Iran Newspaper

آبگیرهاییک­هتلهمرگهست­ند

-

پســر 13 سالهای که در روستای جمشیدآباد شهرســتان بهــار، چوپانــی یک گله گوســفند به او ســپرده شــده بود جانش را بــرای نجات یک گوسفند از دست داد.

این نوجــوان هنگامی که در صحــرا در حال چرای گوسفندان بود متوجه شد یکی از آنها به آب بند یک ســد خاکی نزدیک شــده و با خطر غــرق شــدن روبهروست.بســرعت بــه طرفش دوید تا از ســقوطش بــه آب جلوگیــری کند اما خــودش در آب بند بــا عمق 6 متر افتاد و غرق شد. چند ســاعت پس از این حادثه روستاییان متوجه گله گوســفندان شــدند که در دشت رها شــده بودند و از چوپان اثری نبــود. آنها جریان گم شــدن این پســر نوجوان را بــه مأموران خبر دادنــد تا اینکه امدادگران متوجه کفش و کاله و چوبدســتی شناور این نوجوان روی آب شدند و پس از دو ســاعت تالش جســدش را از آب بند بیرون آوردند.

رئیــس جمعیــت هــالل احمــر شهرســتان بهار با اشــاره بــــــــه خطراتی که ایــــــــ­ــــــــــ­ـــــــن گونه آب بندها به وجود میآورند از روســتاییا­ن خواســت هنگام ایجاد اســتخر و منبع آب برای کشــاورزی دور آنهــا حصــار ایجــاد کننــد. وی همچنیــن از خانوادههــ­ا خواســت از کــودکان و نوجوانان برای چوپانی استفاده نکنند.

چوپان 22 ســـــــــ­ــــــــال­های از اهالی روســتای زیــن آبــاد شهرســتان کبودرآهنــ­گ نیــز بــر اثر افتــادن در داخل آبگیر و ناتوانی در شــنا، غرق شــد و در 21 اردیبهشــت امســال هـــــــم چوپان 21 ســالهای از اهالی شهرســتان مهاجران برای نجــات گوســفندش وارد یــک گــودال پــر از آب شــده بــود که خودش غــرق شــد و باالخره یک جــوان 24 ســاله نیــز 19 تیرمــاه امســال در یک آبگیر واقع در روستای حصار قره باغی از توابع شهرستان بهار غرق شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran