Iran Newspaper

استقالل از فدراسیون کمک خواست

-

در روزهــای گذشــته اخبــار تأییــد نشــدهای حکایت از توافق مدافع ملیپوش اســتقالل با باشــگاه ترکیــهای داشــت. البته مســئوالن باشــگاه اســتقالل تمایلــی نداشــتند بــا ایــن حقیقت کنار بیایند تا اینکه یکشنبه شب خبر رســید ســیدمجید حســینی با ترابوزاناس­پور بــه توافــق نهایــی رســیده و در آســتانه عقــد قرارداد با تیم ترکیهای است. در این شرایط، امیرحســین فتحی، سرپرست جدید باشگاه اســتقالل بــا ارســال نامــهای بــه فدراســیون فوتبــال از مهدی تاج خواســت تا به باشــگاه ترابوزان اســپور و فدراسیون فوتبال آن کشور اعــالم کند که این بازیکــن تا 27 خرداد 98 با استقالل قرارداد دارد و بعد از کسب رضایت از استقالل میتواند به باشگاه دیگری برود.

تــاج هــم در واکنــش بــه نامه سرپرســت اســتقالل، بالفاصله سازمان لیگ، دپارتمان بینالملــل فدراســیون و ســایر کمیتههــای مربوطــه را مأمور کرد تــا ضمن پیگیری ویژه این موضوع و بررســی دقیق تمامی جزئیات آن، گزارش نهایی پرونده را مطابق با قوانین و مقررات جاری و با قید فوریت زمانی، تهیه کنند. در همین رابطه، فتحی که روز گذشــته بــا رادیــو تهــران صحبــت میکــرد، در مورد رفتن حسینی گفت: «حسینی بازیکن ماست و یــک تخلــف واضــح انجــام شــده. باشــگاه ترکیــهای کاری غیرحرفــها­ی انجــام داده که مــا در لیگهــای محــالت هــم مشــابه آن را نمیبینیــم. وقتی یــک بازیکن با باشــگاهی قرارداد دارد، باشــگاه مقصد از باشــگاه مبدأ اســتعالم میگیــرد. ما بــه جد به دنبــال این موضــوع هســتیم و از طریــق مراجع حقوقی بینالمللــ­ی، فیفــا و AFC مســأله را پیگیری میکنیــم. هیــچ باشــگاهی حــق مذاکــره بــا حســینی را نداشــته، چه برســد به اینکــه با او قرارداد امضا کند.»

همچنیــن غالمرضــا رفیعــی، کارشــناس حقوقی در امور ورزش درباره ماجرای جدایی حسینی از استقالل و بند قرارداد این بازیکن، به تســنیم گفت: «در ماده 11 قرارداد حسینی با باشگاه استقالل آمده که در صورت ترانسفر بازیکن بــه خارج از کشــور از اول خرداد 97 تا اول مــرداد 97 بــا پرداخــت یکصد هــزار دالر امریکا و پس از کسب رضایتنامه باشگاه برای پیشــنهاد اروپایی و 200 هزار دالر امریکا برای پیشنهاد آسیایی به باشگاه پرداخت شود. به عبــارت دیگر هر دو شــرط مشــروع و محترم است. چون این بازیکن تا پایان مدت قرارداد در عقد زوجیت باشــگاه اســتقالل است. این بازیکــن میتوانســت قــرارداد را امضا نکند و ایــن رضایتنامه هم جــدا از رضایتنامه عادی است.»

گفتنی اســت ســایت «فاناتیک» ترکیه به جزئیات قرارداد حســینی اشــاره کرده و خبر داده که قرارداد او با باشــگاه ترابوزان اسپور 2 ساله با امکان تمدید یک ساله است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran