Iran Newspaper

روز ملی سکه و جوانان

- شهاب پاکنگر

رئيس سازمان امور مالياتى اعالم کرد که نفر اول خرید ســكه، کارگر پادوی یک شــرکت و متولد 1365 اســت. به نظر ما باید به همين مناســبت یــک هفتــه تعطيل رســمى اعالم کرد. بــدون هيچ توضيح اضافهای، در ادامه بــه چند دليــل در مورد لــزوم برگــزاری «روز ملى ســكه و جوانان» اشاره مىکنيم، تا شما هم با ما هم نظر شوید.

طبــق گفته آقای تقوینژاد، این آقای 32 ســاله، 38 هــزار و خــردهای ســكه خریداری کــرده اســت. البته این خــردهای که ما به آن اشــاره نكردیم خودش دویســت سكه اســت که با قيمت االن مىشــود 830 ميليون تومان و بــا قيمت االن مىشــود 850 ميليــون. در مورد قيمــت االن دقيقاً اطالعى نداریــم ولى خودتان مىتوانيد سرانگشــتى چند درصد به آن اضافــه کنيد. خرید این حجم از ســكه توســط یک دهه شــصتى نشان مىدهد که باالخره دوره شكوفایى نسل جدید فرارسيده. حاال درســت اســت که در ردههای باالی مدیریت سياســى کشــور تعداد جوانــان خيلــى زیاد نيســت، ولــى همين که مــا توانســتيم در حوزه «مدیریــت اختــالس» از نيروهای تازه نفس و جوان اســتفاده کنيم یک گام رو به جلو به حساب مىآید.

از طــرف دیگــر این جــوان عزیز، کارگــر پادوی یک شــرکت بوده. اگــر یادتان بيایــد در زمان مناظرههای انتخابــات، ما خيلى به آقای دکتــر قاليباف ایراد مىگرفتيم کــه چرا مىگوید «امالک نجومى» را به کارگران زحمتكش شــهرداری داده. اما االن دیدیم که واقعاً زود قضــاوت کردیم، این کارگر زحمتك ِش ســى دو ســاله، با حقو ِق 154 هزار ماهش توانســت این حجم از ســكه را بخرد، پس کار در کشــور ما نشــد ندارد. واقعاً دورهای که دولت بهار با شــعار «ما مىتوانيم» کشــور را بــه آبادانى کشــاند، هميــن روزهــا را مىدید؛ جــوان ایرانى خواســت و توانست. ریاست ســازمان امور مالياتى، اعالم کردند که تنهــا اظهارنامــ­ه مالياتى این جوان غيــور یک «بيمه نامــه اتومبيل پرایــد» بوده. واقعاً درود به شــرافتش، چون ثابت کــرد با یک پراید مىتوان به کجاها رسيد. تازه پراید این عزیز دلمان، احتماالً قدیمى بوده و از آپشــن زه بغل هم بهــرهای نبرده، وگرنه معلوم نبود چند هزار سكه دیگر هم مىتوانست به اندوخته طالهایش اضافه کند.

حــاال درســت اســت که بــه مــدرک نفــر اول خرید ســكه کشــور، اشــارهای نشــده. ولــى در جاهــای دیگــر ثابــت کردیــم کــه «مدرک گرایــى» از کشــور رخت بربســته اســت. مثالً همينکه یــک باغدار با تحصيالت دیپلم توانســت یک مؤسسه مالى را انقدر بزرگ کند که نصف سلبریتىها و مقامات سابق ...و نمکگيرش شوند، به تنهایى نشاندهنده این است که االن تخصص در کشور حرف اول را مىزند و اگر ما به همين مناسبت، هفت شبانهروز دیگر به جشن و پایكوبى بپردازیم، حق داریم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran