Iran Newspaper

کارت معلولیت مبنای ارائه خدمات به معلوالن نیست

-

مشـــکات افـــراد دارای معلولیت در خصوص کارت هوشمند معلوالن ما را برآن داشت تا گفتوگویی با حسین نحوینژاد معاونت توانبخشی بهزیستی کل کشور ترتیب دهیم تا از زبان این مسئول پاسخی برای معلوالن بیابیم. حسین نحوینژاد در پاســـخ به سوال ایران در مورد صدور کارتهای معلولیت گفت: 135« هزار نفر در سال گذشته متقاضیانــ­ـی دریافت ایـــن کارت بودند که به کمیســـیون پزشکی رفته و تشکیل پرونده دادهاند.

همه افـــراد دارای معلولیـــت و خانوادههای­شـــان باید بداننـــد هر فـــرد معلولی که در ســـازمان بهزیســـتی ثبت نام میکنند و پرونده تشـــکیل میدهد تحت پوشش این سازمان قرار گرفته و مشمول خدمات بهزیستی میشود. یعنی اگر افراد کارت را داشـــته باشند یا نه در ارائه خدمات بهمعلوالنف­رقینمیکند.

بهزیســـتی در ابتدای اجـــرای طرح جدیـــد کارتهای هوشـــمند معلوالن با مشـــکات و معضاتی روبه رو شد ما نیز تاش کردیم تا حدودی مشـــکات مرتفع گردد. به عنوان نمونه دیگر نیازی نیســـت معلوالن مطلق مراحل کمیسیون پزشکی را طی کنند چرا که شدت معلولیت آنها تغییرپیدان­میکند.

وی افـــزود: از آنجایـــی کـــه داشـــتن ایـــن کارت بـــرای معلوالن بســـیار اهمیت پیدا کرده است، تصمیم گرفتیم تا صدور کارت هوشمند معلوالن، کارت معلولیت عادی را برایشـــان صادر کنیم تا به مرور زمان کارت هوشمند به دستشان برسد. این اقدام ما نیز با واکنشها و انتقادهایی همراه شد که چرا هزینه اضافی برای این کارتها صورت میگیرد. بهطور مســـتقیم از این رسانه استفاده میکنم و به همه مددجویان اعام میکنم در اختیار داشـــتن کارت معلولیت، مبنای ارائه خدمات به افراد نیست.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran