Iran Newspaper

سخنان اخیر رئیس جمهوری، سخن همه مردم و مسئوالن نظام است

-

رئیــس قــوه قضائیــه، ســخنان اخیر رئیــس جمهوری در جمــع ســفرا و رؤســای نمایندگیهـ­ـای جمهــوری اســامی ایــران در خــارج از کشــور مبنی بر هشــدار به امریــکا در قبــال تهدیداتــش را ســخن همــه مــردم و مســئوالن نظام دانســت و گفــت: امریکا بدانــد که هر حرکــت نامعقــول و غیرمنطقــی­اش در مــورد ایــران، پاســخی خواهد داشــت کــه در تاریخ مانــدگار خواهد شد.

بــه گــزارش میــزان، آیــتاهلل آملــی الریجانــی در جلســه مســئوالن عالــی قضایــی، افــزود: شــنیدم کــه ترامــپ در پاســخ بــه اظهــارات رئیــس جمهــوری کشــورمان تهدیدهــای متکبرانــه و بلندپروازا­نــهای داشته است.

البتــه از فرد محجور و ســفیهی مثــل ترامپ، چنین ســخنانی بعید نیست منتها باید بداند که همه فراعنه تاریــخ، چنیــن تکبــر غیرمنطقــی داشــتهاند و همــه را بــه عبودیــت خــود فــرا میخواندهان­ــد. امریکاییهـ­ـا نبایــد فرامــوش کننــد کــه اگــر حــق متعــال اراده کند، شــنهای روان نیــز مأمــور الهی بــرای زمینگیــر کردن آنها میشوند.

آیتاهلل آملی الریجانی ادامه داد: مردم و مسئوالن، متحــد و منســجم هماننــد کــوه در برابــر تهدیدهــا ایســتادها­ند و از عزت خود دفاع خواهند کرد. امریکا نیز بداند که هر حرکت نامعقولش در قبال ایران، پاســخی را در پی خواهد داشت که در تاریخ ماندگار شود. بر این اساس باید هوشیار باشد که مردم متین، عزیز و آبدیده ایران را چنین تهدید نکند.

وی در ادامــه با اشــاره به جنگ اقتصــادی و روانی دشــمن علیــه ایــران، تصریــح کــرد: مدتــی اســت که هیأت حاکمه امریکا با توهمات ناشــی از مشاورههای غلــط عوامل ضد انقــاب گمان میکند کــه وضعیت اقتصــادی کشــورمان را برهــم زده اســت. البتــه فشــارهای دشــمن بی تأثیر نیست، اما در پیش آمدن برخی شــرایط، مطمئناً ســوء مدیریتها اثرگذار بوده اســت. کشور ما دارای امکانات و استعدادهای فراوان از نظــر ثروتهــای خــدادادی و منابع انســانی اســت و فقــط الزم اســت بــا تدبیــر صحیــح از ایــن امکانات استفاده شود.

آیــتاهلل آملی الریجانی با بیان اینکه نگاه به درون، منافاتی با توسعه روابط با کشورهای دیگر ندارد، افزود: بایــد به گونهای عمل کنیم که اگر زمانی دشــمن خیال کــرد با قطع برخــی روابــط میتواند تأثیری بــر اقتصاد کشور بگذارد، این تأثیر به کمترین میزان ممکن برسد. امــروز، ایــران اســامی بــه عنــوان یــک کشــور توانمند، قــدرت بامنــازع منطقــه اســت و تهدیــد و تحریــم آن کاماً بیمعناســت. منتها به شرط اینکه همه مسئوالن بــا انســجام و وحدت و مــردم نیز با فکــر و عمل متحد، تهدیدها را خنثی کنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran