Iran Newspaper

بنیاد رودکی در انتظار مدیر

-

اول تیرمــاه دوره مدیریت دوســاله علیاکبــر صفیپور، مدیرعامــل بنیــاد فرهنگــی وهنــری رودکــی، بــه پایــان رســید و حــال زمان آن اســت که بــا اقدام وزیــر فرهنگ وارشــاد اســامی درمعرفی هیأت مدیره جدید، مدیرعامل جدید این بنیاد نیزانتخاب شود.

صفیپــور در تازهترین گفتوگوی خود با رضا مهدوی (منتقد موســیقی و موزیســین)که ایلنــا انتشــار داده اســت، بــه اتفاقــات ایــن دو دوره اشــاره کــرده اســت: مجموعهای که بنده تحویــل گرفتم از نظر مالــی بدهکار بود و وضعیت اسفناکی داشــت. نمیگویم درمورد ارکسترها همه کارها بدرستی انجام شــد، چون در مورد چیزی که چارچوبش اســتاندار­د نیست نمیتوان چنیــن ادعایی کرد، اما تــاش کردیم از وضعیت قبلیشــان فاصله بگیرند و مهمتریــن اتفــاق این بــود که ارکســترها­یمان دارای ردیف بودجه رســمی شدند. چیزی که تا پیش از آن وجود نداشت. نقدهایی هم به اجرا در روسیه بــود کــه باید بگویم ما یک ریــال از بودجه دولتی اســتفاده نکردیم. تا دیروز میگفتیم چرا هیچکس ما را تحویل نمیگیرد االن که میرویم، میترســیم و ادعا میکنیم که گفتهاند ما اجرای ضعیفی داشــتهایم. چرا نمیگویید که آلکساندر ســرگییویچ ساکولوف (رئیس کنســرواتو­ار دولتی چایکوفسکی) در سخنرانی پیش از اجرای ما گفت، ما 150 سال انتظار کشیدیم تا از ایران یک گروه بیاید اینجا و اجرا داشته باشد!

رضــا مهــدوی هم در پاســخ بــه صحبتهــای صفیپــور گفــت: اینکه ما همیشــه با مشــکات مالی مواجهایم و بودجهمان جوابگو نیســت یک نکته است و اینکه با این بهانه شرایط را به گونهای پیش ببریم که نتوانیم میزبان گروهها و هنرمندانی با درجه کیفی الف شویم مسألهای دیگر. بخش مهمی از موســیقیدا­نان جــدی معترضنــد که جایگاهــی در تاالر وحــدت ندارند و این تاالر به کســانی داده میشــود که حامیان مالی دارنــد و میتوانند اجاره ســالن را بــه هــر قیمتــی پرداخت کننــد ولی موســیقیدا­نان جدی کــه مردم دوســت دارند در این ســالن ببینندشــا­ن چون بنیاد احساس میکند ممکن اســت نتوانند ســالن را پر کنند و درآمدزا باشــند، عقبزده میشوند. اینها معترضــان حقیقی هســتند. عــدهای میگویند تاالر وحدت تبدیــل به بنگاه شــادمانی شده است و شما برای تأمین نیازهای مالیتان در را به روی همه بــاز کردهایــد. در صورتــی ما که ادعــای انقاب فرهنگــی داریم نبایــد به هر قیمتی کسب درآمد کنیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran