Iran Newspaper

از استاد محمد تا دیکاپریو

-

اگـــر آدمـــی هســـتید کـــه برنامههـــ­ای فرهنگـــی را از دســـت نمیدهـــد و از آخرهفتههای­ـــش نهایـــت اســـتفاده را میبرد، پس با ما همراه شـــوید و به پیشـــنهاد­هایمان فکر کنید؛ شـــاید آخر هفته پرباری برایتان رقم بخورد. ســـوم مردادمـــا­ه 293۱، پنـــج ســـال پیش، قلـــب محمود اســـتاد محمد از تپیدن ایســـتاد. همزمان با سالروز درگذشـــت او تا هشـــتم مردادماه پنج گروه نمایشی آثار این نویسنده و هنرمند را در تئاتر شهر بازخوانی میکنند. ساعت 9۱ امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه، چهارم و پنجم مـــرداد) نمایشـــنا­مه «گل یاس» به کارگردانی «محســـن عظیمی» و نمایشنامه «دیوان تئاترال» بـــه کارگردانی «محمدرضا غریبزاده» در ســـالن کنفرانس تئاتر شـــهر خوانده میشـــود. همه دوســـتدار­ان تئاتر و محمود اســـتاد محمد میتوانند در این برنامه حضور پیدا کنند. نمایشنامه «آخرین بازی» به کارگردانی «علیرضا بهجتی» چهارشـــنب­ه 3 مردادمـــا­ه خوانـــده شـــد و در روزهای یکشـــنبه و دوشـــنبه هم نمایشهای «سید دلبر» به کارگردانی «شـــقایق عرفینـــژا­د» و نمایشـــنا­مه «تهـــرن» بـــه کارگردانی «احمدســـیا­ه رســـتمی» خوانده میشود. در پایـــان ســـومین دوره از خوانـــش آثـــار زندهیـــاد محمود استاد محمد، مراسم اختتامیهای با حضور اعضـــای بنیاد و عالقهمندان به آثار این هنرمند برپا میشود. مسعود جعفریجوزان­ی، پرستو گلستانی، مانا اســـتاد محمد و جواد عاطفه هیأت مدیره بنیاد استاد محمد هستند.

■ شخصیتهای شاهنامه پشت شیشه شاهنامه و شخصیتها و داستانها و اسطورههایش هر بــــار در هنــــر و ادبیات ایــــران بازتولید میشــــود. بخش مهمــــی از تاریــــخ نگارگری ایرانــــی ملهم از داستانهای شــــاهنام­ه و شــــخصیته­ایش هست. اگر میخواهید، دیداری دوباره با این اســــطوره­های کهــــن ایرانــــی داشــــته باشــــید، شــــال و کاله کنید به نمایشــــگ­اه شــــاهنام­ه پشــــت شیشــــه در گالری ملی صنایع دســــتی بروید. این نمایشــــگ­اه از آخر تیرماه افتتاح شــــده است و تا یک هفته دیگر هم برپاست. ایــــن گالری در میدان دربنــــد، ورودی مجموعه کاخ ســــعدآبا­د قرار دارد. با یک تیر دو نشان میتوان زد هم به منطقــــه خوش آب و هوای دربند رفت و آب و هوایــــی عوض کرد هم اینکه از این نمایشــــگ­اه هم بازید کرد. نقاشیهای عرضه شده در این نمایشگاه آثــــاری از شــــاهنام­ه فردوســــی چاپ ســــنگی «میرزا علی قلی خویی» است که بسیار پر نقش و نگار و با تذهیبهای جذاب است. این آثار که بر اســــاس چاپ ســــنگی به شکل ترام و پیکسل کار شده، بر اســــاس رنگهای دوران قاجار اجرا و پردازش شــــده اســــت و اعضای گــــروه هیچ دخل و تصرف دیگری در کارهایشـــ­ـان نداشــــته­اند. در ایــــن نمایشــــگ­اه آثــــاری از صدیقــــه اســــتادی، شــــکوفه اســــالمی، شــــراره امامــــی، رؤیــــا پورنقــــی، ســــعیده جوشــــقان­ی، آزاده جویلی، زهــــرا رازیپور، نازنیــــن عقاقیــــر­ی، زهــــرا قاســــمپو­ر، معصومــــه قربانعلـــ­ـی، مهدیه قربانی، ماندانا میرفخرایی، زیر نظرمهرنوش بشــــارت عرضه شــــده اســــت. گالری صنایع دســــتی از ساعت ۱۱ تا ۶۱ برای بازدید عموم باز است.

■ آخر هفته با لئوناردو دیکاپریو لئوناردو دیکاپریو، هنرمند مطرح امریکایی با بازی در نقش دام کاب در فیلم تحسینبرانگ­یز «تلقین» بیش از پیش توجـــه مخاطبها را به خودش جلب کرد. دوســـتدار­ان ایـــن هنرمند میتوانند پنجشـــنبه و جمعه ســـاعت بیست و یک از شـــبکه نمایش دو فیلـــم «تلقین» بـــه کارگردانــ­ـی کریســـتوف­ر نوالن و «جدامانده» ســـاخته مارتین اسکورسیزی را ببینند. شبکه نمایش از شنبه سیام تیرماه در بخش «مرور پرونـــده بازیگـــرا­ن»، نمایش فیلمهایـــ­ی از لئوناردو دیکاپریو را شـــروع کرد و تاکنـــون فیلمهای «برنده و بازنده»، «اتـــاق ماروین»، «الماس خونین»، «اگه میتونـــی منو بگیـــر»، «مردی با نقـــاب آهنین»، این بازیگر را پخش کرده است. لئونـــارد­و دیکاپریـــ­و در فیلـــم «تلقیـــن» نقش دزدی را بـــازی میکنـــد کـــه مأموریـــت دارد اطالعات ارزشمند علمی مورد نیاز سازمانهای جاسوسی و شـــرکتهای تجاری و چندملیتی را بدزدد. برای انجام این مأموریت از تواناییاش بهره میگیرد، او میتوانـــد هنگامی که دیگران در خـــواب هســـتند و ذهنشـــان آســـیبپذی­ر و نفوذپذیر اســـت، اســـرار کلیدی آنها را برباید و آن اطالعات را به متقاضیان بفروشد. همچنین او بـــرای موفقیـــت در دزدیهایـــ­ش گروهـــی از روانکاوان را همراه دارد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran