Iran Newspaper

رقابت من و بیرانوند خیلی فشرده است

گفتوگوی «ایران» با رادوشوویچ دروازهبان کروات پرسپولیس

- وحید عیدی خبرنگار

علیرضابیرا­نوندباوجود­قراردادبلن­دمدتیکهباپ­رسپولیسدار­د،پسازدرخشش در جام جهانی با اما و اگر در این تیم ماندنی شــد. در این شــرایط کمتر کســی فکر میکرد برانکو در هفته اول لیگ برتر هجدهم، بیرانوند را نیمکتنشین و به بوژیدار رادوشــووی­چ میــدان دهد و این بازیکن در بــازی با پدیده وظیفه حراســت از دروازه سرخپوشــان را برعهده داشــته باشد. درخصوص نیمکت نشــینی بیرانوند دالیل مختلفی عنوان میشــود و البته ابهاماتی هم در این خصوص وجــود دارد. هر چه هست، اینکه برانکو برای بازی مقابل پدیده، هموطنش را به دروازهبان شماره یک تیم ملی ترجیح داد و افراد نزدیک به تیم معتقدند احتمال دارد نیمکتنشینی بیرانوند ادامه هم داشــته باشد. این اتفاقات فرصت مناســبی در اختیار دروازهبان کــروات پرســپولیس قرار داده اســت. همین موضوع باعث شــد خبرنــگار «ایران» گفتوگویی با رادوشــووی­چ داشــته باشد و او به ســؤاالتی درخصوص قرار گرفتن در ترکیباصلیو­شرایطپرسپو­لیسدرفصلجد­یدرقابتهای­لیگبرترپاس­خداد.

■ اولازبازیب­اپدیدهواین­کهخوششانسب­ودیکهدر اینمسابقهد­روازهاتبست­هماند،شروعکن. بازی فوقالعاده سختی بود. هر تورنمنتی بازی اولش مشــکل است. مخصوصاً اگر تیم قهرمان شده باشد. چــون همه انتظــار دارند همان تیــم با کیفیت فصل پیشرادرمید­انببینند.فکرکنمخوشش­انسبودیم که فصل را با3 امتیاز آغاز کردیم و حریفمان هر چقدر تــاش کــرد، بیحاصل مانــد. مهمترین مســأله این اســت که ما االن خوشــحالیم و خود را برای بازی بعد آمادهمیکنی­م. ■ فکرمیکردیت­ودروازهبان­ثابتپرسپول­یسدرمشهد باشی؟ من فکر کنم برای پرسپولیس خیلی مهم است که 2 دروازهبان آماده در تمرینات داشــته باشد و تشخیص آخر با ســرمربی اســت کــه کدام یــک از ما بــه میدان برویم. این مأموریت به من داده شــد و من هم مانند یک ســرباز عمل کردم. رقابت مــن و علیرضا خیلی نزدیــک و فشــرده اســت و ایــن به نفــع هــر دوی ما و پرسپولیساس­ت.

■ بازیهفتهاو­لپرسپولیسو­نیمکتضعیفا­ینتیم، تاحــدیهوا­دارانتیمتا­نراناامیدک­ردهاســت،نظرتو چیست؟ با شرایطی که با آن مواجه هستیم، هیچ بازی آسانی پیش رو نداریم و همه حریفان با صد درصد توانشان بهمصافمامی­آیند.هدفآنهامتو­قفکردنبهتر­ین تیم ایران است و منظور من از شرایط خاص این است که پرســپولیس دو فصل متوالی قهرمان شــده و حاال همه تیمهــای لیگ دنبال این هســتند بــار دیگر این اتفاق رخ ندهد. من ضعفی در تیم نمیبینم و هیچ هــواداری هم این اجــازه را نباید به خــودش بدهد که نسبتبهاینت­یمناامیدبا­شد. ■ تواعتقاددا­رینیمکتپرس­پولیسبارفت­ن4 بازیکن خوبتانضعیف­نشدهاست؟ منفکرمیکنم­بازیکنانجو­انخوبیروین­یمکتداریم. آدام همتــی، احســان علــوانزاد­ه، شــایان مصلح و چند بازیکــن جوان دیگر که فکر میکنــم این فصل بزرگترین آزمون برای آنهاســت تا خودشان را ثابت کنند. بازیکنان خوبــی هم در نیم فصل دوم به ما اضافه خواهند شــد و

فکرنمیکنمد­لیلیبراینگ­رانیوناامی­دیباشد. ■ بااینحال،کمتربازیکن­یدرتیمشمات­ااینحدنسبت بهآیندهامی­دواراست! فکر نمیکنم اینطور باشد. همه ما به خودمان و تیمی کــه داریــم، اطمینان کامــل داریم. مــن این قــول را به هواداران میدهم پرســپولیس این فصــل آنها را هرگز ناامیدنخوا­هدکردوهنوز­همبهترینتی­مایرانهستی­م. ■ فکرمیکنیبر­انکودربازی­هایآیندههم­بهتواعتماد­کند؟ جــواب این ســؤال مربــوط به من نمیشــود. بــاز هم میگویم من و علی رقابت خیلی خوبی با هم داریم و همانطور که من برای او آرزوی موفقیت دارم، او هم چنین آرزویی برای من دارد. ■ شــایدبران­کوبهایــند­لیلبهتــوم­یــدانمیده­دکه میداندبیرا­نوندرفتنیا­ست! بیرانونددر­جامجهانیعم­لکردفوقالع­ادهایداشت و طبیعی اســت او پیشــنهادا­ت زیادی داشــته باشــد. بیرانوندخو­دشتصمیممیگ­یردکهبماند­یاترانسفر شــود. من هم فقط میتوانم برای دوست و همبازی خودمآرزویم­وفقیتکنم.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran