Iran Newspaper

وحشت اصفهانیها از هجوم مارها

-

بــا افزایــش هجــوم مارهــا به خانههــای اصفهــان، ســازمان محیط زیســت از پذیرفتن مارها خودداری کرده اســت. ســازمان آتشنشــانی نیز از شهروندان خواست مارها را به بیرون از شهر منتقل کنند.

به گزارش باشــگاه خبرنگاران جوان، هجوم مارها به خانههای شهروندان اصفهانی خانوادهها را نگران کرده و به علت افزایش تعداد مارها ســخنگوی آتشنشانی اصفهان اعالم کرد قبل از این هر نوع ماری که پیدا میشد توسط ســازمان آتشنشانی به محیط زیست این شهر تحویل داده میشد اما تعداد مارها چنان افزایش یافته که به همه ایســتگاهه­ای آتشنشــانی ابالغ شده که مارها را پس از زندهگیری به خارج از شهر ببرند و در طبیعت رها کنند.

محمــد شــریعتی - ســخنگوی ســازمان آتشنشــانی و خدمــات ایمنــی شــهرداری اصفهــان- اعــالم کــرد تعــداد ۳۴۲ مــار در چهــار مــاه امســال در خانههای شهروندان اصفهانی مشاهده شده بود.

بــه گفته خانوادهها روی آوردن مارها به شــهر اصفهان و افزایش تدریجی آنها به علت خشــک شــدن رودخانه زاینده رود اســت اما ســخنگوی سازمان آتشنشــانی اعــالم کــرده نمیتــوان دلیــل افزایــش تعــداد مارها را خشــکی ایــن رودخانــه دانســت. وی میگویــد: ایــن روزها همه ایســتگاهه­ای ســازمان آتشنشــانی در ســطح شــهر اصفهــان گــزارش مارگیــری داشــتهاند و حتــی مواردی را هم در طبقات باالیی حتی پنجم ساختمان شاهد بودهایم.

قبــل از ایــن هر گونه مار پیدا شــده توســط آتشنشــانی به محیط زیســت تحویل میشد اما این روزها با توجه به افزایش تعداد مارها در شهر و خانهها به همه ایســتگاهه­ای آتشنشــانی ابالغ شــده که مارها را پس از زندهگیری به خــارج از شــهر ببرند و در طبیعت رها کنند. ســخنگوی آتشنشــانی میگوید: باید توجه داشت که ما انسانها به حریم زندگی مارها دست درازی کردهایم و با ساخت خانههایمان روی محل زندگی مارها منجر به آزار آنها شدهایم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran