Iran Newspaper

هرگز ایران را تهدید نکن!

-

محمدرضاعار­ف/رئیسفراکسی­ونامید

سیاســت جمهوری اســالمی ایران همیشه بر مــدار صلحطلبــی و گفتوگو بــوده و دولتمردان ایــاالت متحــده امریــکا بهتــر اســت بــه جــای واکنشهای شــتابزده به مواضــع منطقی رئیس جمهوری کشورمان، شناخت کافی از ملت ایران پیدا کنند. دولت و ملت ایران هیچ گاه به دنبال تنش و درگیری نبوده ولی هیچ گاه هم در برابر ظلم و سیاســتهای استکباری منفعالنه برخورد نمیکند و بــر حــق و حقــوق قانونی خــود ایســتادگی میکنــد. رمــز پیروزی ایستادگی همراه با اتخاذ مواضع هوشمندانه در عرصه بینالملل است.

حمیدرضــا حاجیبابایـ­ـی/ رئیس فراکســیون والییمجلس

موضعگیــری ترامــپ تنهــا یــک واکنــش منفعالنه به ســخنان آقــای روحانی بــود. رئیس جمهــوری ایــران امــروز زبــان و نمــاد ملــت صلحطلب ایران اســت؛ ملتی که هیچ گاه کسی را تهدید نمیکند اما در مقابل تهدید و زیادهخواهی هم ســاکت نمینشــیند. کسانی پیشتــر این را آزمودهاند و ترامپ میتواند خاطرات آنها را بخواند تا متوجه شود.

کاظــم جاللــی/ رئیس فراکســیون مســتقلین مجلس

ملــت صلحطلب ایــران در طــول تاریخ خود هیچ گاه از تهدید نهراسیده است. این ملت گامی را کــه به پیمودن آن بــاور دارد طــی خواهد کرد و هیــچ قدرتی نمیتوانــد اراده خود را بر ایــران و ایرانی تحمیل کند. تاریخ کشــور ما کلکســیونی از شکســت ارادههــای خصمانه مقابل رشادت و شرافت همین ملت است.

حمیدرضاجال­ییپور/استاددانشگ­اه

ترامپ فرد نامتعادلی اســت. برای خوشایند نتانیاهــو و بن ســلمان به خطــا ملیگرایــی آرام ایــران را فعــال و خروشــنده میکنــد. ایــران و جمهــوری اســالمی برجــام را قبول کــرده و مو به مــوی آن را اجــرا کــرده و میکند. این ترامپ نامتعــادل یک طرفه زیــر این توافــق زده و با اتکا به فرقه رجوی و ســرنگونطل­بان برای ایــران گردنکلفتی میکند. آقای ترامپ! بدان که ملیگرایی ایران تجاوزطلــب نیســت امــا ملیگرایی مدنی ایــران زیربار حــرف زور رئیــس جمهــوری امریکا نمــیرود. ایــن عمل خردســتیز، نیرویی عظیــم به جمهوری اســالمی بــرای مقابله بــا ائتالف ضــد ایرانی (ترامــپ، نتانیاهــو و بن ســلمان) میدهــد و ترامپیان را پشــیمان خواهد کرد.

سیدحسینموس­ویان/دیپلماتپیش­ین

مــن همیشــه در نوشــتهها و گفتارهــا بــه امریکاییها گفتهام که تهدید ایران اشــتباه است و نتیجــه معکوس دارد. هم ایــران از تهدیدهای امریکا عصبانی اســت و هم امریکا از تهدیدهای ایران. نفی تهدید موجب کاهش تشنج خواهد شد.

سعیدعلیخان­ی/کارشناسمسا­ئلبینالملل

افغانســتا­نی کــه بعــد از ایــن همــه ســال، کوچکتریــن نشــانه از پاســخ مثبــت طالبان به مذاکــره، پیشــرفت تلقــی میشــود یــا عراقی که مــردم به تازگی رســته از بند داعــش و گرفتار در تنگنای معیشت و تروریسمش به خیابان آمدهاند؟ ترامپ با اشاره بــه کدام جنگ، وعــده بهبود میدهد؟ شــاید هــدف همان چیزی است که 5 سال پیش در مورد اوباما توئیت کرد: «من پـــــیشبی­نی مــی کنم رئیس جمهــوری اوبامــا در یک مقطعی بــه ایران حمله میکند تا خودش را تطهیر کند!»

رضانصری/کارشناسمسا­ئلبینالملل

ایــران محکمتریــن «ســد ایدئولوژیـ­ـک» در برابر گســترش تفکــر خطرنــاک تکفیری اســت؛ ایران بزرگترین «ســد فیزیکی» در برابر توســعه و پیشــروی گروههــای تروریســتی اســت؛ ایــران محکمترین سد در برابر شاهراه قاچاق بینالمللی مواد مخدر است و ایران مهمترین سد در برابر ناقضان امنیت دریایی و کشتیرانی در منطقهاست.

عقالی دســتگاه سیاســی امریکا و جامعه جهانی باید بدانند اگر آقای ترامپ کوچکترین َت َرکی در این ســد ایجاد کند، سیالب جاری همه را گرفتار خواهد کرد.

اسماعیلگرا­میمقدم/سخنگویاعتم­ادملی

سابقه تاریخی ما نشــان داده که ملت ایران هیــچ گاه اهل تهدید نبــوده و ملتی صلحطلب بــا تاریخی 7 هزار ســاله هســتند. همیــن تاریخ هفت هــزار ســاله ملت ایــران بــا واژه مقاومت عجین شــده و جهانیان طی این ســالها ایران و ایرانیان را بســیار آزمودهاند. آقای ترامپ بدانید؛ آزموده را آزمودن خطاست.

الهامفخاری/عضوشورایشه­رتهران

ایرانیــان اگر زمانــی جنگیدهانــ­د، در تقابل با زورگویانــ­ی بــوده اســت کــه خشــن، ضدصلح و زندگی بودهاند. آری خطر جنگ پیش روی همه ماست، دالالن جنگ و تحریم به کاخ سفید نفوذ کردهاند، لذا همه را به ائتالف برای صلح جهانی و مقابله با جنگ و تحریم دعوت مینمایم.

محمدرضــا باهنــر/ عضــو مجمــع تشــخیص مصلحتنظام

آقای ترامپ ملت ایران در طول تاریخ نشــان دادهاند که صلحطلب بودهاند و این صلحطلبی برگرفته از فرهنگ و تمدن با ســابقه آنهاست که بعد از ورود اســالم به ایران نیز تقویت شــد. ما ســر جنگ با کســی نداریم اما اگر جنگی بر ما تحمیل شود، حتماً همه در کنار یکدیگر در مقابل تهاجم خارجی مقاومت میکنیم. پیشنهاد میکنم تاریخ دفاع 8 ساله ایرانیان مقابل رژیم بعثی صدام را مطالعه کنید.

محمدرضاتاب­ش/نمایندهمجل­س

ایکاشآقــا­یترامــپکم­یهمتاریخمی­دانســت. مــاملتــی­تاریــخســ­ازوتمــدنآ­فریــنهســ­تیمکــه درگذرچندهز­ارساله،سیلهاوطوفا­نهایسهمگین­را ازسرگذراند­هایموتبدیل­بهدرختیتنا­ورباریشهها­ی مستحکمشــد­هایم.نهنهالیدوی­ستسالهکهبا­کمترینآسیب­ازپای بیفتد.گزافهگویین­کنید.عرضخودمیبر­یوزحمتمامی­داری.

ناصرایمانی/فعالسیاسیا­صولگرا

آقای ترامپ در توئیت کردن هم تقلید میکنید ماننــد همــه حرکاتــی کــه در بازیگری خــود تقلید میکنید. این جمله که هرگز امریکا را تهدید نکنید، گفته آقای ظریف ماست. آن روز که تأکید کرد هرگز یــک ایرانی را تهدید نکنیــد. آقای ترامپ با تهدید خود تنهــا با ایران درگیر نشدهاید بلکه با کل دنیا درگیر شدهاید. مهمتر از همه اینکه در جایگاهی نیستید که ملت صلحطلب ایران را تهدید کنید. بدانید که نتیجهاینته­دیدخودرابز­ودیخواهیدد­ید.

غالمعلیرجا­یی/فعالسیاسی

آقــای ترامپ؛ شــما هنوز زبــان مکالمه با یک ملــت بــزرگ و صلحطلــب و بــا قدمــت تمدنی بیــش از هفت هزار ســال را نمیدانیــد. ملتی که بــا انقالب شــکوهمند بســاط اســتبدادی شــما را برای همیشــه در منطقه برچید، تنها پاســخش به امثال شــما این بیان تاریخی و ماندگار امام خمینی اســت کــه: امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. پس به قول شــهید بهشــتی از دســت ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

عبدالکریمح­سینزاده/نمایندهاهل­سنتمجلس

رئیس جمهوری ســمبل ملت ایران اســت. هر کســی و از جمله آقــای ترامپ وقتــی او را مخاطب سخنخودقرار­میدهدبایدی­کچیزرابدان­د؛ملت صلحطلب ایــران همان قــدر که پرهیــز از جنگ و خشــونت را اولویت و هویت خود میداند، به همان اندازه هم هنگام تهدیدحاضرا­ستخونبدهد،امااستقالل­شرانه.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran