Iran Newspaper

تاج: باید از مردم ایران عذرخواهی کنند

-

پــس از اینکــه خبــر رســید ممکــن اســت کمپانی آدیــداس همــکاری خــود را بــا فدراســیون فوتبال ایران قطع کند، مهدی تاج رئیس فدراسیون اعالم کرد که قرار اســت مذاکرات در این خصوص ادامه پیدا کند، اما این شرکت پوشاک آلمانی دیروز نام ایران را از ســایت اصلی خود برداشت و کشورمان را در لیســت تحریمهــای خود قرار داد. در ســایت این کمپانی که به زبانهــای مختلف برنامهریزی شــده و خدمــات میدهــد، بخشــی تحــت عنوان »PERSONALIZ­E« وجــود دارد که به مخاطبان سراســر دنیا اجازه میدهد کفــش و لباس دلخواه خودشــان را انتخاب کنند. در همین قسمت است که متوجه میشوید اسم ایران در فهرست اسامی تحریمی این شرکت قرار گرفته است.

در همیــن رابطه، تاج در نامهای به هدایتاهلل ممبینــی، سرپرســت کمیتــه بازاریابی فدراســیون نوشــت: «پیــرو حرکــت زشــت و ســخیف شــرکت آدیداس درباره نام مقدس ایران عزیز در ســایت ایــن شــرکت، الزم اســت هرچــه ســریعتر مراتب را بــا هماهنگــی دبیرکل محتــرم و پیگیــری ارکان حقوقــی فدراســیون در جهت تعقیب ایــن اقدام خــالف آداب حقــوق بشردوســتا­نه و همچنیــن عقد قرارداد با شــرکت جایگزین برای رقابتهای جام ملتهای آســیا به انجام برســانید. بی شک، هیــچ شــخص حقیقــی و حقوقــی حق جســارت به ســاحت مردم عظیمالشــأ­ن ایــران عزیزمان را ندارد و فدراسیون فوتبال ضمن تأکید بر ضرورت عذرخواهــی این برند از مــردم میهنمان، با تمام تــوان در جهــت حفظ شــأن و منزلت نــام ایران و ایرانــی ایســتادگی خواهــد کرد. روشــن اســت این اتفــاق در حالــی رخ داده کــه تیــم ملــی هنــگام قــرارداد و در زمــان برگــزاری رقابتهــای جــام جهانی 2018 به طور کامل تعهدات خود را نسبت بــه این برنــد انجــام داد و پایبنــدیا­ش را به مفاد توافق رعایت کرد.»

صفــیاهلل فغانپــور، مســئول امــور حقوقــی فدراسیون در گفتوگو با ایسنا درباره اینکه منظور تــاج از اینکــه گفتــه بــود نمیدانــم کــه میتوانیم 6 هــزار لباســی را کــه آدیــداس بــه فدراســیون داده بپوشــیم یــا آنهــا را باید به دیگــران بدهیم، چیست؟ گفت:«این لباسها بر اساس قرارداد در اختیار فدراســیون اســت و میتواند برای تیم ملی بزرگساالن از آن استفاده کند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran