه قبر در قبور 30 ساله پنــج میلیون تومان، هزینه افزایش هر طبقه قبــر در قبور خالی فاز 1 و 2 پنــج میلیون تومــان، خدمات نگهداری ســاالنه آرامگاهها 650 هزار تومان، هزینه سنگ قبر 100 هزار تومان، هزینه آمادهسازی قبر 50 هزار تومان، نصب سنگ قبر 50 هزار تومان، نگهداری متوفی در سردخانه روزانــه 20 هزار تومان، تابلوی ســر مــزار 15 هزار تومــان، ترمه 40 هزار تومان و کاور بستهبندی متوفی 20 هزار تومان تعیین شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran