Iran Newspaper

افزایــش 40 درصــدی اجاره با این طرحهای نمایشــى حل

- پاسخ به پرسـش ایــــران

نمىشــود/ فرهانــى - مســتأجر - تماس تلفنــى: بهنظر من طــرح دوســاله شــدن قراردادهای اجــاره که البتــه تازه هم نیســت و از ســالها قبــل هم مطــرح بوده یک جــور پنهان کردن اصل مســأله اســت. وقتی اجاره بهــا ٠4 درصد افزایش پیــدا میکند در ایــن اوضــاع بــد اقتصادی کــه درآمدهــا هم افت کــرده مســئوالن عوض یک اقدام عملی دســت به یک اقدام نمایشی میزنند. خانه ۸۴ متری در منطقه 4 تهــران را که مســتأجر قبلی ۵۵ میلیــون تومان رهن کامل کرده بود امســال صاحبخانه گذاشــته ٠۹ میلیون رهن. آن وقت شــما میخواهی در این اوضاع قرارداد یک ساله بنویسد یا دو ساله، مسأله با این بیانصافیها حل نمیشود.

صاحبخانهها زیر بــار نخواهند رفت / جعفــری – :0919...082 اگر در قرارداد دوســاله قیــد شــود هر ســال ٠1درصــد افزایــش اجاره بهــا خوب اســت اما به شرطی که صاحبخانهها زیر بار این بند بروند که بعید میدانم صاحبخانهها زیر بارش بروند.

خانههای احتکار شده را به بازار مســکن برگردانید / بدون نام - کانال تلگرام ایــران: به این آقای عزیز بگویید هر وقت توانســتید صدها هزار خانه خالی را کــه در تهــران احتکار شــده به بازار مســکن وارد کنند هر وقت توانســتید مثل همهًجای دنیا از خانههای خالی مالیات دریافت کنید باور میکنیم که شــما واقعا به فکر مستأجرها هستید.

مى تواند به نفع مســتأجر باشــد / مینا فروزنده - کانال تلگــرام ایران: با توجه به افزایش تورم و نرخ اقتصادی و اوضاع نابســامان حاکم بر شــرایط مسکن بــا کمــی دقت در هنگام تنظیــم قراردادها مثاً افزایــش ٠1 درصدی اجاره یا کرایه در شــروع ســال دوم و البته با رعایت انصاف از سوی موجر میتواند به نفع مســتأجر باشــد ضمن اینکه در پایان ســال اول هم موجر و هم مستأجر پورسانتی به بنگاهها پرداخت نمیکنند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran