Iran Newspaper

باید فشار از روی تیم برداشته شود

گفتوگوی «ایران» با سیدجالل حسینی، کاپیتان پرسپولیس برخی نباید خود را ببخشند / نگران بازی با الدحیل هستم

- وصال‌روحانی

پرســپولیس در شــرایطی فصــل را آغــاز میکنــد که تعــدادی از بهترینهــا­ی خــود را در فصــل نقــل و انتقــاالت از دســت داد و فقــط موفــق شــد خریدهایــی هــر چنــد خیلــی خــوب بــرای نیــم فصــل دوم داشته باشد. اما به قول کاپیتان ایــن تیــم؛ پرســپولیس در فصــل نقــل و انتقــاالت تضعیــف شــد و ایــن یــک واقعیتی است که نمیشود آن را پنهان کرد. ســیدجالل فصل بســیار ســختی را بــرای تیمــش پیشبینــی میکنــد مخصوصــاً اینکــه ایــن تیــم بــازی مهمــی بــا الدحیــل را در مرحله یک چهــارم نهایی لیگ قهرمانــان پیشرو دارد. صحبتهــای ســیدجالل را با هم میخوانیم: ■ چقدر برای آغــاز بازیهای لیگ آماده هستید؟

دوران آمادهســاز­ی سختی را سپری کردیم و کادرفنی در ســه مقطع زمانی تمریناتخیل­یخوبیرابرا­یبازیکناند­ر نظر گرفت. از این لحاظ شرایط عالی بود و باید از مدیریت باشگاه هم بابت اردوی خارجی خوبی که برای تیم در نظر گرفت تشکر کرد. هفته اول مقابل تیمی بازی داریم که بازیکنانش چند ســالی اســت که کنار هم بازی میکنند و به هماهنگی خوبی رسیدهاند. ■ گفتید از نظر آمادهسازی شرایط خوبی را پشــت سر گذاشــتید اما بهنظر میآید از نظر فعالیــت باشــگاه در فصل نقل و انتقاالت چندان رضایت ندارید؟

طبیعی اســت کــه پرســپولیس با از دســت دادن بازیکنانی چــون محرمی، مسلمان، احمدزاده و امیری که همگی از بهترینهــا­ی لیــگ بودنــد تضعیــف شــده باشــد. شــما از هر تیمــی 4 مهره مهمــش را بگیریــد قطعــاً تضعیــف میشــود. در ایــن مــورد نمیشــود از باشــگاه خرده گرفت چرا که گرشاسبی همــه تــالش خــود را بــرای حفــظ کل نفــرات تیــم بــهکار گرفــت. بهعقیــده من هــواداران بایــد در این شــرایط تیم را حمایــت کــرده و ســطح توقــع خــود را پاییــن بیاورنــد. اگر فشــار از روی تیم برداشــته شــود بچههــا راحتتــر کار میکننــد. مخصوصــاً بازیکنــان جوانی کــه جای زیادی برای کار دارند و نباید از آنها انتظار زیادی داشت. ■ فکــر میکنید مقصر نفراتــی بودند که پرسپولیس را در این شرایط ترک کردند؟

نــه از آنهــا هــم نمیشــود خــرده گرفــت. بازیکنــی مثــل وحیــد امیــری طبیعی اســت که در ســن 30 سالگی از یــک فرصت خــوب برای لژیونر شــدن و عقــد یک قــرارداد مالی خوب نهایت اســتفاده را ببــرد. چــه تضمینــی بــود وحیــد 6 ماه دیگــر پیشــنهاد اینچنینی داشــت. احمــدزاده و محرمــی هــم دوســت داشتند پیشــرفت کنند و راهی فوتبال اروپا شدند. هواداران باید به این بازیکنــان حــق بدهنــد و از آنهــا دلخور نباشــد. نفراتــی که رفتنــد تــا زمانی که بودند برای پرسپولیس کم نگذاشتند و در قهرمانی تیم در دو فصل اخیر نقش بسزایی را ایفا کردند. ■ گفته میشــود شــما از برگزاری مراسم انتخاببرتر­ینهارضایتن­داشتید؟

هرچــه بــود تمــام شــد و رفــت. من در پایــان مراســم کاســتیها را گفتــم و اعتقــادم ایــن اســت کــه هنــوز بــرای مــا و اهالــی فوتبــال روشــن نیســت ایــن انتخابهــا بــر چــه پایه و اساســی انجام میشــود. آنچه مشــخص اســت کارشناسان نقشی در این مورد نداشتند و فقــط از اســم کارشــناس اســتفاده میشود. شــما یک کارشــناس معرفی کنیــد کــه اعــالم کنــد از او در انتخــاب برترینهــا نظــر خواســته باشــند. به هر حال امیدوارم برای ســال بعد شــرایط فرق کند و انتخابها برای اهالی فوتبال شفاف باشد. ■ اما بدون شــک انتخاب شما بهعنوان بهتریــن مدافــع لیــگ جــای حــرف و حدیثینمیگذ­ارد.

من از همه کسانی که کمک کردند تا این عنوان به من برسد، تشکر میکنم. طبیعــی اســت وقتــی تیــم قهرمــان میشــود بازیکنــان زیــادی از ایــن تیــم شایسته کسب عناوین مختلف هستند. در تیــم ما همه نفرات شایســته کســب عنــوان بهترینهــا بودند چرا کــه واقعاً عالــی کار کردند. ایــن عناویــن کار ما را بــرای فصل پیــشرو هم ســخت کرد و باید تالش کنیم بهتر از قبل باشیم. ■ خیلیها معتقدند استقالل نسبت به فصل قبل تضعیف شــده و پرســپولیس باز هم شانس اول قهرمانی است؟

مــن کاری بــه دیگــر تیمهــا نــدارم. اگرچــه اعتقــاد دارم تیمهایــی چــون اســتقالل، ســپاهان، تراکتورســ­ازی، ذوبآهن، ســایپا، فوالد و پیکان شرایط خیلی خوبی دارند و رقبای سختی برای ما به حســاب میآینــد. فراموش نکنید ما لیگ قهرمانان را هم در پیش داریم که کارمان بسیار سخت است. ■ گویــا خیلی نگــران بــازی بــا الدحیل هستید؟ً

واقعا هم جای نگرانی دارد. الدحیل تیم فوقالعــاد­های اســت و هزینههای زیادی کرده تا این فصل قهرمان آســیا شــود. شــما نتایج این تیم را در مرحله مقدماتــی و جــام حذفــی ببینیــد، این تیم امســال نتایــج خوبی کســب کرد و این نشــان میدهد که تیــم قدرتمندی اســت. کارمــان مقابــل الدحیــل واقعاً سخت اســت. بهخاطر همین است که میگویــم مــا نســبت به قبــل تضعیف شــدهایم و امیــدوارم افــرادی که باعث شــدند پرســپولیس چنیــن شــرایطی را در فصل نقل و انتقــاالت پیدا کند خود را نبخشند.

 ??  ?? خبرنگار
خبرنگار

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran